vraagje stamboek

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 17:52

Dees schreef:
chrisje_83 schreef:
Er zijn (in mijn ogen) nog genoeg stamboekmerries die echt wel potentie hebben om een predikaat te halen.

Als die potentie er inderdaad is, dan was zo'n merrie bij stamboekopname wel ster geworden.

Dat hoeft echt niet per se hoor. Hoeveel stamboekmerries worden als ze een jaar of 5/6 of ouder zijn alsnog ster? Volgens mij nog best wel een aantal hoor.
Dus nog steeds kort door de bocht gereageerd door dit te zeggen in mijn ogen!

@Sammie, ook dat hoeft niet altijd zo te zijn hoor. Maar speelt vaker wel wat meer mee op latere leeftijd inderdaad.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 22:05

chrisje_83 schreef:
Hoeveel stamboekmerries worden als ze een jaar of 5/6 of ouder zijn alsnog ster? Volgens mij nog best wel een aantal hoor.

Dat zijn er idd nog best veel hoor... Want tenslotte krijgen ze maar 1 rondje draf om te laten zien wat ze kunnen en dat kunnen ze goed verknallen :7
Ik heb zelf ook een merrie op stal staan die als 3 jarige alleen maar in het stamboek werd opgenomen. Als 5 jarige werd ze ster en stond ze vooraan in Ermelo :7 Als 3 jarige was het echt een iel ponietje wat met veel spanning liep en als 5 jarige was het een stuk meer pony geworden en lei ze zich goed ontspannen zien...

Maar TS ik zou idd ook geen keuring afwachten. De kosten die je ervoor zou maken wegen niet op tegen de "winst". Je zou het dier dan nog minstens een half jaar moeten houden!

Veel succes met de verkoop!