anneliesdj schreef:Ik kwam per toeval dit topic weer tegen en ben wel benieuwd of je uiteindelijk nog een goed contract voor elkaar hebt gekregen en hoe dat er precies uitziet?
Want ik vind het nog steeds een vreemde contructie zoals je hebt omschreven.
Ja, ik heb inderdaad een merrie gekocht met een dergelijk zelf opgesteld contract. Ik heb haar nu een jaar.
Volgend jaar wordt ze oud genoeg om ermee te beginnen fokken.
Dus we zullen kijken hoe dat dan gaat lopen. Maar ik heb er wel vertrouwen in dat dat geen probleem gaat vormen.
Qua contract hebben we uiteindelijk alleen de essentiële dingen omschreven. Gewoon omschrijving van wat de overeenkomst juist inhoudt. Wie welke kosten draagt, en enkele 'onvoorziene' omstandigheden etc...
Een aantal dingen zijn alleen mondeling afgesproken en geschrapt in het contract. (Oa. recht van eerste koop van de merrie en wat er met haar zou gebeuren moest mij of de fokker iets overkomen voor het contract helemaal voldaan is.)
En er zijn trouwens nog mensen die er paarden gekocht hebben met een gelijkaardige constructie. Geen idee of daarvoor hetzelfde contract is gebruikt, omdat ik dat van mij zelf heb opgesteld. Maar de overeenkomst is alleszins wel gelijkaardig.