kan mijn shet mij dragen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

EmmaVZ

Re: kan mijn shet mij dragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 15:41

@Lindy1982: Volgens die BMI moet ik 60 kilo wegen, nou, als ik dat zou wegen zou ik echt te dik zijn..

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 15:43

Hoe lang ben je dan?
Ik ben nu zwanger dus kan het niet echt meten .. Maar ik loop nu op mijn eind moet nog 12 weekjes en weeg 54 kg en ben 168 nou mijn ribjes kan je tellen hoor

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 15:45

Ik ben 172 en rond de 50 kilo

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 16:07

Sorry maar dan kan je 60 kg makkelijk hebben. Mijn vriendin is 163 m en die weegt ik meen 66 kg en die is alles behalve dik.. ook niet vol en ook niet stevig gewoon gezond

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 16:15

Ik ben wel te dun nu ja, maar 60 kilo, nee, dan zou ik me niet meer gezond voelen denk ik. Sowieso ga ik 60 kilo toch nooit halen want hoeveel ik nu eet, ik wordt toch niet zwaarder :')

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 16:15

Roep maar niet te hard :')

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 16:16

Ik ben ondertussen 17, maar de laatste jaren ben ik maar 2 kilo aangekomen.. :')

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 16:17

Wacht maar je bent pas 17

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 16:23

Ik zou het niet doen.

Onze shet is 95cm en woog in rustperiode 162kg. Toen had hij dus alleen op het land gestaan en niet voor kar gelopen.
Hij is altijd gereden. Toen onze zoon 10 was, was hij ongeveer 1.45m en woog 35 kg. Toen vond hij zichzelf al te lang, omdat hij tegen de beentjes aan kwam met zijn voeten.
Hij is nu 1.70m en weegt 50kg. Hij heeft er vorige jaar nog een keer een paar rondjes op gestapt, was nog een kop kleiner, maar hij wil het zelf echt niet meer. Hij is overigens 15.

Voor de sulky gaat prima en heeft de shet echt lol.

Heel in het begin heb ik zelf weleen 5 min gereden. Zoon lag er 10x af in 5 min, dus ben ik er heel kort opgestapt. Ik woog toen 48kg en ben 1.68m. Dat is in al die jaren 3x gebeurt en echt niet eens 5 min. Het is niet eens fijn om erop te rijden, want de verhoudingen kloppen niet.

Overigens, moet je je knie laten nakijken. Heb die van mij verbrijzeld toen ik 16 was en doe alles. Als je last hebt op zand of onregelmatige grond, wat ik me kan voorstellen, moet je er naar laten kijken.

Aankomen gebeurt vanzelf. Altijd ondergewicht gehad en nu pas 35+ aangekomen. Scheelt eventjes 10kg!!

lx3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 16:55

1x die honderd meter is natuurlijk geen ramp.
Maar dan moet het niet ineens 3x in de week die honderd meter worden.

Je kan er echt niet meer op. en zeker geen half uur.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 16:57

Niet doen. Je bent veel te lang, en veel te zwaar. Voor je shet dus. :+
Lekker voor de kar houden.

marianbv

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 17:06

Je bent te lang en te zwaar voor zo'n kleine pony.
Wat betrefd je gewicht ben je inderdaad te licht voor je lengte, ik ben 168 en weeg ong 56 kilo en ik zit onderop het bmi het kan nog net.
Ik ben dan 36 en heb twee kinderen.
Wat je gekneusde knie betrefd zou ik daar nog eens naar laten kijken ik heb namelijk door de jaren heen bijna alles wel gekneusd gehad, voeten, knieen, scheenbeen, armen en vingers en ga maar door en ik kan ook alles doen weer dus ergens klopt er bij jou dan niet als je daar last van blijft houden....

Blijf lekker met je pony mennen dat is voor hem veel beter en weet je zeker dat hij geen rugproblemen krijgt

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 17:11

Ik snap echt niet dat mensen het nog durven te overwegen... je hebt een shet, het ding is niet eens een meter hoog, je bent geen 6 jaar meer. Denk nou eens na, denk eens aan je pony, ipv aan jezelf en lol hebben over (letterlijk) de rug van je dier. Als je wilt rijden, koop dan gewoon een paard op formaat. Gewoon niet doen.
En dan aankomen met rare "redenen" met knieen gekneusd... sorry hoor, je bent 17, gedraag je eens naar je leeftijd.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 17:14

GamblersCup schreef:
Ik snap echt niet dat mensen het nog durven te overwegen... je hebt een shet, het ding is niet eens een meter hoog, je bent geen 6 jaar meer. Denk nou eens na, denk eens aan je pony, ipv aan jezelf en lol hebben over (letterlijk) de rug van je dier. Als je wilt rijden, koop dan gewoon een paard op formaat. Gewoon niet doen.
En dan aankomen met rare "redenen" met knieen gekneusd... sorry hoor, je bent 17, gedraag je eens naar je leeftijd.

Amen! _/-\o_

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 17:14

GamblersCup schreef:

Vind ik ook, en een klein stukje zou misschien geen kwaad kunnen, maar dan nog,
waarom zou je t überhaupt willen?

