Vraagje over mijn shetlander

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

paardjuhh123

Re: Vraagje over mijn shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 10:44

Haha! Nou gelukkigmaar

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 12:27

Dat is een mooie oplossing, ik weet zeker dat je pony erg blij is met dat plekje en zijn vrienden.

Durft hij wel naar binnen? Als ze de stal niet kennen kunnen ze dat eng vinden of mss blokeren de andere pony's hem wel?

paardjuhh123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 12:47

Daar zou ik even voor kijken ja

chayy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-12 17:52

Hij staat niet bij andere ponys hy staat by schapen em heeft twee heiten vriendinnetjes
Hy heeft het goed naar zn zin en komt meteen naar me toe!
Zn stalletje gaat ie gewoon in dus no problemo!
Ik heb afgelopen week met m gevoedbalt fantastisch.
T is n heerlijk beestje

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 14:24

Oh ik ging ervanuit dat je het over pony's had omdat je het over vriendjes had. Kun je hem niet ergens bij pony's stallen? Geit is beter dan niets maar het kan nooit een andere pony vervangen.

chayy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-12 21:29

Niet iedereen heeft de luxe hea;) enne hij is nu gelukkig
In maart/april komt er een paarden vriendje bij.
En wie zegt dat schapen en paarden geen vriendjes kunnen zijn?
Toen hij nog bij zn vorrige baasje stond wad hij dikke maatjes met n mannetjes schaap.
Ze sliepen samen in de wei.
Dus ik geloof dat t heus goed komt met mijn eddie!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 22:40

Heb jij ooit een schaap en een paard elkaar zien kroelen? Of samen spelen enz? Ik nog nooit. Tuurlijk hoor je weleens dat er een speciale band ontstaat tussen dieren van een verschillende soort, maar dat zijn in mijn ogen vaker uitzonderingen dan doorsnee. Mijn pony's hadden ook een schaap dat hun vriendje was. Die mocht zelfs in hun stal slapen en de andere schapen niet. Toch was het contact tussen het schaap en de pony's heel anders dan het contact van de pony's onderling. Dus zoals ik al zei, een schaap of geit is beter dan niets, maar een paardenvriend vervangen kan het niet in mijn ogen. Ik zou dan kijken of hij zolang niet bij een ander paard kan staan als je toch iets moet regelen. Of hij dan bij je buren staat of een straat verder op bij een ander paard maakt voor jou als baasje volgens mij niets uit.

Uiteindelijk beslis jij als eigenaar en het is sowieso goed dat er in maart een maatje bij komt. Maar ik kan alleen mijn mening geven en ik zou dus kijken of ik hem in die tussentijd al ergens bij een andere pony zou kunnen stallen. Zo zou ik het iig doen. Maar goed, dood gaat hij zeker niet van een paar maanden met een geit.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 03:08

olafgek schreef:
kan volgens mij geen kwaad hoor :)
paardjes hebben graag gezeldschap, maar ze kunnen prima alleen staan

Ik ben erg benieuwd waarom precies......
Waarom een kudde-dier prima alleen zou kunnen staan, volgens jou?

Edit: valt me de laatste tijd wel heel erg op dat het voornamelijk jonge meiden zijn met 'shetten' die ze dan ergens op een landje hebben 'gedroppd' en die dan beweren dat ze prima alleen kunnen staan.
Is dat nou preken voor eigen kerk, omdat je zo graag een pony wil (of nouja, een shet, want een grotere pony wordt meestal 'te duur' gevonden. Hoewel het houden van 1 shet ook zéker niet goedkoop is!!!) maar geen 2e kan betalen/vinden/er bij kan-wil zetten???

Dat idee krijg je er wel bij.
Het hebben van een eigen pony is dan blijkbaar nét even wat belangrijker dan het welzijn van diezelfde pony.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 03:18

chayy schreef:
Toen hij nog bij zn vorrige baasje stond wad hij dikke maatjes met n mannetjes schaap.

