Pipo schreef:Je komt er niet meer met alleen maar tot de derde graad uitzoeken.
Wie niet????
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
sarabande"]
[quote="Pipo schreef:Je komt er niet meer met alleen maar tot de derde graad uitzoeken.
sarabande schreef:De sportpaarden fokkerij is heel snel geëvalueerd. Paarden van drie vier generaties terug voldoen niet meer aan het huidige doel.
Een pedigree terugkijken is vooral interessant om te zien of je datgene dat je niet wilt niet versterkt.
Datgene dat je wel wilt kan je alleen proberen te benaderen door selectie en vergelijking met de huidige populatie
sarabande schreef:Joost dat is een rasfokkerij, je wilt dingen behouden en weet waar je op terug grijpt.
De sportpaarden fokkerij is heel snel geëvalueerd. Paarden van drie vier generaties terug voldoen niet meer aan het huidige doel.
Een pedigree terugkijken is vooral interessant om te zien of je datgene dat je niet wilt niet versterkt.
Datgene dat je wel wilt kan je alleen proberen te benaderen door selectie en vergelijking met de huidige populatie
sarabande"]
De sportpaarden fokkerij is heel snel geëvalueerd. Paarden van drie vier generaties terug voldoen niet meer aan het huidige doel.
[/quote]
Is dat zo?? Er zijn volgens mij behoorlijk wat stamboeken welke al generaties lang dressuurpaarden fokken. Als ik in de pedigree van bv Rubinstein kijk zie ik tot generaties terug beste paarden, ik kom legio paarden tegen tijdens het jureren die stukken minder kwaliteit hebben.
[quote="sarabande schreef:Een pedigree terugkijken is vooral interessant om te zien of je datgene dat je niet wilt niet versterkt.
ceasario schreef:
Paarden van drie vier generaties terug voldoen niet meer aan het huidige doel.
sarabande schreef:Joost dat is een rasfokkerij, je wilt dingen behouden en weet waar je op terug grijpt.
joostvangestel"]
[quote="ceasario schreef:Paarden van drie vier generaties terug voldoen niet meer aan het huidige doel.
chantal1 schreef:Inderdaad, geregeld moet je nog eens terug kijken naar het bloed van "vroeger" anders heb je op den duur paarden die net als de mens rechtop lopen
sarabande"]
[quote="chantal1 schreef:Inderdaad, geregeld moet je nog eens terug kijken naar het bloed van "vroeger" anders heb je op den duur paarden die net als de mens rechtop lopen
sarabande schreef:Lezen Pipo, niet alleen lezen wat je wilt lezen, maar gewoon goed lezen.
Ik zeg dat terug kijken anders gebruikt moet worden.
En de vraag over rechtoplopende paarden wil ik graag beantwoord zien door degene die dat schrijft en niet de rest van het team.
ART_UMA schreef:Mijn merrie is inderdaad van Variant x Uniform x Ubis. Over K2 .