[TI] wat geven jullie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

VandeMol

Re: wat geven jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 15:50

oh , wat een mooi systeem !

Chay_Flame

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 12:53

Flame hier staat vanaf 's ochtends tot 's avonds 6 uur op de wei waarbij ze ook gewoon naar de paddock kan! Ze krijgt een halve ruif met hooi 's ochtends en 's avonds. Is nog aardig vet hooi wat ze krijgt dus hangt van de baal af hoeveel we geven, op dit moment hebben we aardig mooie balen. In de winter krijgt ze twee handjes muesli en ze krijgt tegenwoordig ook twee handjes conditiebrok aangezien we best intensief trainen nu!

luzerne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 17:39

momenteel 12/13 kilo per paard, heel mooi langstengelig natuurhooi, het hooi wordt verdeeld over meerdere netten, ze lopen steeds heen en weer van net naar net.
Voor de nacht vullen we de netten bij de stal/paddock.
dagelijks voerschep grasmix, 30 gram zeewier, 120 gram gedroogte kruiden, 30 ml olie ( lijnzaad,hennep,zonne) kwart bio-ron muesli, soms een wortel...
en als ze op de track of in de wei staan gras...maar daar staat nu niet zo veel gras meer op.
ze doe het er prima op, wij geven ze het hele jaar door hooi erbij, zomerdag staan ze van 8/19 op de wei en daarna op de paddock met hooi, als we ze dag en nacht zouden laten grazen, is het gras te snel op en nu kan de wei die gebruikt wordt een etmaal "rusten" overigens wisselen we de weide om de 2 a 3 weken!!

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 17:14

Ieks pavo! *huiver* waarom uberhaupt krachtvoer? Eerst maar eens een goede basis (hooi)
Als je paardje dan schraal wordt en dat gebeurt niet snel bij tinkers en normale inspanning, dan zou ik eens gaan denken aan inderdaad: Bio-ron. :D De mijne die hoog in de training staat krijg een halve!! schep bioron granen mix en granenbrok door elkaar gemengd.

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 17:32

ja ben ook niet een pavo mens maar granenmixen wil ik ook wel eens proberen als ze hoger in het werk zit .

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 17:48

Ik was ook nerveus dat hij er erg heet van zou worden, zit tenslotte haver in, maar hij is geen spat veranderd! Hij eet het mooi langzaam op en tot op het laatste graantje. Hij glanst ook als nooit tevoren. Ben erg tevreden. Het enige wat ik al nadeel kan zeggen is dat het wat stoffig is. Mijn paardje heeft er geen last van en omdat ik ook magnesiumpoeder bij doe moet er toch wat water overheen en merk je er niets van.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 17:52

Mijn tinker gaf ik voordroog, bijna droog hooi (anders ging ze hoesten)en een vitaminesupplement met lijnzaadslobber.
Mijn shet raakt aan de diarree van biks die krijgt hetzelfde.