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 17:15

iemand ruilen? ik ben 172 en weeg 70. Maar ben zeker niet te dik ofzo :P

maargoed, als je graag wilt rijden zoek dan een d of e pony. tuurlijk kan 't een keer, maar denk niet dat je je shet daar een plezier mee doet. :)

Ga er mee wandelen, span hem voor een karretje of zoek een kindje wat er op past :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 17:20

Ik ben 1.61 maar ik stap echt niet op een shetlander hoor :')
Nee, jij moet er niet op gaan zitten, al helemaal niet omdat je zegt dat de voeten bij de grond kunnen.
En betreft een knie ooit kneuzen en niet meer mogen lopen, dat is het gekste wat ik ooit heb gehoord := Ik heb vorig jaar mijn kruisband heftig verrekt, mijn knieen zijn hierdoor echt heel slecht geworden, maar loop, ren, stuiter en spring nog steeds hoor :+ Ja, het gaat niet allemaal pijnloos, maar ik zie het weldegelijk als laks iets als je die 100 meter even niet kan lopen. Ik loop ook gewoon door mul zand, fiets met zwaar tegenwind etc. Als ik dat met een verrekte kruisband kan doen, kan jij het al helemaal met een knie die vroeger gekneusd is :P

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 17:22

EmmaVZ schreef:
Ik ben wel te dun nu ja, maar 60 kilo, nee, dan zou ik me niet meer gezond voelen denk ik. Sowieso ga ik 60 kilo toch nooit halen want hoeveel ik nu eet, ik wordt toch niet zwaarder :')

zeg dat niet ;) ik woog op mijn 17e 52 kilo.... en nu 20 kilo meer, en nee, mijn eetpatroon en leefwijze is NIET verandert ;)

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 17:26

lifaya schreef:
EmmaVZ schreef:

zeg dat niet ;) ik woog op mijn 17e 52 kilo.... en nu 20 kilo meer, en nee, mijn eetpatroon en leefwijze is NIET verandert ;)

Ook als je een heel slecht eetpatroon hebt? :P

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 17:27

nog erger ;) het zou zomaar kunnen dat alles er opeens aankomt :)

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 17:27

LaraPluis schreef:
ik zit met mijn voeten aan de grond, dus balans is geen probleem hoor :)
pluis vind het rijden altijd heel erg leuk heb ik het idee, zijn oortjes staan naar voren en hij loopt lekker door.
als ik ga lopen loopt hij heel sloom en wordt hij chagarijnig haha.

en voor degene die zegt dat ik lui ben: ik heb een van mijn knieën ooit gekneust, dus eigenlijk mag ik niet meer lopen en al zeker niet over zand, dus op de pony belast ok mijn knieën minder heftig dan wanneer ik loop. denk niet dat je het vervelend bedoelde hoor :)

Dat hij er op dat moment lol in lijkt te hebben wil niet zeggen dat het niet schadelijk is. Ondanks dat je niet heel zwaar weegt kun je hem met je lengte ook uit balans halen. Hoe dan ook ik zou het absoluut niet doen!!! Ik ben 1.62, weeg 58 kg maar geen haar op mijn hoofd die er ooit aan gedacht heeft op mijn shet van 1.05 te stappen.

Ik kan me ook absoluut niet voorstellen dat je door een relatief simpele kneuzing nooit meer mag lopen :=. Dat zou een mooie bak zijn, dan is zeker 75% van de bevolking invalide denk ik :+ Misschien dat je wat uit moet kijken op ongelijke ondergronden, omdat je knie wat gevoelig is om te verdraaien, maar niet meer mogen lopen nadat je ooit een kneuzing hebt gehad ..... :')

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 17:28

lifaya schreef:
En betreft een knie ooit kneuzen en niet meer mogen lopen, dat is het gekste wat ik ooit heb gehoord := Ik heb vorig jaar mijn kruisband heftig verrekt, mijn knieen zijn hierdoor echt heel slecht geworden, maar loop, ren, stuiter en spring nog steeds hoor :+ Ja, het gaat niet allemaal pijnloos, maar ik zie het weldegelijk als laks iets als je die 100 meter even niet kan lopen. Ik loop ook gewoon door mul zand, fiets met zwaar tegenwind etc. Als ik dat met een verrekte kruisband kan doen, kan jij het al helemaal met een knie die vroeger gekneusd is :P

Joh, dat is hetzelfde als foto's plaatsen en dan commentaar op je houding krijgen. "Ja, maar ik heb altijd een zere rug, ben geopereerd, bla bla bla". Gewoon liegen om toch goedkeuring of in ieder geval geen commentaar te krijgen. En dan ben je 17. >;)
En als die problemen écht bestaan, en je hebt een pony nodig om je door dat zand te helpen ( }:0 ) dan koop je er eentje op formaat, hulpdieren gaan toch via een stichting? :')

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 17:32

Tjah ik snap dat niet hoor. Heb 2 jaar een shetlander verzorgd maar ben er nooit op gestapt, niet eens alleen om te kijken of het past :n

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 17:34

GamblersCup schreef:

Ik wilde net zeggen, je bent 17 en dan zie je niet in dat dit gewoon niet kan?
En gekneusde knieën, ik heb ook al heel wat lichaamsdelen gekneusd, advies was dan áltijd om juist te blijven bewegen. Daarbij heb ik zelf ook een hele zware knie blessure, maar ik ga echt niet uit luiheid (ja sorry dat vind ik het echt van je) dan maar dat stukje op mijn paard zitten.

LaraPluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-12 17:39

jep ik zit toch op de pony, maakt me niet zoveel uit wat jullie vinden.
hij draagt me met gemak en ik merk nooit dat hij het te zwaar vindt.
ik vroeg er alleen uit nieuwsgierigheid en om het zeker te weten.
ik heb een gruwelijke hekel aan al die pennymeisjes hier bah
de eigenaar van de manege waar hij staat zegt dat het makkelijk gaat dus hem geloof ik
hij fokt shetjes en heeft daar echt wel verstand van.
een paar mensen hier heeeeel erg bedankt!
ik antwoord nu niks meer anders blijf ik mails krijgen
groetjes