Welke hengst bij deze Krack C merrie?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 12:38

Pipo schreef:
De discussie of je een spring of dressuurpaard wil lijkt mij sowieso onmogelijk met een KRack C x Havel.......zie cijfers springen Krack op andere topic.

Oh? Maar we hebben dacht ik ook nog steeds met moederlijnen te maken?
Ik weet niet wat hier achter zit.

Maar ik ken 2 Krack C's die momenteel zeer succesvol springen. Moeder is springgefokt, en voor het vaderschap heeft dus Krack getekend.

Tuurlijk draaien er heel wat koppen om, als bij het binnenkomen de pa, word omgeroepen, maar ze springen er niet minder om.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 12:42

LuvdaTossa"]
[quote="Samsam"][quote="LuvdaTossa schreef:
Wij hebben ook al in de Duitse richting gekeken! Iemand nog tips voor een goede Duitse hengst?

Florencio, superstap, braaf karakter. Florestan X Weltmeijer X Pik bube (alleen geven florestan zonen nou meestal niet van die luxe hoofdjes Haha! )
[/quote]

En waar staat deze hengst?
[/quote]

bij nijhof geloof ik

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 12:49

Florencio: Westfaals Kampioen

De nu vier jarige hengst Florencio (Florestan x Weltmeijer x Pik Bube) heeft een fantastisch jaar achter de rug.

Deze zeer chique Westfaals gefokte hengst, was als drie jarige nog erg jeugdig, maar is inmiddels uitgegroeid tot een imponerende hengst van 1.69 cm.

In het najaar van 2002 heeft Florencio zijn verrichting in Duitsland gelopen. Voor de dressuur scoorde hij maar liefst 9,25 punten. Maar ook zijn punten voor het springen, 8,31, waren hoog. Hij werd dan ook reserve-kampioen.

Hierna raakte zijn carriere iin een stroomversnelling. Florencio werd goedgekeurd voor Oldenburg, Hannover, Zweden, AES en NRPS.

In 2003 stond Florencio ter dekking bij het gerenommeerde dekstation van Ludwig Kathmann in Holtrup, waar hij dit jaar 250 merries heeft bediend.

Op de hengstenshow dit voorjaar, van Team Nijhof in Geesteren, wist Florencio onder het zadel erg te imponeren. De eerste in Nederland geboren veulens lijken erg goed. Het zijn rassige, langgelijnde veulens met veel beweging.

Ondanks de drukke werkzaamheden als dekhengst is Florencio op wedstrijden in Oldenburg gepresenteerd. Hij is vijf keer gestart in de zogenaamde 'Reitpferde Prufungen' en heeft alle vijf keer gewonnen.

Eind juli imponeerde Florencio in Munster-Handorf tijdens de Westfaalse selectie voor het 'Bundeschampionat'. Nadat Florencio eerst kampioen werd van de vier jarige hengsten, werd hij later op de dag 'Algemeen Westfaals Kampioen' van alle vier jarigen. Met de hoge score van 9,2 was hij ook te sterk voor kampioen van de ruinen en de merries. Westfalen heeft met Florencio een overtuigende kampioen en een sterke afgevaardigde voor het Bundeschampionat, dat van 4 t/m 7 september 2003 plaatsvindt in Wahrendorf.

Door Florencio's goedkeuring bij het NRPS is de hengst ook startgerechtigd voor de halve finale van de Pavo-cup, van 20 t/m 22 augustus 2003 in

Afbeelding
Afbeelding

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 12:50

Tja, bij de combinatie Florestan x Weltmeyer gaan bij mij de nekharen al overeind staan...... er moet toch wat beters te verzinnen zijn.............

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 14:32

Toch is het wel een heel goed paard naar mijn idee. Heb hem op de pavocup gezien en kon hem heel erg waarderen. Een paard wat en een goede sprong heeft en zeer goed kan bewegen.

Het kwam er niet geheel uit, omdat er iets op zijn rug zat wat hem flink zat dwars te bomen. Maar in mijn ogen echt een van de betere hengsten van het moment.................

GOh, dus toch een goede loper die kan springen...................ze bestaan wel!!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 14:37

Miss_Petit schreef:

Maar ik ken 2 Krack C's die momenteel zeer succesvol springen. Moeder is springgefokt, en voor het vaderschap heeft dus Krack getekend.

Tuurlijk draaien er heel wat koppen om, als bij het binnenkomen de pa, word omgeroepen, maar ze springen er niet minder om.

De moederlijn is Krack x Havel.................... Schijnheilig

Dus ik begrijp dat er binnenkort een aantal Kracks het Z springen gaan overheersen?????

Goed springen en goed springen zit een verschil in. En ik heb het alleen nog maar over een Z parcours...........vraag niet eens of we volgende OS een aantal Kracks zien.....

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 14:43

Pipo schreef:
Toch is het wel een heel goed paard naar mijn idee. Heb hem op de pavocup gezien en kon hem heel erg waarderen. Een paard wat en een goede sprong heeft en zeer goed kan bewegen.

Het kwam er niet geheel uit, omdat er iets op zijn rug zat wat hem flink zat dwars te bomen. Maar in mijn ogen echt een van de betere hengsten van het moment.................

GOh, dus toch een goede loper die kan springen...................ze bestaan wel!!!!!!

Ow? Het wordt dus tijd dat ik deze eens ga bekijken. Mijn oordeel ging alleen uit van het papier, dan denk ik meteen aan; massaal met dezelfde hengsten fokken en traag achterbeen.
Maar als deze wel kan springen; interessant!!!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 15:16

Turbo Magic, de Cabochon x Cocktail had trouwens toch nog allemaal zessen voor de springonderdelen, met de cijfers die tegenwoordig gegeven worden is dat nog helemaal zo verkeerd niet, zeker niet voor Cabochon bloed Party!!

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-03 11:59

Pipo"]
[quote="Miss_Petit schreef:

De moederlijn is Krack x Havel.................... Schijnheilig

Dus ik begrijp dat er binnenkort een aantal Kracks het Z springen gaan overheersen?????

Goed springen en goed springen zit een verschil in. En ik heb het alleen nog maar over een Z parcours...........vraag niet eens of we volgende OS een aantal Kracks zien.....
[/quote]

Deze Krack zal je niet terug zien in het Z springen.... Moeder gaat ook dwars door de balken en met het Krack bloed erbij...... ik verwacht er niet veel van!

Florencio mmm da's ook niet gek bloed! Daar nog maar eens naar informeren!