Loopt hij de hele dag met zo'n gelukzalige glimlach om z'n smoel dan, of heeft hij je ingefluisterd dat hij 'nu gelukkig' is? :+

Nee sorry, even serieus.

'niet iedereen heeft die luxe', zeg je. Dat klopt.....................
En daarom, 1 + 1 = 2.
Jij hebt 1 shet alleen, iemand anders heeft 1 paard/1 pony/1 shet alleen, tel dat bij elkaar op........ en juist......... wat krijg je dan?
Probleem opgelost. Voor beiden zelfs nog, 2 vliegen in één klap.
Kost je alleen wat meer moeite.

Pony zelf kan er niets aan doen dat jij zo graag een eigen pony wil hebben, maar blijkbaar geen middelen hebt om hem te voorzien van zijn 1e levensbehoeftes......

Robin6833

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 20:22

JoyCiej007 schreef:
chayy schreef:

Loopt hij de hele dag met zo'n gelukzalige glimlach om z'n smoel dan, of heeft hij je ingefluisterd dat hij 'nu gelukkig' is? :+

Nee sorry, even serieus.

'niet iedereen heeft die luxe', zeg je. Dat klopt.....................
En daarom, 1 + 1 = 2.
Jij hebt 1 shet alleen, iemand anders heeft 1 paard/1 pony/1 shet alleen, tel dat bij elkaar op........ en juist......... wat krijg je dan?
Probleem opgelost. Voor beiden zelfs nog, 2 vliegen in één klap.
Kost je alleen wat meer moeite.

Pony zelf kan er niets aan doen dat jij zo graag een eigen pony wil hebben, maar blijkbaar geen middelen hebt om hem te voorzien van zijn 1e levensbehoeftes......

Hoe kun je dat nou van achter je computer zeggen? je kunt aan je pony zelf zien of die gelukkig is, als zij zegt dat die shet nu gelukkig is, dan is dat vast wel zo. ze ziet heus wel of die de hele dag voor zn eigen uit staat te staren of lekker in zn vel zit! :D

chayy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-13 20:26

Goed nieuws, er komt een shetlander bij mijn Eddie krijgt een vriendje erbij:D

Hoop dat iedereen nu tevreden is?

sannerody

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 20:30

chayy schreef:
Goed nieuws, er komt een shetlander bij mijn Eddie krijgt een vriendje erbij:D

Hoop dat iedereen nu tevreden is?

zoalang je shetlander maar te vreden is :)

chayy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-13 20:31

dat zeker ik geloof dat dat wel goed komt!:)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 21:45

Robin6833 schreef:
Hoe kun je dat nou van achter je computer zeggen? je kunt aan je pony zelf zien of die gelukkig is, als zij zegt dat die shet nu gelukkig is, dan is dat vast wel zo. ze ziet heus wel of die de hele dag voor zn eigen uit staat te staren of lekker in zn vel zit! :D

Vrij simpel.

Paarden zijn kudde-dieren, horen niet alleen gehouden te worden.
En nee, een mens, of kip/geit/schaap etc. kan het onderling contact wat een paard met soortgenootjes heeft, zeker niet vervangen.

Dus ja, dat kun je idd van achter je PC prima zeggen.

Ik vind niet veel dingen zielig, maar het stelselmatig (dus dan heb ik het niet over echte uitzonderingen als ziek/geblesseerd paard) alleen houden van een paard of pony zou gewoon bij wet verboden moeten worden. Daar hoor je maar weinig mensen over klagen. Terwijl als ze met dit weer buiten staan, of een stukje modder in de wei hebben, nee dát is dan wel ineens zielig.....

TS: Super! +:)+ Fijn dat hij binnenkort een soortgenootje heeft om lekker mee te spelen.

chayy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-13 15:02

Goed Nieuws!
Aanstaande donderdag krijgt mijn kleine Eddie er een shetlander vriendje bij!

:D