Karakter van jullie Hafjes!?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 15:38

- koppig
- HEET
- temperamentvol
- eenkennig
- eens je haar knopje gevonden hebt gaat ze door het vuur voor je

Kortom: ik weet niet of ik ooit nog voor een haflinger zal gaan, deze heeft me bloed, zweet en véél tranen gekost :')

liespr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 17:40

Ben blij dat ik zie dat mijn haflinger niet de enige heethoofd is! Mijn haflinger is 15, ze gedraagt zich nog steeds als een kleuter, is lomp, vies en een held op sokken. Ook is ze erg gevoelig, een knuffelkont, ze krijgt met haar grote ogen alles voor elkaar bij iedereen (bedelen is ook een sport, hihi). Ze heeft een behoorlijke trucendoos, soms gemeen maar vooral heel grappig. Boven alles is ze onwijs lief en als je haar eenmaal leert kennen en ze weet wat ze aan je hebt gaat ze voor je door het vuur. Ze werkt ook graag en doet altijd haar best! Ze is een echt mensen-paard :)

Mi_Amore

Re: Karakter van jullie Hafjes!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 12:36

De mijne is een echte 'ik ben alleen van haar en NIEMAND ANDERS! paard'.

Vrij lastig als ik op vakantie ga :\ Ik moet altijd strakke instructies geven of de verzorger wordt gewoon de stal uitgetrapt...

Paardje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 09:18

Er waren op de manege 2 haflingers, de een is een paar maanden geleden overleden, ze was heel lief,schrok niet snel,betrouwbaar.
De ander is eigenwijs,probeert je eerst uit,leuk als je genoeg ervaring hebt.

silvieKim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 18:06

kimmie is leergierig , ondeugend , eenkennig , eigenwijs :)

leon10tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 23:28

Rakker is:

lui: als hij iets echt niet wilt blijft hij stil staan ,als je niet consequent genoeg bent stata hij heel snel stil.

doet geen vlieg kwaad: schrikt niet snel,bijt bokt niet naar je,ook hele kleine kinderen kunnen erop.

ontdeugend: Als je via de weide naar de bak loopt en hem niet goed vast hebt rent hij weg..Als je hem wilt opzadelen zet hij zijn buik super erg uit dat je hem niet eens op zijn eerste gaatje krijgt..

boos: Als hij je die dag niet lief vond loopt hij gelijk weg als je hem terug buiten zet anders blijft hij nog even met je kroelen.

:D

kim_dura

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 20:42

Ik krijg misschien een te verzorgen, en ik lees hier in dit topic veel dat ze zijn: eenkennig, doet niets kwaad, knuffelbeer, maar als je ze bijrijd, zou eventuele eenkennigheid dan een probleem zijn? Daar ben ik dan een beetje bang voor :D . Dat ze bijvoorbeeld bij mij helemaal niets wil ofzo :) het is een merrie van rond de 20. Die zijn toch wel braaf?

leon10tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 23:40

kim_dura schreef:
Ik krijg misschien een te verzorgen, en ik lees hier in dit topic veel dat ze zijn: eenkennig, doet niets kwaad, knuffelbeer, maar als je ze bijrijd, zou eventuele eenkennigheid dan een probleem zijn? Daar ben ik dan een beetje bang voor :D . Dat ze bijvoorbeeld bij mij helemaal niets wil ofzo :) het is een merrie van rond de 20. Die zijn toch wel braaf?

Meestal zal een paard je wel uit proberen dat doet mijn verzorgpony ook nog maar voor de rest doet hij niemand kwaad ,maar als hij je niet mag laat hij dat wil zien :P Mar als je eenmaal door die 'uitprobeertijd' bent gekomen zal de pony misschien ook we anders zijn. :j

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 23:43

Is een haflinger kruising ook goed :o
namelijk een haflinger gekruist met een arabier :j
mijn merrie Bo,
is echt een ondeugd,
namelijk met galoperen bokt ze heel veel,
als ze iets niet wil gaat ze rechtopsteigeren!
en ze is ook heel dominant,
maar verder is het een lief paardje

kim_dura

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 00:21

leon10tje schreef:
Meestal zal een paard je wel uit proberen dat doet mijn verzorgpony ook nog maar voor de rest doet hij niemand kwaad ,maar als hij je niet mag laat hij dat wil zien :P Mar als je eenmaal door die 'uitprobeertijd' bent gekomen zal de pony misschien ook we anders zijn. :j

Oke, gelukkig laat ik ze meteen weten dat hoe klein ik ook ben ze mij niet zomaar omver krijgen :D maar het zijn wel steeke dieren! :o

Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 17:37

Mijn haf is ook wel een beetje éénkennig, je krijgt niet snel écht contact met hem. Hij is wel gevoelig voor kleine hulpen, maar kan ook opeens superlomp zijn. Hij is niet graag bij de andere paarden weg dan brult ie alles bij elkaar. Hij mag graag andere paarden lastig vallen, een beetje hier en daar of er achter aan te klieren. Een boef dus, maar ondertussen een klein hartje. <3

wouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 18:37

Ontzettend lieve, meewerkende, werkwillige haflingermerrie.
Wil voldoende werk, anders gaat ze dingen zoeken, heeft leiding nodig.