KWPN, Duits, Belgisch Warmbloed etc. in de mensport

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-13 15:28

Pletje: toevallig heb ik nu wel een Koss (= Gelders) x rijpaard op mijn lijstje staan (ipv andersom), om te gaan bekijken. Moet alleen nog een geschikte dag, en liefst ook meerdere paarden in die buurt zien te vinden om te bezichtigen.

NatasjavE

Re: KWPN, Duits, Belgisch Warmbloed etc. in de mensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 15:33

Oh das leuk zeg. Ik ben benieuwd.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 16:20

Gem schreef:
Ik ben eens benieuwd van welke warmbloeden, zoals KWPN-, Duitse Warmbloed -, BWP - hengsten jullie een nakomeling hebben lopen in de wedstrijd-mensport (en op welk niveau), en dan bedoel ik de SGMW, dressuur en vaardigheid, mendurance en minimarathon, en niet het showrijden.

Maar voorál de vraag: welke hengsten hebben, volgens jullie, bewezen de beste karakters, coolheid, werkwilligheid, beweging en exterieur (met name front, sterk achterbeengebruik in draf) door te geven voor prestaties in de mensport, en welke hengsten zouden goede leveranciers daarvoor kúnnen zijn, maar kennen jullie nog geen nakomeling van in de mensport?

Ze moeten soepel zijn, door het lichaam terug kunnen komen en zich lang kunnen maken in vertrekken..meters kunnen maken.
( die statische dieren zijn goed voor de koets om mee naar de "kerk" te gaan. :+ )
Zo heb ik nog een 4 jarige halfbroer van onderstaande.

Afbeelding
http://horses.nl/sport/van-der-vegt-op- ... enkelspan/

http://www.youtube.com/watch?v=fnig1_McUIg

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-13 17:17

ceasario: ik zie dat het een Rheinlander is :) . Nu ben ik vorige week helaas een Württemberger, ik denk dus een beetje vergelijkbaar ras (?), misgelopen. Werd de avond voor mijn bezichtiging, telefonisch verkocht naar de UK, maar waar ik echt het idee van had dat dát echt mijn ideale paard zou zijn.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 17:24

NatasjavE

Re: KWPN, Duits, Belgisch Warmbloed etc. in de mensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 17:33

Bah, ook al paarden met een dubbele nationaliteit.

:P