[TI] Importeren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LecyTinker

Re: Importeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 14:27

alexandra, daar geef ik je helemaal gelijk in... Ben gelijk geneigd mijn eigen ervaringen in de groep te gooien, maar daar gaat het niet om.
Ik denk dat je heel rieel moet zijn in wat je aan gaat schaffen en weten dat je idd qua rechten een stuk zwakker staat als je via import gaat.
Denk ook dat TS zeker een goed lijstje moet maken en de voor en NA delen goed moet opschrijven.
Wilde alleen even de tegenhang geven dat het niet altijd negatief hoeft uit te pakken.

Julian... wilde alleen het negative beeld tegen gaan, was niets persoonlijks.

julian

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 14:38

Dat had ik dus ook!
Vorig jaar twee 7 maanden oude veulens over laten komen, die halstermak waren en vast konden staan . Niet dus, ze waren in de Uk op de vrachtwagen gejaagd, los, en bij ons er weer af. Ze waren zo uit de wei, bij moeders weg ,en op transport gegaan. Wat waren ze bang :-( ,ook vol wormen , Daar ben ik heel de winter mee bezig geweest met die twee,en dat was niet altijd even leuk, nu zijn het schatjes, maar je begint dus bij nul, terwijl ze al erg krachtig zijn. Wat betreft prijs had ik beter in NL of belgie kunnen kopen. En aangezien Molenhoek naar veulens of jaarlingen kijkt, wil ik haar daar voor waarschuwen, niet meer en niet minder .

En natuurlijk zijn er ook fokkers die het gelukkig anders doen, :)

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 14:51

Julian, ik denk dat het ook aan te raden is dat TS zelf het paard gaat bezichtigen voordat ze het laat overkomen. voor 100 euro heb je een retourtje naar engeland of ierland, en een hostel is mege goedkoop, zelfs de B&B zijn goed te doen. Als je zekerheid wil hebben, dan zal je wat tijd en geld moeten investeren, net zoals je dat in nl of be zou doen.
Ik denk dat je een groter risico loopt via import, maar ik denk ook dat je net zo een gaaf paard op de kop kan tikken als je dat hier kan doen.
Maar import brengt nou eenmaal wat meer kosten,regelwerk en risico met zich mee.
Dus ik sta geheel achter jullie adviezen, maar ik denk dat TS gewoon erg goed haar huiswerk moet doen als ze deze weg wil bewandelen.

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 19:46

Hmm , raar , wilde even terug kijken wat Julian nu precies had geschreven dat ik deze reactie heb gegeven , maar kan het stukje niet meer terug halen.Misschien is mijn reactie niet juist geweest , maar het stukje staat er niet meer , dus kan er nu niets meer over zeggen.

Ik wil dus alleen maar zeggen tegen de molenhoek , dat als ze iets van overzee wilt halen , ze net zo goed moet kijken zoals ze hier moet doen, ze is al een behoorlijke ervaring rijker , al is het niet de leukste ervaring.....

Je hebt misschien toch een andere keus in Engeland ( al zijn het maar de kleurtjes of bloedlijnen ) dan in NL.
Ik snap wel wat je bedoelt , zo heb ik daarom toch ook besloten de merrie te kopen die we met onze vakantie zijn tegengekomen.
En ja , alles in onderzocht en aangeraakt en wat bij ons de doorslag heeft gegeven om haar toch te kopen ( ondanks dat we er geen een zouden kopen ) , is dat ze na onze eerste ontmoeting constant bij ons is gebleven en met name bij onze kinderen die we ook mee hadden in dat weiland.

Je moet er een klik mee hebben en of dat nu in NL , Belgie of aan de overkant is , ga het eens meemaken , is erg leuk , maar ik hoop wel dat je ( net als ik ) toch wel de juiste persoon treft !

Ik trof de juiste mensen na veel zoekwerk en veel voorinformeren bij diverse mensen en navraag gedaan bij anderen in Europa..... Allemaal hebben zei mij verteld dat ik bij deze mensen goed zou zitten .

julian

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 20:13

Nou ik heb niks weggehaald hoor!

Volgens mij reageerde jij op deze zin
Citaat:
Nou ik las dat je niet zit te wachten op een tweede Jessica, dus vandaar mijn goedbedoelde advies,

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 08:54

Excuses dan bij deze , het is niet mijn bedoeling geweest zo op deze zin te reageren ......

julian

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 10:52

Lepel je hebt PB,

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 10:56

Thanks , heb hem gelezen !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 17:45

frenia schreef:
"Inderdaad moet je ook hier je ogen openhouden en kan je net zo goed beduveld worden.
Maar de stap naar klagen, paard terug brengen, geld terugkrijgen enz is een stuk makkelijker dan."

;)

Niet in mijn geval op dit moment helaas. Het is ook niet voor nu hé mensen :) Ik wil gewoon de kosten weten, om te weten of het het risico waard is. Dit wil niet zeggen dat ik morgen op de boot stap ;) Ik ben inderdaad op zoek naar een paard dat me weer het "wauw" gevoel kan geven. Maar ben me ook bewust dat dit nog jaren kan duren. Misschien is de timing van het openen van dit topic ongelukkig, ik wil niet dat iemand het idee krijgt dat Jessica onmiddellijk wordt ingeruild :)