Mijn haffie ging er vandoor en er zat geen rem op hem!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 21:11

50 km per uur is echt mega hard.
Dat kan echt niet :) Misschien leek het zo hard omdat de auto rustiger reden maar 50 km nope dat kan niet.

Wel vervelend dat dit is gebeurd.
Ik zou voorlopig niet meer alleen op pad gaan, maar eerst gewoon continu met een 2e paard er bij.

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 21:13

Cchanny schreef:
50 km per uur is echt mega hard.
Dat kan echt niet :) Misschien leek het zo hard omdat de auto rustiger reden maar 50 km nope dat kan niet.

Wel vervelend dat dit is gebeurd.
Ik zou voorlopig niet meer alleen op pad gaan, maar eerst gewoon continu met een 2e paard er bij.

Volgens hun wel..

Ik geef ze gelijk anders krijgen we denk ik een rel-topic..

sunnybellami

Re: Mijn haffie ging er vandoor en er zat geen rem op hem!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-12 21:14

nou oke het moet geen ruzie worden he :O
hij ging gewoon snel en het was eng klaar uit :D
haha(:
geen discussie meer !
xx

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 21:18

50km/u kan makkelijk, zeker bij een paard dat op hol slaat. Hou je gps er maar eens bij.
Hoe ga je dit volgende keer oplossen? Ik zou ook even niet meer in het verkeer rijden tot het in een veiligere omgeving buiten goed gaat.

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 22:00

Ik heb eens met gps gemeten en tijdens een rengalop in het bos gingen wij 40km/u, met mijn haflinger.
Een pony die op hol slaat kan best wat harder, dat geloof ik graag.

@TS, wel handig om nu te bedenken hoe je dit gaat oplossen. Misschien iemand mee op de fiets of een ander paard en ruiter?

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 22:06

Snap dat je geschrokken bent, gelukkig zijn er geen ongelukken gebeurd!
Of je haflinger wel of niet 50 km/u ging doet er niet toe, op zo'n moment ben je toch al in paniek. Ideetje om volgende keer eerst in de bak hem goed te rijden en dan buiten uit te stappen? :)

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-12 09:00

Pentax schreef:
50km/u kan makkelijk, zeker bij een paard dat op hol slaat. Hou je gps er maar eens bij.
Hoe ga je dit volgende keer oplossen? Ik zou ook even niet meer in het verkeer rijden tot het in een veiligere omgeving buiten goed gaat.

Ik reed ook in een veilige omgeving maar hij heeft dus de weg naar die weg gegalopeerd en dat was zeker niet te bedoeling.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 09:09

50 km/h kan best hoor. Heb 1 keer in niet volle galop een brommer eruit gereden die rond de 30km/h ging (volle snelheid). Als een paard echt op hol gaat haalt hij de 50 makkelijk.

Ts: ik snap dat je geschrokken bent. Nog maar wat meer oefenen voor je weer alleen op stap gaat :)

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 09:47

Gefeliciteerd! je rijdt op een ECHTE HAFLINGER. Die van mij flikt zulke geintjes soms ook nog; is nu 9,5. Beter voorbereid naar buiten, zorg dat mensen op stal weten dat je weggaat en neem iemand mee, op de fiets of beter nog: ander paard.
Volgende keer: achterover bijven zitten en rustig blijven. En nooit afstappen; OP je paard heb je meer over hem te vertellen. Veel succes!

Gineke
Woonplaats: Vlakbij de Drunense Duinen, de Efteling en mijn pony!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 03:58

Wel afstappen! Er op blijven zitten als je denkt dat dat te gevaarlijk is, is nooit goed! En als je er op zit en je hebt toch niks meer te vertellen, kan je zeker niet minder te vertellen hebben dan vanaf de grond :o

Daarnaast: als jij denkt dat je pony zich voor een auto gaat gooien en je kan er niks meer aan doen, kan je maar beter zorgen dat je er zelf niet meer op zit (als is het kiezen tussen de beste van de 2 kwaden).

Volgende keer andere ruiter mee! En zo te lezen ben je nog niet vaak op je haf naar buiten geweest, ook niet met een ander paard. Probeer dat eerst een regelmatig, een jaar lang iedere week ofzo. En als dat goed gaat, kan je het misschien eens alleen proberen.
Van de andere kant: ga liever nooit alleen. Als je een ongeluk krijgt en er is helemaal niemand bij...

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 08:22

Welkom in de Haflingerwereld.

Maar een tipje, hij is nog jong en jij ook denk ik... ga niet meer alleen met hem naar buiten.

Ligt aan de situatie vwb afstappen of erop blijven zitten.
Ik ben ooit 2 crossmotoren tegen gekomen en mijn vriendin stapte af en ik bleef erop omdat ik erop meer controle had dan ernaast.

Dus dat is voor ieder verschillend.

mirthe_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 13:38

Mijn Haf heeft dit ook, een soort verlatingsangst lijkt het.
Eerste keer naar het open veld was geen probleem, hartstikke braaf en rustig.
Maar de tweede keer wist hij de weg terug en besloot naar huis te gaan.
Hier had ik niks over te zeggen ;p

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 13:43

Nooit gelijk de eerste keer alleen naar buiten met haflingers, want je weet niet wat ie doet, eerst elkaar goed leren kennen en dat je m de baas bent en dan stap voor stap naar buiten met iemand erbij.

