[WN] Spanish mustang stallion

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-12 17:37

Jamaar... :D , je zei dat hij alleen gekeurde merrie's dekte? Buiten Ultramar ken ik geen Lusitanohengst die ik zou kiezen....daarom zocht ik even verder ;-)

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 19:03

Cambiar schreef:
Jamaar... :D , je zei dat hij alleen gekeurde merrie's dekte? Buiten Ultramar ken ik geen Lusitanohengst die ik zou kiezen....daarom zocht ik even verder ;-)

Oh, ik ging er van uit dat de merrie al gekeurd was :o ! Dan maakt het jammer genoeg niet uit wat voor hengst je gebruikt, maar een Azteca kan je er dan ook niet mee fokken; daar gaat men ook uit van ggk'de dieren. Waarom ga je niet met haar naar de keuring?
Ik zal eens overleggen of we de gok willen wagen ;)

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-12 19:27

Ze heeft wel geldige stamboekpapieren, haar ouders zijn beide gekeurd, ze voert heel goed bloed.
Voor de Lusitano fok zal het veulen geen papieren hebben, een azteca papier kan ze wellicht wel krijgen toch? Maar een Azteca gaat het niet worden hoor, ik ga niet fokken met quarter, zou dan nog eerder een Berber nemen.
Laatst bijgewerkt door Cambiar op 28-09-12 19:40, in het totaal 2 keer bewerkt

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 19:30

Criollo geen optie? In duitsland staan wel een paar goede hengsten, ligt dichter bij Spaans / mustang bloed dan een quarter, en als er een ras erg hard is, is het de criollo wel.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-12 19:37

Ja, daar dacht ik ook al aan, die zijn fantastisch de criollo's, vorige maand ben ik met criollo's gaan rijden (is zo beetje het ideale paardje voor wat ik wil doen, boscrossen en wat western...). Ze zijn inderdaad hard. Ken je hengsten?
Deze vond ik een hele leuke:http://www.rolf-ludwig.de/frameset.htm
Ik heb even geïnformeerd naar criollo's wat ze kosten omdat ze ideaal zijn om tochten te maken, maar oef wat zijn ze duur....ik heb ook gezien dat ze erg gevoelig zijn aan zomerexceem helaas.

Ik keek in je profiel, is dat een criollo die appaloosa? Wat een zalige paardje! Waar heb je die gekocht?

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 19:56

Yep, met een scheutje engels volbloed. Komt bij Rick vandaan. Ik heb 'm gekocht toen ze nog met de boot kwamen, toen waren ze goedkoper.
Er zijn er inderdaad wel wat met eczeem, komt toch vooral voor bij sobere rassen.

Die is inderdaad mooi, op http://www.criollo-crzvd.de/zucht/ kun je nog meer hengsten zien met waar ze in Duitsland staan.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-12 20:53

Inderdaad, bij sobere rassen, heb ik al heel wat ervaring mee 'green smile'
Thx voor de link ;-)

connie64

Re: Spanish mustang stallion

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 23:23

hier in ned is ook een criollo hengst te vinden bij ddees...
verder heeft rick momenteel een prachtige hengst staan kijk maar op het criollo forum!
Ik weet alleen niet of hij m laat gebruiken als dekhengst,zou je eens aan m moeten vragen.