Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Schimpje schreef:Idd een totaal pakket kleuren bij van Haeringen laten doen, heb je gelijk alles.
Pearl toont trouwens alleen icm creme. Is niet afhankelijk van homo/heterozygoot. Je zou dus heel goed een cremello met pearl kunnen hebben, dat verklaard dan ook de donkerdere manen en amberkleur in de ogen.
Jose22 schreef:Ik heb onze merrie onlangs ook laten testen bij van Haeringen (perlino Lusitano). Ik heb er erg goede ervaringen mee. Gewoon het Q-pack kiezen inderdaad, dan testen ze alle kleuren. Ik had binnen 2 weken de uitslag.
Overigens is het niet zo dat je keihard op 'oranje manen en staart' bij een perlino en smokey cream af kan gaan: er zijn zeker ook cremello's met oranje manen en staart, en er zijn perlino's met witte manen en staart. Er zijn zoveel verschillende tinten, net als bij alle andere kleuren.
Faya_barock schreef:Bedankt voor jullie reacties!
Het begint me nu te duizelen haha
Fokster, die al jaren met deze hengst fokt en heel veel jong grut van deze kleur rond had lopen, vertelde mij dat hij geen perlino is maar zeer waarschijnlijk pearl.
Nu wil ik hem dan van Haeringen laten testen op alleen pearl, maar volgens jullie zou ik hem dan nog op meerdere kleuren moeten laten testen, creme en vos?
Dit is zijn moeder
[ Afbeelding ]
Faya_barock schreef:Hoi ja hij is op pearl getest dat was negatief.
Maar dan zou het betekenen dat hij perlino schimmel is?
Kan hij dan ook zo wit als een schimmel worden of zal deze kleur wel blijven?
niet dat daar iets fout gegaan is,je weet nooit .maar je wilde hem toch verkopen ,dan is het voor jou toch niet meer belangrijk welke kleur hij krijgt Luckystory schreef:B aunilha, dacht ik?
* )Faya_barock schreef:ahh dus dat zou ook nog zo kunnen zijn dat ze het mis hebben??
Bij Baunilha de moeder van Gin Tonic staat als kleur Isabel, maarja dat heeft toch ook niks te betekenen.
Ikzelf weet precies hoe je alles van een PRE op moet zoeken op de site van de ANCCE maar bij de Portugezen heb ik echt geen idee.
Weet inderdaad dat Fuego geen schimmel is deze is cremello pearl.