Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
sheyjoen schreef:Levensnummer staat op 1 van de eerste pagina's. Bij de wat nieuwere paspoorten is de naam door de kaft heen ook zichtbaar en levensnummer ook. De (iig door nl uitgegeven ) paspoorten zoals Stef al zegt zijn Bordeaux rood, en hier staat ook t stamboek op vermeld.
vandango schreef:hengst is inderdaad effort.. Hij heeft 5 jaar bij ons ter dekking gestaan.
De moeder is ook een merrie die bij zegwaard heeft gestaan/ in eigendom was, aangezien op de foto peter poppelaar haar aan de hand heeft en dat was een tijd geleden de persoon die alles deed op stal daar met de mini's. De merrie komt me wel bekend voor, maar wie het is...
wij hebben op het moment nog 2 silver d'apple bruine appaloosa dochters van effort en een zwart roan merrie van hem. Ook hebben we een zoon van hem die het silver gen draagt(vos), zijn inmiddels al een aantal silver d'apple nakomelingen uitgekomen. al met al loopt er aardig wat effort bloed bij ons rond.
inmiddels is nederland in ieder geval rijk aan vele Effort nakomelingen ! En vele doen t netzogoed als paps op de keuringen... Effort was absoluut een topper van StalZegwaard... Gelukkig hebben ook wij nog een aantal knappe nakomelingen van hem staan. vandango schreef:ik zei ook niet dat wij de enigen zijn sheyjoen.. Ik weet dat er redelijk veel effort bloed is aangezien ikzelf bij het appaloosa stamboek werk en dus ook redelijk op de hoogte van het nmprs.
Waar ik vooral nieuwsgierig naar ben, zijn er meer silver d'apples of niet?
@stef: Tsja geen enkele hengst fokt alleen gouden/perfecte paarden toch? Ik weet iig dat er een aantal zeer goed hebben gedaan/op het moment doen bij diverse stamboeken.
LadyMadonna schreef:Een pony zonder stamboom kan ook niet als ouder vermeld worden aangezien alleen stamboeken stambomen uit mogen geven