saskiakefie schreef:lisenpip schreef:Super bedankt ga ik toch maar weer de clicker er bij halen.
wat ik ook vaak doe is hem dan aan het hek zetten en weg lopen.
Als hij weer rustig is pak ik hem weer en ga ik weer 2 minuten aan de slag. Elke 2 minuten 5 minuten rust. En daarna weer oppakken.
Dit gaat vrij goed. Maar soms ben ik net te laat en grijpt hij.
En hij doet het vooral met de comando UP om de up te verbeteren..
Ik heb dit al een tijdje gleden met wat het is. En eerst zorgen dat het happen helemaal verweiderd is.
Ik zou hem toch niet vast maken aan het hek, omdat dit tijd kost. De correctie moet DIRECT komen anders begrijpt hij het niet meer. Bovendien kan hij hier ook gefrustreerd door raken, mede omdat hij het niet begrijpt. Het moet leuk blijven en hij zal zelf de link moeten leggen met zijn eigen gedrag. Als je hem negeert en hij gaat 'aan je zitten' om aandacht te trekken, moet je dit ook niet tollereren, op dat moment mag hij namelijk niet in jouw ruimte zijn, zwaai bijv voor je met een halstertouw, niet om hem te raken, maar aan te geven dat hij uit je ruimte moet blijven totdat jij hem toestemming geeft om daarin terug te komen.
Oke dank je wel. Hoewel het aan het hek zetten best wel werkte.
Maar ik ga dat weg laten en hier mee aan de slag.
En misschien nog een vraagje.
Vroeger was hij als de dood voor zwepen gewoon doods angst.
NU kan ik zwaaien met de zeep wat ik wil om hem in de bak, zijn beweging te geven maar dan gaat hij rondje op me heen lopen of zijn truckjes laten zien,( ik gebruik de zweep niet hoor met vd). Enigste hoe ik hem kan laten rennen in de bak is zelf te rennen haha hij achter volgd me altijd. Laats ook met de dierenarts ik moest hem laten rennen ( want hij is kreupel ) En normaal staat hij altijd voor de kar. Dus echt longeren of in de bak rennen doet hij vrijwel nooit. En toen moest ik hem laten draven maar ik moest zelf ook gaan rennen om hem laten laten zien in stap draf en galop.
VErzorgster van mijn andere pony kwam pakte de zweep en gaf hem uit het niets een flinke mep met de zweep waar ik echt niet mee eens ben. Maar zelf dat werkte niet. ik heb mijn zweep nooit om te straffen! alleen als hulp middel.