Deze is het geworden!!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 17:24

Mijn hengst is net 2 jaar, dus daar durf ik niet zomaar iemand op weg te sturen Haha!
Wel knap trouwens dat je vanaf een foto het type van een 2 jarige kan beoordelen. Zoveel 2 jarigen zal je vast nog niet gezien hebben.

Overigens is het nog niet zeker dat Samson het hele dekseizoen 2004 bij mij ter dekking staat. Kan ook zijn dat hij de 2e helft van het dekseizoen naar het buitenland gaat voor een paar maanden.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 17:34

Hihi, niet eens marije?? Flauw hoor..Haha!

Charly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-03 18:13

harri is ook 1m49 zeggen ze.. ik heb het idee dat hij groter is:) hij toont veel groter. En het is en blijft Harri die op Imona gaat. Ik heb mijn keuze al gemaakt. Hij heeft goede papieren, goede gangen, veel knieactie ( nt als imoon ) en is gewooon super super lief. ik geloof best dat brenin ook super lief is. maar harri staat ook nog eens lekker dichtbij. staat op 5 minuten afstand. En ik ga naar de hengstenkeuring dus als ik dan een NOG mooiere ziet.. wieweet word dat em dan wel.... das par in januari. maar tot nu toe word het harri.

joshua

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 19:18

Mooie hengst heeft veel weg van zijn vader Victor en van zijn oom Viscount.Beide hengsten die naar mijn mening zeer ondergewaardeerd zijn.Ja het type zou voor mij ook iets zwaarder mogen,iets meer bot maar dat is persoonlijk.Het is jouw merrie en jouw keuze dus veel succes.

Charly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-03 19:26

dat zeggen heel veel die de foto zien, maar in het echt is die echt heeeeeeeeeeeel anders.. heeel fors is die hoor!! past precies bij mijn merrie. kijk tuurlijk is mijn merrie minder fors, maar ze is chique gebouwd en dat is hij ook, ik ga niet een super brede, forse hengst op een wat minder forse merrie zetten, dat word gewoon niet mooi..!

Charly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-03 19:34

en de kans is groot dat het een zwart veulen word. Imona der vaders kant is ook helemaal zwart ( op nebo comet na ) en in der moeders kant zit ook wat zwart. en Harri is zwart, zijn vaders kant is na wat ik weet ook volledig zwart... zit nebo black magic in.. bij imona ook... dus ja ze passen gewoon goed bij mekaar....Afbeelding dat is imona der vader.. Hendrewen Prince. vin je daar van..!?

Charly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-03 22:40

*schopje*

joshua

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 22:45

Ja die ken ik eigenlijk niet zo goed en weet er niet zoveel over te vertellen.Naar mijn mening kan het Cob peil ook nog lang niet tippen aan de paarden in Engeland.Ben twee maanden op een stoeterij geweest waar ze echt super Cobs hadden.Deze stoeterij heet Ty'r Eos van Rob en Vale Robinson.Zeker een bezoekje waard

Charly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-03 22:51

jaa das logisch!! maar Harri komt ook uit engeland. Die is vorig jaar uit engeland gehaald met wat nakomelingen!!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 23:05

Hendrewen Prince is een al oude cobhengst (22 of 23 jaar).
Niet al te groot, een zeer luxe koppie wat hij erg vaak doorgaf aan zijn nakomelingen.
Hij heeft jarenlang bij meneer de Later in Nieuwendijk ter dekking gestaan. Ik dacht dat hij nu ergens in het oosten van het land staat.

Ik heb zelf ook wel bij Hendrewen Prince gedekt. Uit de combinatie met mijn oude zwarte merrie loopt er nu een 5 jarige ruin in België in de mensport.

Prince gaf overigens erg vaak vossen, ook in combinatie met zwarte merries Lachen

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 23:32

Yep Harri komt idd uit engeland, maar erg breed is ie niet hoor, tenminste niet zoals ik ze graag zie. Brenin en vooral Magic zijn van voren veel breder.

Charly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-03 23:32

jah.. hendrewen is de vader van moontje Lachen ook wel mooi beessiej vink. Moon heb ook zeer luxe koppie, heel fijntjes. maar dat komt denk ook omdat in der moeders kant wat B welshjes zitten....

Imoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 10:04

Hoi allen. Nu wil ik ook wat zeggen want ik krijg de indruk dat sweet-angel zichzelf moet verdedigen omdat ze voor deze hengst gekozen heeft. Grote onzin want deze hengst is van topklasse en qua type past hij gewoon goed bij Imona. En fokken is voor een deel nog steeds gokken, niemand krijgt garanties! En misschien lijkt het of sweet-angel alleen op de kleur lette maar ik weet wel beter. Ten eerste moet je op een hengst vallen en hij moet je zeer aanspreken. Dan zijn de bloedlijnen belangrijk en ga je kijken wat je merrie tekort komt. We zijn samen heel serieus naar wat hengsten gaan informeren en hebben er heel wat gezien en beoordeeld. Harri staat niet alleen vlakbij maar heeft ook zoals Joshua al zegt prachtige bloedlijnen en hij heeft niet voor niets al vele prijzen gewonnen. Enne, ieder paard heeft zo zijn tekortkomingen Youngster, daar ontkom je niet aan. Maar qua type en bouw passen Imona en Harri gewoon goed bij elkaar en dan kun je wel naar Groningen of Belgie voor mijn part gaan maar waarom? Ze wordt waarschijnlijk om het jaar gedekt en je zal af moeten wachten hoe het veulen van Harri zich ontwikkeld. Vlakbij Harri's stal staan een paar schitterende nakomelingen en de keuringen zullen voor zich spreken! Dus geen gezeur dat het net een Fries is en dat het je type niet is! Het is een typische COB! En daar kun je op vallen of niet. Die foto is natuurlijk een showfoto, in die houding staat hij niet op stal! Dusse... mijn zegen heb je hoor meissie!!!!

