Wat doen jullie allemaal met je shet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sultan1998

Re: Wat doen jullie allemaal met je shet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 20:42

wandelen, invlechten, longeren, gewoon lekker knuffelen, vrijheidsdressuur, buitenritjes, en mn kleine zusje rijdt erop. Eigenlijk wou ik Fanny voor de kar beleren....maar geen flauw idee hoe ik dat moet doen?!

LUNNAAX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 21:16

sultan1998 schreef:
wandelen, invlechten, longeren, gewoon lekker knuffelen, vrijheidsdressuur, buitenritjes, en mn kleine zusje rijdt erop. Eigenlijk wou ik Fanny voor de kar beleren....maar geen flauw idee hoe ik dat moet doen?!

Eerst met lange lijnen, als dat goed gaat, kan je er steeds iets zwaarders achterhanden zoals een bandje en daarna steeds zwaarder, als dat goed gaat kan je met de sulky er achter proberen.

Veel succes ;)

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 21:23

sultan1998 schreef:

Als ie een beetje braaf is kan je hem eerst het tuig laten zien en er op leggen zonder alles vast te maken. Als dat allemaal goed gaat, alles echt vastmaken. Als dat goed gaat kan je hem leren sturen enz.. Als je pony bereden is hoef je eigenlijk alleen maar leren harder te gaan. Dan Loop je er gewoon achteraan. Na dan ongeveer een maandje (als alles foutloos gaat) kan je de strengen? vastpakken en er een beetje aan gaan trekken zodat hij een beetje een idee heeft. Als hij daar goed op reageerd kan je er een oude band aan vast maken. Zo moet je zo'n 2 maanden met de band oefenen. Als je geluk hebt 1,5 maand.
Dan kan je er eindelijk een karretje achter doen. Zonder er in te zitten. Eerst gewoon naast het karretje lopen en sturen. Dan kan je eindelijk er in gaan zitten. Niet heel moeilijk eigenlijk.
Bij mijn pony ging het al vrij snel. Komt waarschijnlijk ook omdat hij ook bereden is.
Suc6!¡

nobje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 22:21

Hoi

Mee als handpony naast het grote paard, mennen in enkel en dubbelspan en binnekort hopelijk tandem
Kleine kinderen kunnen er rustig op rijden indien gevraagd, (komt bijna niet voor , met 80 cm zijn kinderen er erg gauw uitgegroeit, en de kits hier vinden mennen niet cool ). Het buurmeisje kwam er achter sleetje rijden toen alles wit was. Ze kunnen allebei gewerkt worden aan de dubbele longeer lijn, en aan de lange leidsels,
Verder gaat hij mee naar shows etc middeleeuws festival Ommen bv. in 2012, of in 2013 naar de country fair in Aalten...
Niks grasmaaier, hardwerkende kleine mannen met leeuwen harten.

Shetten zijn stoer :j

Esbjerg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 18:48

Vrijheidsdressuur, wandelen (door het bos), we zijn nu een beetje begonnen met lange teugelen :)
Verder wel eens aan de hand springen, helaas vind mijn shet dit niet zo leuk dus doen we 't niet zo vaak.
Simpel maar leuk ;)

femkeonneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 20:27

Ik ben zelf 14 jaar en heb een shet van 13 die 1.02 hoog is. Eerst was ze vanaf mijn 8e mn verzorg pony en reed ik op haar.
Maar wat ik vooral doe is mennen en rijden. Af en toe wandelen , hoort er ook bij!
En natuurlijk poetsen en knuffelen. Ze houd niet van in de bak rijden, het lekkerste vind ze om gewoon het bos in te gaan. (10 minuten rijden).
Longeren lukt nooit echt, ze wilt het nooit, ik heb het al heel vaak geprobeert.

xx /3 en hoefjes van Onneke