Prijs voor een 10 jarige Haf.merrie met stamboom

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lina_1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-12 15:28

Ik ben niet op zoek naar een jonge onbeleerde merrie. Ten eerste heb ik daar de kunde niet voor om het te gaan beleren, hoe graag ik dit misschien ook zou willen. Men denkt vaak van, oh dat kan en lukt mij wel. Ik neem dat risico niet!

Daarom vind ik het ook geen probleem om geld voor een pony te moeten betalen, alleen wil ik er wel een reëel bedrag voor betalen.

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 15:32

Wij hebben een haflinger merrie gekocht die onder het zadel kan en aangespannen in enkelspan voor 1000€(wel enkele jaren geleden) Volvia vd Bosrand

veronique100

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 15:34

als ik lees wat de haflinger kan zou ik er niet zoveel voor betalen, krijg je er wel tuigage enz bij?
heb je haar al laten keuren? of ben je niet van plan dit te doen?
misschien kan je haar een weekje of 2/3 op proef nemen?
heb ik bij mij vorige pony ook gedaan (c-pony), dan weet je wat zekerder of het is wat je zoekt, en of de klik er is

StalNollie

Re: Prijs voor een 10 jarige Haf.merrie met stamboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 15:38

dat wil niet iedereen op proef, hier zou dat niet gebeuren in ieder geval.. als er iets gebeurd wat dan?
keuren laten wij ook nooit doen maar dat is ieder voor zich.
maar dat is niet wat ts allemaal vraagt.

ik vind de prijs vooral op dit moment van de tijd erg veel en zou ik verder zoeken...
nogmaals welke buurt zoek je ts of maakt de afstand niet uit.

Lina_1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-12 18:32

Ik krijg er enkel een hoofdstel + deken bij meer niet.
We hebben afgesproken dat ik 6 maanden garantie krijg bij evt verborgen gebreken, of bij afkeuren of dergelijks.

Ik wil haar idd laten keuren, dat zou in januari gebeuren.

De buurt maakt me niet uit, nu moest ik ook 1,5 uur rijden voor de kennismaking.

Senna012

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 18:33

Ik vind zelf 2000,- een goede prijs ! ;)

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 18:37

Ragdollcat schreef:
Lina_1979 schreef:
Ze loopt niveau B, is braaf op stal en in de omgang.
Ze is niet dominant, kan goed met andere soortgenoten, ze is gezond, geen eczeem of stalondeugden.
Alleen naar buiten gaan vindt ze nog wat spannend

als ik het zo lees zou ik er niet meer dan 1200 voor willen geven, want ze is 11 jaar en loopt nog op B niveau.

En echt met de paarden rond de 11 jaar weet je nooit of je er nog lang plezier van kan hebben (artrose en noem maar op, helaas).

dus paard is tegenwoordig al minder omdat het de 11 jarige leeftijd gehaald heeft? Een haf is een oersterk paard, die heel oud kan worden en vaak nog heel lang kan 'dienen'. Laat hem keuren zoals je bij elk paard hoort te doen.. klaar is kees.

Ikzelf vind het zo jammer dat oudere paarden zo afgeschreven worden. Onder het mom: verhoogd risico. Nou een jong paard kan je zo overkop slaan omdat het uit jongigheid gek doet. Oud = vaak ervaren. Geen poeha.

@ ts Maar idd. vraagprijs is wat te. Maar als jij je er fijn bij voelt, zegt dit meer dan die 200,--. Je zou ook zelf een definitief tegenbod kunnen doen.
Investeer wel in een goede keuring.

edit: zie dat je nog hoofdstel en deken krijgt. Dan vind ik het net kunnen. Mits het een braaf en eerlijk dier is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 18:40

Ik vind het wel teveel geld. Leuk zo'n papier erbij maar als je niet met haar gaat fokken heb je geen fluit aan dat hele papiertje. Daar zou ik dus niet voor betalen.
Je kunt het ook omdraaien, voor wat jij wilt heb je aan een budget van 1000 euro imo genoeg.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 18:44

Ik denk dat je idd teveel betaald, er staan veel haflingers voor onder de 1000 euro te koop.

