Wie kent deze pony's? Appaloosa Fallebella's Merrie/Hengst

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sheyjoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 22:13

Levensnummer staat op 1 van de eerste pagina's. Bij de wat nieuwere paspoorten is de naam door de kaft heen ook zichtbaar en levensnummer ook. De (iig door nl uitgegeven ) paspoorten zoals Stef al zegt zijn Bordeaux rood, en hier staat ook t stamboek op vermeld.

mowgli7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-13 10:52

sheyjoen schreef:
Levensnummer staat op 1 van de eerste pagina's. Bij de wat nieuwere paspoorten is de naam door de kaft heen ook zichtbaar en levensnummer ook. De (iig door nl uitgegeven ) paspoorten zoals Stef al zegt zijn Bordeaux rood, en hier staat ook t stamboek op vermeld.

maar ik weet zeker dat het levensnummer van de ouders er niet in staat, alleen van de pony zelf wel.

LadyMadonna

Re: Wie kent deze pony's? Appaloosa Fallebella's Merrie/Hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 10:53

Van de ouders stonden er toch wel nummers maar geen namen?

mowgli7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-13 17:30

stef schreef:
Van de ouders stonden er toch wel nummers maar geen namen?

ja die nummers die ik opnoemde stonden achter levensnummer van de ouders maar dat is volgens mij geen officieel levensnummer? want die zijn veel langer.
en inderdaad geen namen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 18:22

Zie je kans om er eens een foto van te maken?

vandango

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 14:19

hengst is inderdaad effort.. Hij heeft 5 jaar bij ons ter dekking gestaan.

De moeder is ook een merrie die bij zegwaard heeft gestaan/ in eigendom was, aangezien op de foto peter poppelaar haar aan de hand heeft en dat was een tijd geleden de persoon die alles deed op stal daar met de mini's. De merrie komt me wel bekend voor, maar wie het is...

wij hebben op het moment nog 2 silver d'apple bruine appaloosa dochters van effort en een zwart roan merrie van hem. Ook hebben we een zoon van hem die het silver gen draagt(vos), zijn inmiddels al een aantal silver d'apple nakomelingen uitgekomen. al met al loopt er aardig wat effort bloed bij ons rond.

sheyjoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 23:33

vandango schreef:
hengst is inderdaad effort.. Hij heeft 5 jaar bij ons ter dekking gestaan.

De moeder is ook een merrie die bij zegwaard heeft gestaan/ in eigendom was, aangezien op de foto peter poppelaar haar aan de hand heeft en dat was een tijd geleden de persoon die alles deed op stal daar met de mini's. De merrie komt me wel bekend voor, maar wie het is...

wij hebben op het moment nog 2 silver d'apple bruine appaloosa dochters van effort en een zwart roan merrie van hem. Ook hebben we een zoon van hem die het silver gen draagt(vos), zijn inmiddels al een aantal silver d'apple nakomelingen uitgekomen. al met al loopt er aardig wat effort bloed bij ons rond.

al met al loopt er aardig wat effort bloed bij ons rond.[/quote]

Niet alleen bij jullie, ;) inmiddels is nederland in ieder geval rijk aan vele Effort nakomelingen ! En vele doen t netzogoed als paps op de keuringen... Effort was absoluut een topper van StalZegwaard... Gelukkig hebben ook wij nog een aantal knappe nakomelingen van hem staan.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 00:21

En vele doen het veel minder dan paps....

vandango

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 00:28

ik zei ook niet dat wij de enigen zijn sheyjoen.. Ik weet dat er redelijk veel effort bloed is aangezien ikzelf bij het appaloosa stamboek werk en dus ook redelijk op de hoogte van het nmprs.

Waar ik vooral nieuwsgierig naar ben, zijn er meer silver d'apples of niet?

@stef: Tsja geen enkele hengst fokt alleen gouden/perfecte paarden toch? Ik weet iig dat er een aantal zeer goed hebben gedaan/op het moment doen bij diverse stamboeken.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 10:57

Klopt, maar vind de post van sheyjoen overkomen alsof ie alleen hele goede nakomelingen zou hebben.
Hij heeft vooral ontzettend veel nakomelingen. De kans dat er dan goede tussen zitten is op zich groter dan een hengst met 5 nakomelingen.

sheyjoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 23:44

vandango schreef:
ik zei ook niet dat wij de enigen zijn sheyjoen.. Ik weet dat er redelijk veel effort bloed is aangezien ikzelf bij het appaloosa stamboek werk en dus ook redelijk op de hoogte van het nmprs.

