Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

coroosje schreef:Een maand is ook wel veel misschien. Ik ben al blij met een weekje of desnoods een nachtje zodat m'n dochter een proeflesje kan rijden.
Misschien wat te naief, maar ik denk dan ' je wilt een fijn thuis voor je shet en niet dat ie zomaar weer doorverkocht wordt'. Ga uiteraard ook eerst kijken/rijden op de huidige plek van de pony, het moet wel bijna zeker zijn dat we de shet willen kopen. Het zou puur voor de zekerheid zijn.
Lowara schreef:Ik zou never nooit niet een pony of paard op proef meegeven
Ze mogen ze vaak komen als ze willen, wil best met de trailer bv even naar vreemd terrein rijden etc, maar je weet gewoonweg niet wat men met je dier doet in die proefperiode.
Juist met brave shetten.. Als eigenaar die ontzettend veel tijd en energie erin heeft gestoken, wil je je shet niet na een maand verpest terug omdat de probeerders er niet consequent mee bezig zijn geweest.
Maakt zo'n pony daarna toch een stuk minder verkoopbaar.
Silence schreef:Nee, absoluut niet.
Ze komen hier maar een aantal keer rijden voor ze definitief beslissen.
Mensen nemen het niet zo nauw met andermans eigendom, dus het risico is mij te groot om je paard in slechte staat terug te krijgen. Dan zit jij vervolgens met de problemen.
zimbabwe schreef:Lowara schreef:Ik zou never nooit niet een pony of paard op proef meegeven
Ze mogen ze vaak komen als ze willen, wil best met de trailer bv even naar vreemd terrein rijden etc, maar je weet gewoonweg niet wat men met je dier doet in die proefperiode.
Juist met brave shetten.. Als eigenaar die ontzettend veel tijd en energie erin heeft gestoken, wil je je shet niet na een maand verpest terug omdat de probeerders er niet consequent mee bezig zijn geweest.
Maar als die zelfde mensen hem dus wel in een keer meenemen dan is het wel goed? Wetende dat je geliefde pony wellicht daar zo verpest wordt? Ik weet dat liever en krijg hem liever terug dan dat het dier in de handel beland verpest en wel..

zimbabwe schreef:Lowara schreef:Ik zou never nooit niet een pony of paard op proef meegeven
Maar als die zelfde mensen hem dus wel in een keer meenemen dan is het wel goed? Wetende dat je geliefde pony wellicht daar zo verpest wordt? Ik weet dat liever en krijg hem liever terug dan dat het dier in de handel beland verpest en wel..
coroosje schreef:@Serendip90 Het gaat mij echt om een shet, niet om een sportpaard. Ik denk dat dat wel verschil maakt.