Zoek een Int. D-pony dekhengst

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Xantia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 21:44

PocoGaucha schreef:
ik vind dit altijd een hele leuke hengst, heb er alleen nog nooit veulens van gezien:
http://www.kantjes-newforest.nl/Silverl ... %20Red.htm

Deze Silverlea vindt ik een goed alternatief maar heb hem jammergenoeg nooit zien springen en of nakomelingen van gezien, komt wel op mijn lijstje

Xantia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 21:47

lianne125 schreef:
orchid's cestanii? heeft in ieder geval internationaal 1.30m gesprongen en is een mooi bloederig type.

voorlopig geen optie, zou in denemarken staan

ladydarkness

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 07:21

Xantia schreef:
Krachtpatser loop niet internatonaal en is slechts 4 jaar, King Kadanz heeft enkel zz gelopen, graag juiste info, zoek wel degelijk een springhengst die GP internationaal gelopen heeft met min niveau van 1.30 en uiteraard die goede resultaten behaald heeft. Enkele voorbeelden welke soort hengsten die ik zoek; Dexter leam pondi ; Machno Carwyn enz....

King Kadanz heeft met Marjet Drost internationaal gelopen.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 10:31

gomir schreef:
Is de NRPS-hengst Kanshebber een optie?
Die heeft zelf internationaal gelopen en zijn moeder is europees kampioen springen geweest.
Kanshebber heeft zich wat nakomelingen betreft ook al ruimschoots bewezen in mijn ogen.
Ik zou Kanshebber niet gebruiken op een merrie met heel veel arabisch bloed gezien zijn afstamming, maar ik denk dat het op een NF heel mooi zou kunnen passen.

Kosmo van orchid's heeft in de internationale sport gelopen, maar daar heb ik nog niet veel nakomelingen gezien. Die is van moederszijde ook NF dus zou met jouw pony inteelt kunnen geven (ik ken de afstamming niet) en daarnaast mis je dan misschien iets bloed.
De King Kadanz zoon Kasanova van Klaverborch heeft ook internationale wedstrijden gelopen, maar hier heb ik ook nog weinig nafok van gezien.
Matchello heeft zware tour gelopen, maar daar ken ik geen nafok van (lopen wsl wel in Duitsland) en die zit wel heel erg boven in de maat. Ik weet niet of ik dat met jouw merrie zou gokken, hangt ervanaf hoeveel maat de moederlijn verder meegeeft.

King kadanz heeft zelf dan misschien 'maar' ZZ gelopen, maar ik heb daar al wel een heel aantal fijne springpony's van voorbij zien komen. Ook op het hoogste niveau. Die zou ik dus ook best durven te gebruiken.

Geen D-pony hengst, maar misschien ook een optie is Zodiak. Die heeft uit ponymerries ook relatief veel internationale sportpony's gegeven, maar niet altijd even makkelijk in de rijderij.

Ach jij komt met de goede naam. Ik verwarde Krachtpatser met Kanshebber.

Knock Out heeft echt wel veel vermogen vind ik. Er staan waarschijnlijk nog filmpjes van hem op youtube van mijn hand.

annastasia

Re: Zoek een Int. D-pony dekhengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 10:41

Is Justice HR niets voor je pony?
Het feit dat je merrie internationaal gelopen heeft en dat je daarop een hengst zet welke ook internationaal gelopen heeft zegt natuurlijk niet dat de nakomeling dit ook gaat halen....

creabea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 18:49

Volgens mij staan Cestanii en Kanshebber beide bij Orchid's in Zeeland. Tenminste daar stonden ze laatst wel toen ik er was. Volgens mij is hij echt al jaren terug uit Denemarken.

trishvm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 21:40

Lex heeft internationale rubrieken gelopen en geeft zijn vele vermogen,techniek en een heel fijn karakter door aan zijn kinderen.Lex lijkt in alle opzichten op zijn opa Anydale Ron www.syndicatlinaro.com

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 23:01

Zoon van Silverlea Simply Red is de in Nederland goedgekeurde Kantje's Carter, dat is een Silverlea Simply Red x Kantje's Ronaldo.

Filmpje van Silverlea Simply Red:

Verder heb je nog Cyklon Texass, staat in Meeuwen-Gruitrode, Belgie, maar die vond je niet alles begrijp ik?

En om nog bij de NF te blijven, Anydale Ron.

DRESSAGEFAN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 23:13

En jimmerdor de Florys? Is een Nimmerdor..
Op de site van de verdeler staat trouwens nog een voor jullie mogelijks interessant lijstje, de top 12 van meest presterende (franse) pony hengsten: http://www.syndicatlinaro.com/site.php?mod=top

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 03:12

Wie zoekt er nou een hengst? Xantia of Ben10? Als jullie dezelfde zijn of bij elkaar horen, dan heb ik niks gezegd, maar zou een beetje banketstaaf zijn als het topic van Ben10 vol komt te staan met hengsten die voldoen aan de eissen van een ander... Vandaar :)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 13:56

Van wat ik opmaak uit de berichten horen deze bij elkaar. Ik dacht eerst ook van huh, maar ik denk man/vrouw of vriend/vriendin. :)

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 15:40

Dat dacht ik ook al dast ze bij elkaar hoorden, maar wekt wel enige verwarring.
Meende gelezen te hebben dat ze momenteel de pony drachtig hebben van Kantje's Ronaldo.
Dus al mooi op tijd op zoek naar een nieuwe combi ;-)

ben10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-12 23:06

*\o/*
Daphne__ schreef:
Wie zoekt er nou een hengst? Xantia of Ben10? Als jullie dezelfde zijn of bij elkaar horen, dan heb ik niks gezegd, maar zou een beetje banketstaaf zijn als het topic van Ben10 vol komt te staan met hengsten die voldoen aan de eissen van een ander... Vandaar :)

we zoeken idd samen en horen bij elkaar *\o/*

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 23:09

Kun je niet beter een hengst zoeken wiens kinderen het goed doen in de sport?