Waar ik vooral nieuwsgierig naar ben, zijn er meer silver d'apples of niet?

@stef: Tsja geen enkele hengst fokt alleen gouden/perfecte paarden toch? Ik weet iig dat er een aantal zeer goed hebben gedaan/op het moment doen bij diverse stamboeken.

Ik zeg ook niet dat je zegt dat jullie de enigste zijn! Bedoel daar mee dat ie veel nakomelingen heeft, en niet alleen in Nederland. Maargoed.....
En ik zeg ook niet dat ie alleen maar goede nakomelingen heeft! Maar over t algemeen doen ze t vaak goed.... En ook de merries hebben uiteraard invloed op t karakter en uiterlijk dus...Effort deed t iig nie alleen :D

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 18:15

Beetje raar de foto's van het paspoort zijn foto's van een PVE paspoort deze kunnen afgegeven worden door o.a. dierenartsen.
Bij een erkend stamboek komen er dan heus wel namen van vader en moeder is.En niet enkel alleen vage nummers.
Vraag me af waarom dit paardje dan geen nmprs paspoort heeft.

mowgli7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-13 20:11

Ik weet niet of ik binnen nu en een korte tijd weer eens het paspoort zie, maar zodra ik het gezien heb zal ik het hier plaatsen.

vandango

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 14:52

een pve paspoort kan niet afgegeven worden door een dierenarts. Dit kunnen echt alleen erkende stamboeken maar doen. Daarbij hoeft het niet zo te zijn dat elk erkend stamboek de stamboom in het paspoort vermeld. Dit is afhankelijk of er een dekbon aanwezig was.
Daarbij hoeft dit dier geen nmprs paspoort te hebben, het kan net zo goed een nas paspoort hebben...

@shey: ik weet dat er ook in het buitenland bloed is, aangezien marijnissen hem ook nog gehad heeft volgens mij.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 00:54

Erkende instanties. Dat hoeft dus geen stamboek te zijn.
Knhs mag het ook

mowgli7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-13 12:29

Herkend echt niemand deze moeder?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 12:46

Heb je al contact met zegwaard gehad?

Ewona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 15:03

Idd effe stal Zegwaard mailen met de foto's en je hebt je namen en alles wat je verder wil weten.
Die mensen geven je de nodige info, zonder dat je verder moet zoeken.

mowgli7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-13 21:02

Ik heb hun al gemaild, al meerdere malen maar niks terug gehad.
ik heb ook geen mogelijkheid gehad om het in het paspoort te kijken van welk stamboek het is.
ik hoopte dat iemand haar herkend.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 20:10

Dan bel je even?

mowgli7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-13 13:20

Ja dat zou kunnen al ben ik daar niet zo'n held in.

mowgli7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-13 18:11

Ik heb inmiddels het paspoort gezien, het is een NHS paspoort
Amsterdamsestraat 57
3744MA Baarn

staar erin.

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 21:59

waarschijnlijk heeft ze een vee paspoort en heeft de stal/de fokker bij de ouders enkel de nummers ingevoerd die zij op stal hanteren.
wanneer gebeurt dit?
een pony die ze al van te voren niet goed genoeg voor op keuring vinden geven ze geen paspoort met stamboom papier en verkopen ze dan zonder de bekende namen van de ouders, om 'verkeerde' nakomelingen op de achtergrond te krijgen.
Maakt niet dat je pony niks is, maar maakt wel vaak dat de stal hem/haar neit goed genoeg vond om te laten keuren etc.

Ik zeg niet dat dit hier het geval is. Maar vaak doen fokkers dit wel met veulens als ze nit helemaal bevallen en al helemaal als het hengsten zijn die voor de slacht bedoeld waren etc.(afgekeurd)

als het niet het geval is,
is er zeker ook iets niet pluis, want een paspoort zonder namen van ouders is al zeker niet stamboek waardig en zou niet zomaar zo kunnen!
( kan niet in een stamboek bestaan)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 22:26

Een pony zonder stamboom kan ook niet als ouder vermeld worden aangezien alleen stamboeken stambomen uit mogen geven

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 11:29

LadyMadonna schreef:
Een pony zonder stamboom kan ook niet als ouder vermeld worden aangezien alleen stamboeken stambomen uit mogen geven

Precies!

Naar mijn gevoel klopt of het paspoort gewoon van geen kant OF diegene die hier de informatie verstrekt snapt het paspoort niet helemaal :P
Kan je geen foto maken van de bladzijde ( 1e) en de bladzijdes met vader en moeder erop?
Hebben we genoeg informatie om te kijken wat er loos is!