welke hengst fokt groot?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 14:15

Sorry, heb net op de site gekeken naar de verdere aftamming van Wega, is niet dezelfde die ik bedoel...

vegeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 15:33

Wega is destijds drachtig ingevoerd uit Hannover (Duitsland) door Paul Mais. Wega was drachtig van Pik Konig en was dat jaar Hannovers merrie kampioene geworden. Het veulen geboren uit wega is de moeder van Saros. De moeder van Saros is een grote Zwarte merrie van 1.75 m die drie maal Belgisch kampioene is geweest. Dus zowel de vader Ramiro (1.75 m) als de moeder erle (1.75 m) zijn zeer groot. De nafok van saros is ook bijna altijd zeer groot en langgelijnd.

mesastamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 15:36

ik heb een feiner stern x wisconsin ook klein.. uit een groote merrie maar ik heb echt geen idee denk dat het afwachten is

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 11:02

Mijn chico x pericles x zelhem is ook niet echt groot. Richting de 1.60 inmiddels denk ik(4 jaar oud).

Ik weet niet in welk stamboek je merrie ingeschreven staat, maar als het een NRPS-er is zou je Ferrolan(ferro x ramiro meen ik) ook kunnen overwegen, die geeft maat beweging en goede karakters.