Wit bij een fries

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 12:15

christaerik schreef:
Gulpje schreef:
Mijn Fries heeft een witte snor, ben benieuwd hoe ze daarover denken bij het KFPS :D

Foto?!

-O-

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Gulpje op 02-10-13 12:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Friso_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 12:15

Een fries word alleen in het stamboek opgenomen wanneer deze volledig zwart is, of een klein wit kolletje heeft. Verdere aftekeningen worden niet geaccepteerd.

@Gulpje, geniaaal! _O-

Libra76

Re: Wit bij een fries

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 18:26

De snor is grappig maar beet hij je oor eraf ofzo. je kijkt zo moeilijk op de foto(grapje).

Frieske23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 12:57

Mijn Fries heeft een kol en een witte lip. bij hem staat het wel op z'n paspoort.. tja was niet te missen bij de geboorte.. XD
Voor de keuring is wit boven de ooglijn toegestaan als het kleiner is dan 3,2cm. Dat is bij Maarten niet het geval.. ;) Hij is wel opgenomen in het veulenboek, hiervoor is DNA test gedaan om te kijken of hij echt uit 2 volle Friese paarden komt.

Ik ben nog aan het twijfelen of ik met hem naar de barok pinto keuring wil.. ik heb namelijk niet voor niets een fries gekocht. Hoewel ik een gebruiksfries wilde en geen fokfries, vandaar dat de kol mij niet uitmaakte. Sterker nog.. ik heb hem vanwege z'n kol gekocht! Toen hij een dag oud was leek het net een hartje.. nu hij wat ouders is heeft het kolletje een andere vorm gekregen.. :P

Ik wil met Maarten straks sport worden als het lukt. Van mij hoeft hij geen sterpredicaat, hoewel het natuurlijk leuk zou zijn! Voor mij zijn zijn prestaties in de sport belangrijker!

Groetjes Maartje

Lisa_vera

Re: Wit bij een fries

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 21:45

Hier ook een Fries met een witte kootholte en streep in de hoef. Hij is niet opgenomen en als ouders onbekend in het paspoort gezet. Ik ben wel benieuwd welke ouders hij heeft, maar helaas