[TI] Deken gebruik

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Poosje81

Re: Deken gebruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 23:13

In principe zou Myrthe nu prima kunnen zonder deken met dat kleine deel wat nu geschoren is. Het is alleen het zwarte deel van haar hals en borst (en ze is vrij wit ;) ) die geschoren is. Deze wijze is juist bedoeld om wel zonder deken verder te kunnen eventueel.
Ik heb het dit weekend getest op wedstrijd en was er blij mee!

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 23:20

maar dan heb je weer een goor paard steeds toch?

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 23:25

Ja dus ze staat op dit moment ook gewoon onder een regendekentje hoor :j Maar als ze straks naar huis gaat voor een paar maanden, gaat die deken er gewoon weer af, dat zal geen probleem zijn.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 09:29

Natuurlijk werkt de vacht wel, maar straks als het kouder is en de extreme buien weer komen, dan doe ik wel een regendeken om, aangezien het toch wel eens gebeurd dat ze trillend staat. Dan doe ik dr liever een deken om met wat vulling.

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 21:03

@Leonoor, vacht groeit ook snel genoeg weer aan natuurlijk.

Als ze staat te rillen zou ik dat ook doen. Heb het tot nu toe nog niet meegemaakt, maar misschien als ze ouder worden.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 21:14

Mijnes is par 3,5 haha, maar als de wind net 'slecht' staat dan staat ze in de volle wind en in de regen buiten en dan als de temperaturen ook pittig omlaag zijn, dan kan het wel eens voorkomen.

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 21:17

Nee dat is nog niet zo oud.....Polder?
Ons weiland ligt luw tussen hoge bomen en ook in de wei staan bomen dus ze kunnen beschutting zoeken, al worden ze wel nat want er is geen schuilstal.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 21:25

Yep in de polder, we hebben wel een halve container als schuilstal, maar daar gaan ze met harde wind toch niet in staan en ze kunnen aan 1,5 kant staan om te schuilen, maar als de wind dan net verkeerd staat. En daarnaast ook nog eens aan zee in de polder haha.