rijden op een shet van 1.07m met 54 kilo?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mariekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 22:49

Ik zou het eerlijk gezegd niet doen. Shetlanders zijn wel erg klein. Ik rij zelf ook op een pony, daar niet van, maar je moet denk ik uitkijken dat je ze niet overvraagd. (Nu krijg ik allemaal shetlanderfans op mijn dak Tong uitsteken!)

Het blijft natuurlijk iemands eigen keus...

Kusje

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-03 17:44

ukkiepuk wat is jou lengte?

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 20:30

Shiloh schreef:
ukkiepuk wat is jou lengte?

1.58m Haha!

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 21:33

Dat kan toch best? je bent in iedere geval niet te zwaar voor de pony, misschien ietsje te lang, maar dat is toch niet zo erg?
Als je er dress mee wilt gaan rijden dan doe je dat gewoon, bout aan de rest, de pony zal het waarschijnlijk heel leuk vinden, neem een voorbeeld aan ukkiepuk.

Shets kunnen goed dress lopen (ja het is niet te vergelijken met een kwpn-er), maar dat is een fjord ook niet en als je serieus bent dan moet het lukken en DOEN, laat je niet weerhouden door wat andere mensen tegen je zeggen, als jij denkt dat het kan.

veel plezier met je shet!

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 21:38

Mariekje schreef:
Ik zou het eerlijk gezegd niet doen. Shetlanders zijn wel erg klein. Ik rij zelf ook op een pony, daar niet van, maar je moet denk ik uitkijken dat je ze niet overvraagd. (Nu krijg ik allemaal shetlanderfans op mijn dak Tong uitsteken!)

Het blijft natuurlijk iemands eigen keus...

Kusje

Ja hier is de 1e shetlanderfan die je op je dak krijgt hahaha *LOL*

kun je je misschien toelichten waarom ze overvraagd worden, want dat stukje snap ik niet helemaal?

Je moet natuurlijk niet de hele training uitgestrekte draf oefenen in de hoop dat ie net zo gestrekt loopt als een kwpn-er, dan is je motivatie echt verkeerd.
anders zie ik weinig problemen, je moet alles met beleid doen, dan dat geld voor ieder paard, shets zijn volgens mij veel stabieler in hun koppie dan andere rassen.

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 08:34

Tong uitsteken leuk topic shiloh Tong uitsteken
ik denk dat jij best op des betreffende shetlander kan rijden
annelies marloes en ik hebben dr ook altijd op gereden en het beesie heeft er nooit moeite mee gehad
je moet wel dr conditie weer een beetje opbouwen als je dr op wilt gaan rijden (mits we het nu over dezelfde shet hebben)
ze kan het allemaal goed houden je kan dr goed mee rijden. ze heeft echt geen moeite met jou lengte en jouw gewicht

groetjes fabske

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-03 08:40

hey fab, ik denk niet dat we het over dezelfde shet hebben eigenlijk Knipoog de shet waar ik het overheb is namelijk dezelfde shet waarvoor ik bij jou vroeg om info voor het mennen... maar hoe dan ok bedankt voor het antwoord Knipoog

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 08:56

haha lolz
owkee maar ik denk dat die het ook wel kan houden hoor
ik denk niet dat je je daar druk over hoeft te maken
en die andere bij ons op stal mag binnenkort weer met ons mee gaan rijden op de korte ritjes ook dus die krijgt toch wel beweging Lachen

groetjes fabske

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 13:45

Een shet over vragen gebeurd ook niet zomaar hoor. Ze hebben een geweldig karakter(ben bij andere rassen bijna nog nooit zo'n fijn karakter tegen gekomen!).

Dennis kan ook makkelijk een L proef aan, misschien wel meer(met een ruiter die het kan, niet met mij dus, want ik ben al blij als ik er een L proef uit krijg). Springen gaat hem ook prima af. En buitenrijden vind hij geweldig, buitenritten van 2 uur zijn geen enkel probleem. Voor de kar deed hij het ook altijd perfect, hij was heel ijverig en liep voor de kar nog beter dan onder het zadel.
Nee, een beter veelzijdigheids paardje dan een shet kan je niet krijgen. Ze doen alles voor je en willen echt tot het uiterste voor je gaan.
Maar idd, je moet er niet de zelfde uitgestrekte gangen van een KWPNer oid van verwachten, want ze zijn niet op top sport gebouwd, daar worden ze ook niet voor gefokt.

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 01:00

Hoi,
Zo rijd ik nog wel 's op m'n welsh kruising newforrest pony die 'n stokmaat heeft van 1,34(best wel stevige pony),ikzelf ben 1,79m lang..maar ik raak de grond nog lang niet als ik erop zit...en ik ben 60kg...zou ik ook te groot/zwaar zijn voor m'n pony?M'n hoefsmit zegt dat t best nog wel kan,ondanks ik wel wat lang ben,maar niet echt te zwaar,maar ik rijd maar ongeveer 1x per week 'n half uurtje op d'r...maar ik ga niet met dr langs de weg rijden,want dan schaam ik me best wel 'n beetje hoor ,heheh,rijd ff lekker t veld/bos in...
Gr, Diana

Ngayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 14:17

Ik reed op mijn verzorgshetjes met mijn 1,68m en 65 kilo. Maar onder rijden op hen versta ik een klein half uurtje stappen en draven.
Ging prima, maar het zag er niet uit.
Dat is ook de reden waarom ik als ik ooit weer eens een pony koop, het geen shet zal zijn, maar een Fjord of Highland pony

frieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 17:08

tuurlijk kan dat...een shetlander is in verglijking met andere paarden veel sterker.dus als een shetlander groter was was hij het sterkste ras geweest
groetjes esther

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 18:40

altingd schreef:
Hoi,
Zo rijd ik nog wel 's op m'n welsh kruising newforrest pony die 'n stokmaat heeft van 1,34(best wel stevige pony),ikzelf ben 1,79m lang..maar ik raak de grond nog lang niet als ik erop zit...en ik ben 60kg...zou ik ook te groot/zwaar zijn voor m'n pony?

ik vind iemand van bijna 1.80m en 60 kg toch wel EVEN "iets" te zwaar en te lang voor een pony van 1.34 ..

Sorry, maar dat is mijn mening Schijnheilig

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 22:05

hej hallo mensen. op een shetlander van 1.07 kan je wel tot je 55 kilo er op rijden het gezicht staat dan wel niet altijd even leuk dat heb ik ook op mijn verzorgshetten daarom rijd ik nu vaker ermee met het karretje maar als ik zie hoesnel die hengst wel niet is dat is niet meer normaal idd ik heb foto's van mezelf gezien van een wedstrijd daar zeiden ze dat ik er te groot voor was ik reed op een hengst van 1 m ik was zelf 1.60 en 40 kg het is een hengst en hij heeft super veel pit ik was ook 1e met springen hij is erg eenkennig jammer dat hij klein is want ik kan er qua groote niet meer op. Huilen maar ik rijd ook geen wedstrijden meer maar weleens gewoon crossen bij ons thuis hij springt rond de 70 cm. ik heb zijn vertrouwen gewonnen en ben de enigste die hem berijd en kan berijden want hij heeft een heel appart karakter wat geen kind zal wadeeren hij trapt bijt en valt anderen aan maar voor MIJ IS HIJ MIJN HELD EN KANJER EN DAT ZAL HIJ ALTIJD BLIJVEN I LOVE YOU 4 ever