Exterieur kennis gevraagd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Annevandam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-13 22:59

Dus gewoon informatie voor een thuiskeuring en/of stamboekkeuring aanvragen en verder zien wat het wordt? =)
Ik lees trouwens net dat het al veel kost om alleen al lid te worden van het KWPN. Is het 't allemaal waard voor één merrie een thuis of stamboekkeuring te laten doen? Advies?
Kan de merrie onder iemand anders lidmaatschap ook naar de keuring (wel dat dat dan word betaald door mij) of moet dat wel op naam van de eigenaar? Stomme vragen waarschijnlijk maar ik wil gewoon mijn opties open houden :')

Princesj

Re: Exterieur kennis gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 10:19

De eigenaar van het paard moet lid zijn van het KWPN om hem naar de keuring te kunnen brengen. Wie hem daarna voorbrengt maakt niet uit.

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 11:31

Alle informatie kan je vinden op www.kwpn.nl
SELECTIE aanklikken
MERRIES aanklikken en de rest spreekt voor zich.

ALS je de merrie zou aanbieden voor de thuiskeuring is het verstandig de merrie vooraf wel te trainen zodat ze wat meer bespiering krijgt. Ook goed kwaliteitsvoer in combinatie met training aan de longe of onder het zadel is altijd verstandig.
Het leukste voor jouw merrie zou deelname aan de stamboekkeuring zijn. De paarden moeten dan ook vrijspringen en als ik zo je onderschrift lees heeft ze springervaring. Het gaat niet om hoe hoog ze kan springen, er wordt door de commissie ook gekeken naar haar techniek in de benen. Er komt een hoop bij kijken als je de merrie correct wil voorbrengen aan de jury. Verwacht niet dat het even aanmelden is, je paard tonen en weer naar huis gaan. Je hebt een doel en voor dat doel is het verstandig om je hierop goed voor te bereiden.

Ik zie dat de oma van jouw merrie eveneens een nakomeling heeft van de hengst Sydney. Die heeft het sterpredikaat gekregen.
Bereid je goed voor. Mocht je geen ervaring hebben, laat je merrie dan klaarmaken door professionals. Maar dan moet je rekenen op zo'n 550/600 euro in de maand. Dat maal gemiddeld 4 maanden...
Of je doet het goed zodat jouw merrie perfect wordt voorgebracht en goede kansen maakt, of je doet het half en je merrie maakt hierdoor ook minder kans.
Het is een investering waar je goed over na moet denken. Op de site van het kwpn staat heel veel bruikbare informatie. Succes, je hebt nog eventjes tijd :Y)

Annevandam schreef:
Dus gewoon informatie voor een thuiskeuring en/of stamboekkeuring aanvragen en verder zien wat het wordt? =)
Ik lees trouwens net dat het al veel kost om alleen al lid te worden van het KWPN. Is het 't allemaal waard voor één merrie een thuis of stamboekkeuring te laten doen? Advies?
Kan de merrie onder iemand anders lidmaatschap ook naar de keuring (wel dat dat dan word betaald door mij) of moet dat wel op naam van de eigenaar? Stomme vragen waarschijnlijk maar ik wil gewoon mijn opties open houden :')