Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Maar mocht je nu nog niet echt tegen problemen aangelopen zijn, dan zou ik persoonlijk niet echt een punt maken van het hengst laten Donja schreef:Waarom moet hij hengst blijven?
Maar dan nog, op de foto's staat hij lekker buiten met andere paarden in het zicht, zet er een (mannelijk) vriendje bij en je kan hem prima gelukkig houden als hengst zonder dat hij moet dekken.
Love_Mirra schreef:Ik ken de reden niet waarom hij hengst meot blijven. Ik heb gemaild en wacht nog op een antwoord. Ruinen is dus (nog) geen optie. Verder is het ook niet zeker dat ik dit paard neem, afhankelijk van wat het antwoord hierop zou zijn.
Gelukkig in die zin: hij moet nog voor veulens zorgen, de huidige eigenaar wil er in de toekomst nog af en toe een veulen van bij haar paarden.
Dit paard ken ik al langer, en hij is niet moeilijk in omgang, dus in die zin moet hij zeker niet geruind worden. En voor mezelf mag hij ook hengst blijven zonder dat hij voor nageslacht moet zorgen. Echter vraag ik me dan af, gezien hij dan soms wel 'zijn gerief mag bovenhalen' en soms (jaren?) niet of hij dan gelukkig is/kan zijn. Ook heeft hij al gedekt in het verleden.
Moest hij dekken, al dan niet met papier (ik ga eens horen voor dat papier, wat Woogy zegt), dan is het sowieso niet de bedoeling om er geld uit te slaan, het dekbedrag zal dan heel heel erg laag zijn. Puur om hem dan (weer, nogmaals) gelukkig te houden.
Nogmaals: dit topic is enkel bedoeld informatief voor mezelf!!
anneliesdj schreef:Dat zou ik niet te gauw zeggen, schouwhengstjes weten niet beter dan dat ze er gewoon niet op komen, maar daarom is het nog steeds wel frustrerend voor zo'n dier.
Een hengst die wel ergens om zich heen merrie's ziet of ruikt maar niet mag dekken heeft per definitie stress vanwege zijn hormonen. Er zijn maar héél weinig hengsten die nog nooit gedekt hebben en niet weten waar de klepel hangt, dat is de uitzondering die de regel bevestigd.
Dan zou je een hengst in een hengstengroep moeten hebben en geen merrie's binnen een straal van 5 km ofzo.
die vertonen geen enkel hengsten gedrag. Het kan dus prima maar hangt van het paard af. Ik weet dat ze op een manege ook een hengst hadden die niet wist dat het een hengst was en gewoon tussen de merries stond
Zie wel vaker van die hengsten die geen weet hebben van hoe een hengst zich hoort te gedragen
lifaya schreef:anneliesdj schreef:Dat zou ik niet te gauw zeggen, schouwhengstjes weten niet beter dan dat ze er gewoon niet op komen, maar daarom is het nog steeds wel frustrerend voor zo'n dier.
Een hengst die wel ergens om zich heen merrie's ziet of ruikt maar niet mag dekken heeft per definitie stress vanwege zijn hormonen. Er zijn maar héél weinig hengsten die nog nooit gedekt hebben en niet weten waar de klepel hangt, dat is de uitzondering die de regel bevestigd.
Dan zou je een hengst in een hengstengroep moeten hebben en geen merrie's binnen een straal van 5 km ofzo.
Bij mij op stal lopen 2 hengsten en staan allebei gewoon buiten in de paddocks naast andere paarden en ook merriesdie vertonen geen enkel hengsten gedrag. Het kan dus prima maar hangt van het paard af. Ik weet dat ze op een manege ook een hengst hadden die niet wist dat het een hengst was en gewoon tussen de merries stond
Zie wel vaker van die hengsten die geen weet hebben van hoe een hengst zich hoort te gedragen
Nou ja; succes met je zoektocht naar een ander paard; wijs besluit denk ik.