Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
caj2008 schreef:Over dat hete heb ik ook over na gedacht. Het karakter van de hengst is erg koel. Mijn merrie is ook niet heel erg gevoelig.
Persoonlijk vind ik mijn merrie niet heel barok. Ze is niet heel kort in de rug zoals je meestal ziet bij andalusiers.
Als je zou kijken naar de bouw dan kan je wel zeggen dat dat elkaar wel aanvult zoals het iele van de hengst en het wat ronder van de merrie.

lianne125 schreef:een arabier staat niet bekend om zijn ruime gangen. een PRE ook niet bepaald. Arabieren laten in mijn ogen ook te weinig buiging in het spronggewricht zien, met name in de galop en gaan daarbij vaak ook nog wijd. Plus dat je ook nog de kans heb dat hij het hete van een arabier meekrijgt en het hectische van de PRE, niet echt gunstig.
Citaat:Een goede AV hoort juist een goede mooie soepele krachtige ruime draf te laten zien.
De galop krachtig.
lianne125 schreef:Ik kan even niet quoten, maar ik fok zelf voor het nrps en zie dus ook zat av voorbij komen. Dus dat ik er niets vanaf weet is niet helemaal waar. En wat jij sierlijk en krachtig noemt, noem ik een zweverige steekdraf. Ook de krachtige galop wordt veelal de grond in gesprongen met een hoog kruis. Voor het nrps heb ik arabisch bloed nodig, maar voor de gangen moeten we het ergens anders zoeken.

caj2008 schreef:Als ik het veulen nou zelf wil houden of niet je moet wel in je achterhoofd houden dat het waarschijnlijk weer verkocht word ik heb nog nooit een paard 25 jaar gehad.
Ik denk dat deze combi wel makkelijk te verkopen is als er een champagne kleurig paard uit komt.
Kleur is niet het belangrijkste, maar denk dat een mooi kleurtje de koop bevorderd.
caj2008 schreef:Als ik het veulen nou zelf wil houden of niet je moet wel in je achterhoofd houden dat het waarschijnlijk weer verkocht word ik heb nog nooit een paard 25 jaar gehad.
Ik denk dat deze combi wel makkelijk te verkopen is als er een champagne kleurig paard uit komt.
Kleur is niet het belangrijkste, maar denk dat een mooi kleurtje de koop bevorderd.
lianne125 schreef:@ barcelano: Leuk die foto's, maar hier zie je toch overduidelijk dat de 2 paarden absoluut geen bewegingswonders zijn. De hakken worden richting staart bewogen en beide pakken nauwelijks bodem.