Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
esther_m schreef:Fijn dat ik zoveel racties krijg. Het leeft blijkbaar niet bij mij alleen.
Ik kom net terug vd les en we hebben er flink aan gewerkt. Zonder zweep want ik blijf die als vanzelf toch gebruiken. Heel concequent mijn been eraf en flink duidelijk maken wat ik wil met mijn been. Soms lijkt ze het op te pakken 1 minuut later is ze het weer vergeten. Dat wordt dus echt streng zijn voor mezelf.
Het meest heb ik aan jullie feedback dat elk ander paardje ook niet vanzelf zal gaan.
Ik ga hiermee aan de slag, ik ga het proberen. Wel heb ik voor mezelf besloten dat ik over een jaar de balans zal opmaken.
Bedankt voor jullie acties. Ik zit ook vooral in een dip omdat mij. Wedstrijd vorig weekend zo tegenviel. Ik blijf wel op wedstrijd gaan want alleen dan kan ik die enge vreemde binnenmaneges overwinnen.
The_Stig schreef:Carl Hester: "If you carry a whip just to make your horse go, you shouldn't carry one. They are just for small corrections."
esther_m schreef:Dames ligt het dan toch ('n beetje) aan het ras? Jullie beschrijven het helemaal te herkennen en aan jullie foto te zien ook haflingers...
Zoals ik hierboven al schreef, ik geef het tot na het zomerseizoen. Buiten presteren we altijd beter. Ik ga ervoor, maar wil wel reeël blijven over wat haalbaar is.
Jullie ook succes!
esther_m schreef:Dames ligt het dan toch ('n beetje) aan het ras? Jullie beschrijven het helemaal te herkennen en aan jullie foto te zien ook haflingers...
Rosanna1990, gaat het tijdens de proeven wel al beter? Ervaar je vooruitgang? En ja tijdens 'n bosrit is de gewenste drang naar voren er wel... Ik ga daarom ook zeker eens per wek met haar naar buiten.
Elizabep, wat jammer dat je gestop bent met wedstrijden, dat wil ik niet. Mijn doel/droom is toch echt dat winstpunt in Z1 tussen de paarden.
Zoals ik hierboven al schreef, ik geef het tot na het zomerseizoen. Buiten presteren we altijd beter. Ik ga ervoor, maar wil wel reeël blijven over wat haalbaar is.
Jullie ook succes!
agee schreef:Is je paardje trouwens geschoren? of heeft ze het misschien ook (te) warm? Bij die van mij heeft het wel geholpen om hem in de winter te scheren. Hij had het niet zo snel warm, en de beenhulpen kwamen toch veel beter aan.
Veel succes en niet te snel opgeven hè. Het is toch leuk zo'n haflinger tussen de paarden!

In de proef komt ze nog wel wat terug maar daar werken we aan. Dat is ook een uiting van haar. Sommige paarden bokken enz.. de mijne sluit zich iets af. Vooral binnen. Maar resultaat is er zeker!
maar natuurlijk jij moet beslissen wat je wil, je eigen gevoel volgen is het beste! Birmaantje schreef:Jammer dat je besloten hebt om je haflinger te verkopen. Het is zo'n leuk paardje maar goed die keuze is aan jou.
Vooral omdat je zoveel leuke dingen ermee doet. Ik denk dat je er met een goede instructeur wel uit was gekomen.
Succes met je beslissing
sinds de opening van dit topic heb ik niet meer met zweep gereden. Wel heb ik nu sporen met wieltjes om haar duidelijk te maken dat ze moet reageren als ze dit niet doet en dat werkt. Verder blijf ik met mijn been van haar af. Zo hoop ik haar vlugger aan. Mijn been te krijgen.