Maar .... met een half jaar terugbrenggarantie (moet uiteindelijk nog wel blijken dat ze dat waarmaken, is negen van de tien keer niet het geval) en als het helemaal is wat je wil, dan moet je zelf beslissen of je die 700 euro dat waard vind :)

Apochewinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 18:52

Sorry, maar een 11 jarige op B niveau met hoofdstel en deken voor 1700 euro, vind ik écht te duur.
Ik zou de prijs vinden passen als de merrie L/M niveau had én er een zadel bij zat.

Weet je wat er met de merrie tot nu toe gebeurd is? Is ze nauwelijks bereden? en heeft ze daardoor B niveau? Zijn er veulens mee gefokt? Als ze bijv. van haar 3e tm nu ingezet is als fokmerrie, kun je problemen met haar benen verwachten in de toekomst; kogels en banden zijn dan behoorlijk belast.
Maar.... er kan ook een persoonlijke reden zijn bij de huidige eigenaar waardoor er weinig mee gedaan is.
Ik kan me ook voorstellen dat als je bij het bos woont, je liever gaat genieten van de ritten buiten dan dat je je paard uitbrengt op de wedstrijden.

Kortom: probeer nog wat meer informatie te achterhalen (misschien weet je dat al - maar dat hoef je uiteraard niet allemaal op bokt te zetten) en maak dan de afweging of jij het paard dat bedrag waard vindt!

En niet vergeten te keuren door je eigen dierenarts, liefst zsm en dan terug als ze afgekeurd wordt.

Heel veel succes!!

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 19:03

Veel te veel, max. 1000 euro of 1250,- incl. hoofdstel, halster, touw en deken(s) en klinisch goedgekeurd.

Voorwaarde dat ze ingeval van geborgen gebreken terug kan heb je niets aan, als dat gebeurd geven 99 van de 100 verkopers "niet thuis", lees Bokt er maar op na.
Als je haar laat keuren laat dit dan doen door een onafhankeleijke dierenarts, dus niet de dierenarts die normaal bij hen komt.
Keuren en er zelf bij zijn, goedgekeurd, betalen en inladen.

Het klinkt allemaal misschien er onaardig naar de verkopers onder ons toe, maar we zitten in een dure tijd, paarden moeten bijgevoerd worden (hooi/kuil) is duur, wanneer het paard opstal staat is het stro duur, wanneer het dier nog helemaal buitenstaat zit men vaak met veel te natte weide en door al dit soort dingen zijn veel verkopers hun paard nog liever vandaag dan morgen kwijt, want iedere dag kost het dier weer het nodige en dit gaat ook op voor mensen die het paard gewoon bij huis hebben, en dan heb ik het nog niet eens over he "werk" wat men heeft van een paard wat men eigenlijk graag wil verkopen.
Heb zelf mijn paard in juli 2011 verkocht en pas in april van dit jaar een nieuw paard gekocht, we hebben hierdoor het nodige aan voer en stro kosten kunnen besparen :)

Maar als jij echt denkt dat dit "het" paardje voor jou is en je wilt niet het risico lopen dat ze aan een ander wordt verkocht en je hebt het geld er voorover, dan moet je je door ons niet tegen laten houden en het gewoon doen, maar probeer nog eens te onderhandelen en kom niet te gretig over en bekijk het dier objectief en ga sowieso 2 keer kijken en rijden voor je definitief besluit.

Oja en zet eens de voors en tegens op een papiertje, een verkoper spiegelt het paad natuurlijk altijd heel mooi voor en heeft het bijv. over een mooie afstamming, ga eens op internet kijken om te zien of de vader idd zo geweldig is, is de merrie ook op een keuring geweest, zo niet of zonder premie of een gewone premie thuisgekomen is ze veel minder interessant voor de fok.
Ga eens op internet kijken wat er gevraagd wordt voor een haflinger die wel geklasseerd is in de sport, kotom verdiep je eens goed in het aanbod en wat een paard allemaal heeft voor een bepaalde prijs.

Nou een heel verhaal, maar in ieder geval heel veel succes, want ik weet uit ervaring hoe spannend het is een paard kopen.

mimp3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 19:35

Ik vraag me af wat de merrie op de keuringen heeft gedaan,heeft ze goede nakomelingen gebracht? Dat weegt wel allemaal mee in de prijs..Bij ons gaan de haflingers niet weg onder de 2000 euro. Op marktplaats zie je ze wel staan voor een habbekrats maar je moet ook niet zien hoe ze erbij staan. Maar als je absoluut geen interesse hebt in de fokkerij en papieren jou helemaal niks zeggen en je wilt aleen maar af en toe het bos in. Dan kan je wel een goedkoper paard vinden. Maar denk wel aan wat je eventueel in de toekomst wil..

