Het zadelmak maken van een forester!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Donatello86

Re: Het zadelmak maken van een forester!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 18:04

Hier ook alleen maar goede ervaringen met het nuchtere karakter van de New forest. Heb tussen m'n 16e en 20e 7 New forest hengstjes zadelmak gemaakt en wat waren die cool in het hoofdje! Als ik ooit een paardje erbij neem ( heb nu een fries ivm diverse problemen is hij met een soort vervroegd pensioen) dan wordt het zeker weer een New forest !

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-12 18:08

Haha wat leuk!!! Dus jouw hengsten waren nuchter, ik heb nog nooit met een hengst gewerkt, maar zou zeggen dat die dan toch wat moeilijker zijn!!!! Ik ben ook echt helemaal gek van foresters hoor!!! Heb diverse sportponys en paarden gereden en zadelmak gemaakt, maar ik blijf dr lekker bij!! :j balen van je fries trouwens, je zit er dus over te twijfelen een nieuwe te nemen??

Pippelinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 18:16

Ik doe nu nog veel dressuur wedstrijden maar wil uiteindelijk springwedstrijden gaan rijden :D

Donatello86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 18:17

Ja de hengsten waren nuchter , maar mischien ook nuchterder omdat er alleen maar hengsten waren op stal ( geen merries in de buurt/omgeving) Mijn fries gaat niet weg , hij heeft een cyste in z'n hoefbeen , helaas kan ik sinds een paar maanden niet meer rijden. Zolang hij pijnvrij ( wel met speciaal beslag en pijnbestrijding ) kan leven mag hij blijven. Tot nu toe is hij nog heel levenslustig en vrolijk, hij zal er iig niet oud mee worden, helaas is hij pas twaalf..

Donatello86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 18:21

Maar de foresters waren 1voor 1 allemaal zo nuchter , met 2 heb ik zelfs op 4/5jarige leeftijd mee over de boulevard in Rotterdam gereden! Maar mijn ervaring was wel dat ze heel eenkennig waren... Als ik weleens een vriendin erop wou laten rijden bleven ze stil staan en naar mij kijken :=

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-12 18:40

@ esmee: leuk hoor!! Kan ze een beetje leuk springen??? Sterkte maandag met kijkers!! -O-

@ donatello dat zal idd wel schelen!! Och jeetje, vervelend voor je fries! Hoop dat hij het goed blijft doen!! Je paard moet idd geen pijn lijden omdat jij hem bij je wilt houden!! Hoe moeilijk dat ook is!! Haha, de boulevard van rotterdam, hoe werd er naar je gekeken? :(:) dat eenkennige herken ik wel, ik rijd er nu 1 die heel eenkennig is, maar bij de ponys die weg gaan probeer ik altijd zoveel mogelijk mensen mee om te laten gaan!! Het is aan de ene kant ook wel leuk als ze doen wat jij wilt en niet bij een ander haha :')

elsenfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 18:43

mijn new forest is niet zo zeker qua karakter. dus vind het allemaal spannend. daarentegen geeft hij zich wel snel over aan mij, omdat hij mij vertrouwd (ik heb van te voren veel grondwerk gedaan en vertrouwen opgebouwd). Het verloopt dus heel goed :j

Pippelinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 18:48

Dankjewel
Ik heb vrijdag me eerste springles gehad en het ging echt heel goed!

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-12 19:06

Ziet er goed uit elsenfox!!!! Heb ff je profiel bekeken, je ziet nog wel dattie het spannend vind haha, erg leuke pony heb je, hoe groot is hij?? Ik zelf vind het altijd prettig om een halstertouw om de hals te binden waar je je steun vandaan kunt halen, ben je ook meer in contact met het paard ipv aan het zadel!! Ben benieuwd hoe de vorderingen lopen....!

Leuk esmee!!! Heb je ook rijfotos?? :') :j

Pippelinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 19:19

Eigenlijk niet :')
Van Bodea echt heel weinig en nu al bijna helemaal geen meer, me vader deed iets verkeerd bij de computer waardoor de hele harde schijf is gewist en dus geen foto's meer :')
Van Dominique eigenlijk ook alleen nog maar 1 springfoto en 1 dressuur foto die stonden toevallig op de ipad :') de rest zijn allemaal foto's waar ik er niet op zit :')
Zal binnenkort even aan me vader vragen of die een keer foto's wil maken haha

astrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 20:53

Heb in augustus 2 NF pony's zadelmak laten maken.
1 was bij wijze van spreken opstappen en weg wezen.
De ander heeft wat meer merrie streken, been geven was heel hard gaan gillen.
Inmiddels zijn ze ruim 2,5 mnd gereden en super mak en relax.
Met 2 onervaren pony's en onervaren ruiters gaat het niet super hard.
Hoop dat ze komende zomer weer fanatiek gereden worden.
Want wat is dat lastig om fanatieke ruiters te vinden.
Ze krijgen alle 2 in Mei een veulen.
Mms dat er nog 1 merrie voor haar ster gaat, maar die merrie gaat zowiezo de sport eerst in.
Heb vroeger ook altijd al NF pony's gehad, het zijn vaak net makke schapen.
Toen maakte ik ze zelf altijd klaar, zo leuk om eigen gefokte pony's klaar te maken.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-12 12:13

Oow balen esmee!!! Dat zie ik idd bij je collages op je profiel!! :P je wilt toch wel fotos van je ponys!!!! Haha, ik heb ook MAPPEN VOL op mn harde schijf staan en mn ipad begint ook al vol te raken haha dus word hoog tijd!!

Astrea: och jeetje, gillen das apart!!! Fanatieke ruiters vinden is altijd lastig, ik heb 5 jaar op een handelsstal gereden en hoeveel ruiters daar gepasseerd zijn, echt niet normaal!!! Dus begrijp je frustratie over een ruiter!!! Rijden er nu onervaren op dan??? Wij wilde voor een pony een wedstrijd amazone zoeken, pony moet en kan naar de z, maar hier is het probleem dat ze al genoeg ponys hebben!!! :') kun je zelf niet op de ponys stappen?? Bij ons rijden er ook 2 meisjes, met eentje maak ik zadelmak en als ze braaf zijn kruip,ik erop om de knopjes erop te zetten, dat kan zij nog niet alhoewel het wel steeds meer begint te komen, de ander is nog een jong kind dus die gaat erop als ze kinderproof Ijn haha, leuk 2 veulens!! Ik kan me heeel goed voorstellen dat het leuk is je zelfgefokte spul te zien opgroeien.... De ponys zijn niet eens van mij en ik vind het al geweldig haha vinnenkort met 1 aan de gang die ik voort eerst zag toen ie 1/2 jaar was *\o/*

elsenfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 18:53

_KiMbErLeY_ schreef:
Ziet er goed uit elsenfox!!!! Heb ff je profiel bekeken, je ziet nog wel dattie het spannend vind haha, erg leuke pony heb je, hoe groot is hij?? Ik zelf vind het altijd prettig om een halstertouw om de hals te binden waar je je steun vandaan kunt halen, ben je ook meer in contact met het paard ipv aan het zadel!! Ben benieuwd hoe de vorderingen lopen....!

Leuk esmee!!! Heb je ook rijfotos?? :') :j

sorry voor mijn late reactie! :')
We zijn inmiddels met sprongen vooruit gegaan!! Ik heb laatst een topic geplaatst, via deze link kan je hem bekijken :) : http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=53&t=1683302&view=unread#unread

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 23:35

Afbeelding
Razzle (2,5 jaar) eerste keer zadel op, eerste keer iemand er op... super braaf!