[TI] Gezocht groten tinker dekhengst voor mijn merrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cp112

Re: Gezocht groten tinker dekhengst voor mijn merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 20:40

Met oog op de toekomst is dat IMO wel belangrijk. Met 'opzet' papierloos fokken vind ik onverantwoord :j

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 20:41

Leonoor schreef:
Dressuurprestaties? Wat hebben die te maken daarmee?

Ja er zijn best wat hengsten die leuk meedraaien in de sport, maar dat is over het algemeen alleen maar toegevoegde waarde voor de eigenaar zelf :-)

Ik bedoel, als zij een veulen heeft, geen papier (nogmaals weet niet precies hoe dat in zijn werk gaat gezien de afstamming) of enkel een goeie vader en ze moet hem later verkopen er toch denk ik wél gekeken word naar 'wat kan het paard'...

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 20:43

xSlvna schreef:
Leonoor schreef:
Dressuurprestaties? Wat hebben die te maken daarmee?

Ja er zijn best wat hengsten die leuk meedraaien in de sport, maar dat is over het algemeen alleen maar toegevoegde waarde voor de eigenaar zelf :-)

Ik bedoel, als zij een veulen heeft, geen papier (nogmaals weet niet precies hoe dat in zijn werk gaat gezien de afstamming) of enkel een goeie vader en ze moet hem later verkopen er toch denk ik wél gekeken word naar 'wat kan het paard'...

Zoals al gezegd, heeft het bij tinkers geen (veel) meerwaarde wat de ouders qua prestaties hebben

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 20:46

Heb ik het over de ouder of het veulen...

tinkerBlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-12 21:45

leuk zo Diskusie ;)

oke in het pasport van mij merrie staan inderdaat haar famillie niet in nou heb ik toevalig pas haar vorgen eigennaar weer gevonden via hyves ( waar ze geboore is ) en weet heer door wel hoe haar moeder heet , de vorgen eignaar kon mij alleen niet vertelen wie heer vader was aan ge zien haar paard in een kudden hat geloopen voor dat ze haar kocht .

ik wilden even aan geefen dat ik niet iemand ben die zomaar paarden aan schaft zonder daar irst goed over na te denken , ik moet ook eerlijk zegen dat ik er in mimidels al 7 heb loopen en een van dezen 7 woond in midels al 11jaar bij mij en zou ook tot zijn dood blijfen .

ik weet dat er tegen woordig genoeg paarden te koop zijn en dat het beter is dat ze een nieuw thuis krijgen , maar ik wil zoo graag een veulen van haar , en ik denkt dat het voor mij merrie ook goed zou zijn om een keer een kintje te krijgen , aan gezien ze nog nooi een veulen heeft ge hat ( dit weet ik om dat ze als veulen bij ons is gekomen en al in midels 9 jaar is )

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 21:49

Van welk stamboek is het paspoort van je merrie? 9 jaar is een prima leeftijd om te fokken hoor. Helemaal niet oud voor een eerste veulen.
Persoonlijk zou ik wel eerst controleren of ze geregistreerd staat bij het stamboek :j Zodat je dan gericht kan kijken naar hengsten die bij dat stamboek goedgekeurd zijn.
Veel hengsten zijn bij meerdere goedgekeurd maar niet allemaal.

Is haar fokker een particulier of komt ze bij een grotere stal vandaan?

tinkerBlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-13 21:36

ze komt bij een particulier van dan ;)

JPTinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 19:24

en wat zijn je andere eisen? hoever wil je reizen met je merrie
of heb je een voorkeur voor KI

op de sites van de stamboeken staan van alle goedgekeurde hengsten de gegevens en foto's
kijk daar ook eens tussen ( www.nsvt.eu bijvoorbeeld )
ga ook bij meerdere hengsten kijken hoe ze in het echt zijn