Niyada

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 20:54

4 maanden terug hebben wij een Haflinger gekocht met mooie papieren voor 1300 euro,helaas was de verkoopster niet eerlijk over haar verleden en blijkt ze lichte ataxie te hebben.Dus papieren zeggen niks.
Gelukkig dat je zelf zo slim bent om haar te laten keuren,dat hadden wij dus niet gedaan(dom!)
Ik denk dat je een leuke haflinger hebt tussen de 900 en 1400 euro.
Houd je ons op de hoogte :)
Succes en veel plezier met het zoeken en kopen naar je nieuwe Haflinger!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 21:02

sennag schreef:
Ik vind zelf 2000,- een goede prijs ! ;)

Dat is zeer onrealistisch voor een haflinger dat wat ouder is en niets bijzonders kan.

Misschien voor 2 haflingers samen voor de prijs van 2000.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 21:05

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 21:12

Die is 850 euro, dat is toch niet duur. En echt wel een nette prijs hoor.

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 21:29

Vergeleken met de andere Haflingers die momenteel op MP staan vind ik de vp. voor deze merrie alleszins redelijk, op voorwaarde dat bij klinische keuring idd. zou blijken dat ze goed is. Het is niet het probleem van de verkoper dat jij wrs. geen gebruik zult willen maken van de mogelijkheid er een veulen bij te fokken. Kwestie van tijd voordat er iemand om komt die dat wel wil, of iig. de mogelijkheid tot wil hebben, en die € 1700,- zonder morren betaalt. Als die € 200,- verschil met wat je in gedachten had uit te geven echt onoverkomelijk is, staan er idd. voor minder nog wel een paar anderen te koop die ook geschikt zouden kunnen zijn voor wat jij wilt. Aan jou de keus...

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 21:31

mimp3 schreef:
Ik vraag me af wat de merrie op de keuringen heeft gedaan,heeft ze goede nakomelingen gebracht? Dat weegt wel allemaal mee in de prijs..Bij ons gaan de haflingers niet weg onder de 2000 euro. Op marktplaats zie je ze wel staan voor een habbekrats maar je moet ook niet zien hoe ze erbij staan. Maar als je absoluut geen interesse hebt in de fokkerij en papieren jou helemaal niks zeggen en je wilt aleen maar af en toe het bos in. Dan kan je wel een goedkoper paard vinden. Maar denk wel aan wat je eventueel in de toekomst wil..

Precies, hier ga ik helemaal aan mee..

Niyada

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 23:06

Ik heb een foto gezien van de haflinger die je bedoelt.Tis wel een hele mooie!

Lina_1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-12 01:46

Thanks! Erg fijn al jullie reacties & tips, hier kan ik zeker wat mee!
Zelf had ik een prijs van 1000€ in gedachten, niet specifiek voor deze pony hoor. Deze schitterende Haflinger zal die 1700€ meer dan waard zijn, echter wil ik haar recreatief gaan rijden en in de toekomst misschien dressuur gaan rijden. Als de verkoopster misschien iets had willen toegeven door bv het vervoer of er een zadel bij te doen, dan was het gevoelsmatiger een fijner idee geweest denk ik.
Nu komen er qua (extra) kosten ruim 750 € bij, die moet ik dus bovenop de 1700€ tellen. Dit allemaal te samen komt de Haflinger op een behoorlijk bedrag. Dat is de reden dat ik twijfel, het is dus niet enkel de 200€.

Jammer genoeg lukt het me niet om een foto te plaatsen, ga het nog ff uitzoeken nu. Want als jullie haar zien, snappen jullie denk ik ook wel waarom ik verliefd ben geworden ;-)

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 02:12

Tjah, zoiets is en blijft toch lastig.
Ik vind prijzen met zadel inclusief altijd compleet onzinnig. Als paard mét zadel aangeboden wordt zie ik in mijn hoofd meteen een zadeltje van pizzadozen en nietjes voor me. 'Met zadel' zegt mij compleet niets. Ik zie zelden paarden die ook daadwerkelijk verkocht worden met een echt goed passend zadel. Of het is van a. een paard met bijzonder makkelijke rug (pluspunt hoor! Scheelt je bijzonder veel geklooi en geld!) of van b. een bijzonder fijne particulier die bereidt was heel veel geld in tuigage te steken. Maar in dat geval is zo'n zadel vaak ook meer dan een paar honderd euro waard.