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 10:23

Ik zal ook de laatste zijn die zegt dat ieder paard perfect is. Zo heeft brenin ook zijn tekortkomingen, ook hij is idd niet perfect.
Ze hoeft zich zeker niet te verdedigen hier, dat absoluut niet, maar zij laat het zo overkomen alsof ze alleen deze hengst heeft bekeken en daar gelijk voor gevallen is omdat ie zwart is en omdat hij lekker dichtbij staat.
Daar viel ik over, want zo werkt het fokken gewoonweg niet.
Ik heb hem ook gezien, idd hij maakt indruk door zijn uiterlijk, maar het is niet mijn type cob, dat kan, en ik hoop ook dat je mijn mening respecteerd. verder hou ik hier nu mee op.
Ik wens jullie heel veel plezier met het veulen, dat meen ik ook

Imoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 10:33

Ik vond het even nodig e.e.a. te verduidelijken. Een meisje van 15 jaar (sweet-angel) kan zichzelf in haar enthousiasme minder goed uitdrukken dan een volwassen persoon met veel meer ervaring. Het kwam misschien anders over dan het bedoeld was. Dit wordt haar 1e veulen en ze is hartstikke blij en enthousiast, ze neemt het kiezen voor de hengst dan ook heel serieus. Dat wilde ik gewoon even verduidelijken.

loveakira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 10:39

OK dan! toppie hoor sweet angel

ik vind het ook een machtig beest

veel succes in april.

groetjes jessica

dikke knuffel van akira en romy
Laatst bijgewerkt door loveakira op 13-11-03 10:46, in het totaal 2 keer bewerkt

loveakira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 10:45

Imoontje schreef:
Hoi allen. Nu wil ik ook wat zeggen want ik krijg de indruk dat sweet-angel zichzelf moet verdedigen omdat ze voor deze hengst gekozen heeft. Grote onzin want deze hengst is van topklasse en qua type past hij gewoon goed bij Imona. En fokken is voor een deel nog steeds gokken, niemand krijgt garanties! En misschien lijkt het of sweet-angel alleen op de kleur lette maar ik weet wel beter. Ten eerste moet je op een hengst vallen en hij moet je zeer aanspreken. Dan zijn de bloedlijnen belangrijk en ga je kijken wat je merrie tekort komt. We zijn samen heel serieus naar wat hengsten gaan informeren en hebben er heel wat gezien en beoordeeld. Harri staat niet alleen vlakbij maar heeft ook zoals Joshua al zegt prachtige bloedlijnen en hij heeft niet voor niets al vele prijzen gewonnen. Enne, ieder paard heeft zo zijn tekortkomingen Youngster, daar ontkom je niet aan. Maar qua type en bouw passen Imona en Harri gewoon goed bij elkaar en dan kun je wel naar Groningen of Belgie voor mijn part gaan maar waarom? Ze wordt waarschijnlijk om het jaar gedekt en je zal af moeten wachten hoe het veulen van Harri zich ontwikkeld. Vlakbij Harri's stal staan een paar schitterende nakomelingen en de keuringen zullen voor zich spreken! Dus geen gezeur dat het net een Fries is en dat het je type niet is! Het is een typische COB! En daar kun je op vallen of niet. Die foto is natuurlijk een showfoto, in die houding staat hij niet op stal! Dusse... mijn zegen heb je hoor meissie!!!!

ben het helemaal met je eens imoontje

het is een geweldig beest sweet angel heeft een goei keus gemaakt
OK dan!

LadyFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 15:01

wow..zo op die foto zou ik nie zeggen dat het een welsh is.. hijs egt mooi! Cheese! Haha!
veel plezier met m! OK dan!

Charly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-03 17:22

loveakira schreef:
+:)+ toppie hoor sweet angel

ik vind het ook een machtig beest

veel succes in april.

groetjes jessica

dikke knuffel van akira en romy

heeeey jess!!! k wis nie dat je ook op bokt zat Tong uitsteken haha
tot zondag! Groetjessss priscilla

Charly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-03 10:29

** Schopje ** Tong uitsteken

Charly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-03 13:57

**schopje** ;p weer :S

EstherSi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 14:07

Wow Haha!,
Het is echt een super mooi beessie zeg Haha! *kwijl*

Charly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-03 14:08

dankje well!! * sommige denken er anders over zoals je heb kunnen lezen Knipoog* Groetjess

ORYX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 18:50

Hij is iid super mooi!!!! hij valt wel op!! persoonlijk windt ik m te "getruct" op de foto staan. Ik denk dat je er een leuk veulen uit kan krijgen...

Je zei dat je Magic te fors vindt..... Ik denk persoonlijk dat Magic niet zo heel erg fors is als hij in de conditie zou verkeren als deze. Maar het is jou keuze. Magic is een leuke pony als je hem te baas kan. En dat zijn er maar weinig....... Dat is jammer van hem. Ik kan deze niet goed beoordelen om hem helemaal te vergelijken met de Welsh cobs die ik ken, maar de eerste indruk is goed

Charly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-03 19:13

hihi bedankt..!! anders moet je even kijken.. zal ik nog wat foto's der bij doen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

missschien dat jullie zo een iets beter zicht hebben op Harri...