HELP me shetlandertje wilt niet eten.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hiepje

Re: HELP me shetlandertje wilt niet eten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-12 20:29

Ik bne al blij dat we hem nu kunnen aaien en knuffelen zonder dat hij bang is of trilt ofzoo, dus er is al wel verschil met begin.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 20:35

hij is erg vroeg bij zijn moeder weg gehaalt kan zijn dat hij vast voedsel dus niet kent,geef hem onbeperkt ruwvoer(als hij dit goed eet zou ik me niet te druk maken).en castereren dat zal ts wel snappen maar denk dat de kleine nu nog wat klein is of hij zou al,allebij zijn ballen moeten hebben dan kan het wel al.probeer inderdaad eerst wat te weken van mijn part zemelen ik weet niet of hij brood wel aan pakt kun je daar altijd een vitamine/mineralen korrel in weken of een ander vitamine/mineralen supliment.als je een ouder paardje hebt dat heel lief is dan kun je deze er bij zetten dan leren ze van deze pony wat ze wel niet kunnen eten en ook is dit goed voor de opvoeding.succes ts goed van je dat je ze gered hebt

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 20:36

Maar denk er wel aan.
Het is een hengst die nu nog jong is.
Ook Shetlanders kunnen net als geiten je voor de grootste problemen zetten.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 20:41

Tsja voor casteren zal hij nog te jong zijn nu vrees ik.
Zou ik wel goed in de gaten houden.
Verder zie ik ze zo vaak op deze manier voorbij komen, ik heb al het meest mogelijk al geprobeerd om ze aan het eten te krijgen:)
Je mag me best een pb sturen. (en nee geen horror verhalen over eten naar binnen proppen)

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 20:50

Aan de andere kant, elk paardje gaat het allemaal leren wat ze kunnen eten.

Dus maak er geen probleem van.

hiepje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-12 12:14

We hebben op veulen biks gekocht en dat at hij in het begin niet, maar nu wel, ze leren nu ook snel we gooien ze vaak los nu en lopen na paar uur weer hun stal in zonder dat we ze moeten vangen ofzoo. Eten doet hij nu goed, hooi eet hij ook steeds meer en ze gaan gelukkig steeds beter, alleen is er 1 nog schrik achtig maar dat is nog steeds vertrouwen winnen. Ben blij dat ze nu goed gaan.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 12:34

dat "jagen" van de ouderen kan ook opvoeden zijn ,
paarden "praten" soms met een enkele blik

hij moet respect verdienen bij die 2 , en respect hebben /krijgen voor hun prive ruimte
etc etc etc

laat er eens een kenner naar kijken
misschien lijkt het erger dan het is

let op dek neigingen , maar nu casteren is hij eigenlijk nog te jong voor
en hij heeft momenteel stress genoeg , ff wachten dus , maar hou het goed in de gaten

fijn dat die nu goed eet , de rest komt met geduld vanzelf goed

succes !

hiepje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-12 18:14

Ja, ze leren zo snel en veel in ene, ik laat ze nu ook los lopen als ik er ben,
de mensen waar ik mee verzorg zeiden neee dat moet je niet doen dan krijg je ze niet meer te pakken.
Ik deed de stal deur open en zei vertrouwen nemen en geven,
Nu lopen ze steeds als we er zijn los. Alleen doen we Tjeerd 1 van de grote shets in een wei met
Tjabo de andere grote, want die beten laatst toen ik ze erbij haalde iok al 1 veulen, de andere grote shet kan er makkelijk bij staan. speelt soms beetje de baas, maar dat moeten hun uit zoeken,
want ze bijten elkaar niet ofzoo. De kleintjes dollen lekker en lopen al naar onbs toe, alleen
onverwachte dingen vinden ze beetje eng, We lopen ook met ze aan halsters en halster touw naar een
veldje waar ze dan ff lekker kunnen grazen. Dat doen ze nu ook zonder problemen of tegenslag.
Ik probeer de 2 grote aan de klentjes te wennen door 1 kleine te pakken
en olos te laten lopen en 1 groten aan halstertouw en dan laten snuffelen. Het is wel mooi
om te zien nu hoe ze ons vertrouwen vergeleken met eerst dat ze steeds weg renden, nu lopen ze veel
alleen maar achter je kont aan ;P Dus druk bezig ze aan alles te laten wennen en ik ga ze binnen kort
niet meer s' nachts in de stal zetten maar de stal open en dat ze zelf kunnen kiezen.

hiepje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-12 19:05

Ik wilde melden dat het super met ze gaat, ik gooi ze super vaak los in de bak en dan kan ik lekker met ze spellen ik leg balken neer waar ze over heen springen en rennen en schop tegen een bal aan waar ze achter aan rennen, het om me heen galopperen en voor me stoppen en dan uitdagen is er ook erg bij, ze lopen ook veel los achter me aan ergens naar toe zonder weg te rennen voor auto's. alleen als er een ander paard is rennen ze daar op af, maar dat is nog leren en te geïnteresseerd, ze willen alles zien en leer ze nu voetjes te geven en niet te schrikken als ik spring of onverwachte dingen doen. Ze groeien en eten goed. Zoiezo veel van jullie bedankt vooor de tips jullie zijn supper. En de ukkies worden steeds leuker!!