Sommige mensen weten bij wasmachines nog 2 tv's en een haardroger te onderhandelen, en zo zijn er ook mensen die daarin op paardengebied heel goed zijn. En anderen die daar niet zo handig in zijn. Tjah.

Zit het paard binnen je budget? Is het gezond? Is het wat je wilt? Voel je je er goed bij? Gun je de verkoper het bedrag dat hij vraagt? Als dat allemaal 'ja' is, dan is het toch goed? Ongeacht het bedrag? Als de vraagprijs klopt met wat jij ervoor wilt geven, is er in mijn ogen totaal geen probleem. Die 100, 200, of al zou het 400 euro zijn, het is toch totaal verwaarloosbaar vergeleken met de verdere kosten die over het leven van het paard gaat maken.

Natuurlijk, het moet geen 1000'en euro's schelen, maar dan is er ergens in je berekening gewoon wat misgegaan!
Wat had je zelf in je hoofd, voordat je ging zoeken, voor een paard als deze die je op het oog hebt?

edit: ik lees nu je laatste post pas goed (sorry voor mijn ongeduld in het posten). Ik denk dat het heel veel uitmaakt of ze voor die prijs toeschietelijk zijn in het vervoer en/of de toebehoren. íets van die prijs mag wel verrekend worden in de vraagprijs, zeker als die al relatief hoger lijkt te liggen.
Ook dat ligt aan je eigen waardebepaling natuurlijk. Zadel hecht ik zoals al eerder gezegd zelf bijzonder weinig waarde aan, maar vervoer is mij wél heel veel waard.

Lina_1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-12 02:56

Dat geeft niet, ik kan ook een ongeduldig type zijn ;-)
Klopt wat je zegt over het zadel, maar dan was er in mijn ogen nog "iets" te onderhandelen.
Voor mijn gevoel heb ik een keurig bod gedaan, dit was 1500 €. Dit was overigens enkel met hoofdstel en deken, zonder vervoer. Helaas is dit bod afgewezen, er kan niet onderhandeld worden. Zelfs niet met het vervoer of dergelijks. Gezien de tijd waarin we in paardenland verkeren, vind ik het erg jammer dat dit niet te bespreken viel. Kleine tegemoetkoming in welke vorm dan ook zou ik gepast vinden.

Geld weegt indeze meer, dan het vinden van een goed tehuis denk ik dan!

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 03:15

VP is € 1850,-. Jij biedt € 1500,- waarop zij zakken naar € 1700,-. Dus komen ze je al € 150,- tegemoed. Vind ik netjes van de verkopende partij. Ik snap wel dat ze je er dan niet ook nog een zadel of vervoer bij willen geven, zo'n kop zou ik ook hebben. Je hebt gelijk dat je in een tijd als deze, waarin de paardenhandel behoorlijk op z'n reet ligt, probeert er voor jezelf het maximale uit te halen, maar ik neem aan dat je dat spreekwoord over het onderste uit kannen en deksels op neuzen ook wel kent.

Lina_1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-12 03:32

VP was idd 1850 € zoals vermeld stond. Mijn vader is gaan onderhandelen, er werd gevraagd of hier mogelijkheid voor was. Ja, dat was er. Waarop er werd gevraagd in welke richting qua bedrag we dan moesten denken. Ongeveer rond de 1700 € werd er gezegd. Het woordje ongeveer komt bij mij over als, er zou evt nog wel "iets" aan de prijs of dergelijks gedaan kunnen worden. Daarom het voorstel gedaan om het vervoer of bv een zadel erbij te doen.

Dat gezegde ken ik idd! Maar ik vind niet dat ik voor het onderste in de kan ben gegaan. Maar dat is mijn mening hoor.

Lina_1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-12 03:56

Niyada schreef:
Ik heb een foto gezien van de haflinger die je bedoelt.Tis wel een hele mooie!

Prachtig is ze he! Ze is nog te koop hoor ;-)