Haflingers zijn heel sterk en als ie gaat gaat ie gewoon.

Ik heb wel eens iemand zien rijden met een haflinger met zulke scherpe bit erin (westernbit zoiets met lange scharen), want die ging er ook telkens weer vandoor in volle galop overal overheen en doorheen. Sinds die bit is het nooit meer gebeurd. Tja je moet ermee weten om te gaan. Liever dat dan dat je verongelukt.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 17:35

SienenIvo schreef:
Maar 50 km/u is wel een beetje veel overdreven.. :')

Ja, vooral omdat volbloeden rond de 60 gaan en ik niet geloof dat een fjord een ren volbloed bijna bij kan blijven :')

Maargoed, eng zal het zeker geweest zijn! Ben wel benieuwd waarom de pony met jou er op wel de weg op rent, maar zonder jouw niet?
Zou voorlopig ook niet meer alleen op pad gaan, veel te gevaarlijk. :) Om het hem af te leren zou ik wel af en toe zonder ander paard gaan, maar gewoon met iemand lopend/op de fiets mee, zo leert hij toch alleen het erf af te kunnen, zonder gevaarlijke situaties.

edelgold

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 22:04

mirthe_x schreef:
Mijn Haf heeft dit ook, een soort verlatingsangst lijkt het.
Eerste keer naar het open veld was geen probleem, hartstikke braaf en rustig.
Maar de tweede keer wist hij de weg terug en besloot naar huis te gaan.
Hier had ik niks over te zeggen ;p

Wij zijn de fokker van je haflinger Arcadis Diesel van de Schotenshoeve .
Hoe gaat het nu met Arcadis Diesel met het buiten rijden ?
Is hij wel goed afgericht door zijn vorige berijdster ?
Hij staat te koop kan je hem niet beter laten corrigeren door een goede instructeur ?
Dan heb je er een fijn paard aan.
Laatst bijgewerkt door edelgold op 30-12-12 22:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 22:12

sunnybellami schreef:
nou oke het moet geen ruzie worden he :O
hij ging gewoon snel en het was eng klaar uit :D
haha(:
geen discussie meer !
xx

Ik vind het best een mooie en oprechte beschrijving van het beleven van een akelig kletterincident. Kan me best inbeelden hoe hard dat gaat ,-) :Y)

ulyse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 12:34

Morgen weer proberen, net zolang oefenen toe het goed gaat. Heb je iemand waar mee je samen kan rijden?

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-12 15:30

ulyse schreef:
Morgen weer proberen, net zolang oefenen toe het goed gaat. Heb je iemand waar mee je samen kan rijden?

Ik ben donderdag met hem naar het bos geweest met zn weide maatje ging zonder problemen heb ook een stukje voorop gereden.
deze week als mooi weer is gaat mn moeder mee op de fiets en dan een rondje rijden kijken hoe dat gaat
en ik wandel nu heel veel met hem zonder weide maatje gaat ook al beter(:

Manifesto

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 01:36

Ik vind het heel knap dat je na zoiets spannends het weer geduldig oppakt. Denk altijd aan je eigen veiligheid in ieder geval. Heel veel succes!

Enne even off topic; ik zit dit topic voor het eerst te lezen en snap niet dat als de ts om hulp vraagt hier er een lange zinloze discussie wordt gestart over hoeveel km hij nou werkelijk ging.. Daar heeft ze toch niks aan?

Dat wou ik even kwijt.. ;-)

riell

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 19:28

hahah ik heb ook een keer gehad , dat ik aant rijden was en dat me bijrijdpaardje van toen..
er vandoor ging op een galopt pad.. vet lang ..
en toen sprong ik dr ook gewoon in galop vanaf want hij rende ri de snelweg hahah .. ik weet hoe t is XD

Boetjewoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 21:28

tossielove schreef:
Misschien ben ik stom, maar 50 km/uur kan toch best? Die van mij rent dat volgens mij ook wel als die echt hard gaat, of zit ik er helemaal naast?

nee dit dacht ik ook, ik heb een keer tijdens de galop (terwijl het de bedoeling was :') ) een kilometer teller vast gehad en ik ging 47 km/uur met haflingerlief :j

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-13 19:20

Ik verzorg deze haflinger niet meer wegens problemen met de eigenaar
weet iemand hoe jee een topic kan sluiten?

minajtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 19:24

50 km kan best, ik rijdt vaak met zo'n hartslagmeter en dan zit er ook een horloge bij waarop je kunt zien hoe hard je rijdt en de gemiddelde snelheid per uur. als ik een stuk ga crossen haal ik de 50 wel, ook hoger. dit houden ze natuurlijk maar heel kort vol.

Boetjewoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 12:53

En daarbij, als ze op hol zijn, gaan ze vaak nog een tikkie harder dan normaal :j.

Pienie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 00:04

sunnybellami schreef:
Ik verzorg deze haflinger niet meer wegens problemen met de eigenaar
weet iemand hoe jee een topic kan sluiten?

Temmen :j Bij bericht ( openingspost (?) ) op rood uitroep teken drukken en dan even zeggen . Of de moderator van dit topic even een berichtje sturen ;)