De Do's en don'ts van het Friese ras?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 21:24

Martine_R schreef:
Ik heb wekenlang stage gelopen bij een bekende Friezenstal, waar ik geassisteerd heb bij het zadelmak maken en inrijden van een aantal Frieze hengsten. Allemaal behoorlijke mannetjes, lekker pittig, maar ik heb geen bok gezien hoor :n
Zelf heb ik de afgelopen jaren 4 Friezen gereden, waarvan er 2 wel eens een bokje geven/gaven. Ik zeg bokje, omdat ik de handstanden van sommige sportpaarden ook wel eens gevoeld heb ( :') ), en die van de Friezen zijn toch beduidend minder hoog..

Ik zeg niet dat Friezen helemaal niet bokken o.i.d, alleen ik denk wel dat ze het minder vaak doen en minder 'gemeen'.

Mee eens, het is meer een vreugde bokje dan een gemene bok! :D

charissiej

Re: De Do's en don'ts van het Friese ras?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 21:28

Leuk dat je je wilt verdiepen in het friese ras :) . Mijn PB box staat eventueel open :D . Ook is er het fries paarden forum, daar zitten dus vrijwel alleen mensen met friezen, dus eventueel zou je daar ook nog wat kunnen rondneuzen!

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 10:47

Leuk dat jullie de overstap willen maken naar het friese ras.

Zelf hebben wij keuze uit verschillende van onze paarden, door aanfok nu teveel rijpaarden waardoor wij besloten hebben in te krimpen. zie www.fanerberveld.webnode.nl
Kom gerust kijken / rijden.

Bij de twijfelaars van het ras, hieronder een mooie reclame film

http://www.youtube-nocookie.com/embed/Y5XJbSqwriM?rel=0

en tevens op youtube te zoeken: friese paarden april 2011 wateren