C2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 23:51

http://www.syndicatlinaro.com/site.php?&mod=top&osCsid=757a8eceda9664ccf99a71b25c97b391&lg=6&PHPSESSID=c3307b93b607b531feef71afcab231e5

Misschien had je het zelf al gevonden, maar hierbij nog even... Heb je nog een aantal namen, die je eventueel kan opzoeken om te kijken of ze bij jouw merrie zouden passen.

Moest de merrie inderdaad drachtig zijn van Kantje's Ronaldo dan zou Justice HR eventueel ook een optie kunnen zijn (= zoon van Ronaldo)

http://www.stalnieuwmoed.nl/dekhengsten/wiebert.htm Deze hengst zeggen ze over veel springvermogen te beschikken.

http://www.stalnieuwmoed.nl/dekhengsten/hero.htm De moeder heeft internationaal gelopen en blijkt zelf ook vermogen te hebben.

http://www.syndicatlinaro.com/site.php?mod=etalons&PHPSESSID=317b13a994a8fc8102b2913a9400a7a3&lg=6 Hebben verschillende internationale springpony's staan.

http://www.connemaraponybelgium.be/index.php/dekhengsten/10-nederlands/dekhengsten/67-goliath-van-de-groenweg Voor een pony met vermogen, zou ik ook eens tussen Connemara's kijken en zoals hierboven al eens werd aangehaald, lijkt Goliath wel aan jouw doel te voldoen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 06:18

Alane schreef:

Dit inderdaad. Je kunt wel een hengst zoeken die op internationaal niveau loopt, maar dat wil niet zeggen dat hij dat talent doorgeeft.

trishvm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 21:51

Cayenne schreef:
Alane schreef:

Dit inderdaad. Je kunt wel een hengst zoeken die op internationaal niveau loopt, maar dat wil niet zeggen dat hij dat talent doorgeeft.

sommige hengsten fokken hun eigen springmanieren niet door en anderen absoluut wel.Ik weet er wel 1 die het absoluut WEL vererft ;)

Xantia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 10:28

En welke hengst mag dit dan zijn?

GwenEllie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 14:30

Ik vind Dexter Leam Pondi altijd een geweldige hengst, meerdere nakomelingen in het internationaal springen :) of Jimmerdor de Florys.

IrisDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 14:42

Xantia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 20:46

Heb Lex al bekeken en is zeker niet verkeerd maar is voor mij niet voldoende bewezen, hijzelf heeft slechts tot zz gesprongen en de nakomelingen, die echter beloftevol lijken, is jammergenoeg ook nog geen die doorgestoten is tot het hoogste niveau |(

GwenEllie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 21:48

Zz hoogte is vergelijkbaar met zware tour internationaal ;)

trishvm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 21:55

Xantia schreef:
Heb Lex al bekeken en is zeker niet verkeerd maar is voor mij niet voldoende bewezen, hijzelf heeft slechts tot zz gesprongen en de nakomelingen, die echter beloftevol lijken, is jammergenoeg ook nog geen die doorgestoten is tot het hoogste niveau |(

hij heeft een aantal internationale rubrieken gelopen en de bondscoach wilde hem erg graag in het team.Alleen om persoonlijke redenen hebben we dat niet gedaan.Zijn oudste nakomelingen zijn net 6,dus ook nog te jong voor het zware werk lijkt mij.Vindt het jammer dat je zegt dat ie "slechts ZZ"heeft gesprongen terwijl het bij de pony's van zoveel factoren afhangt of een hengst door kan stomen.

ladydarkness

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 22:54

GwenEllie schreef:
Zz hoogte is vergelijkbaar met zware tour internationaal ;)

Nee hoor, er is al een groot verschil tussen ZZ landelijk en nationaal lichte tour. De hindernissen zijn hoger, breder en het parcours is technischer.

Xantia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 23:05

Wij zoeken een bewezen hengst die min op het hoogste niveau gelopen heeft met zeer goede resultaten en bij voorkeur EK gelopen heeft, in deze zin is zz "slechts" wat niet wil zeggen dat ie de nodige kwaliteiten niet zou kunnen hebben. Wij weten ook wel dat het niet zo evident is om met een ponyhengst op het hoogste niveau te acteren en dit afhangt van verschillende factoren die je niet altijd in de hand hebt. Wanneer de hengst toch minder zou lopen moet ie dit dubbel en dik bewezen hebben met meerdere nakomelingen die bewezen hebben mee te kunnen draaien op het hoogste niveau. Dat Lex zijn oudste nakomelingen 6 jaar zijn is jammer maar we zullen zien in de toekomst hoe het deze doen en wie weet komt ie op mijn short list. We willen niet veel fokken maar kiezen resoluut alleen voor het allerbeste. Kwaliteit boven kwantiteit. +:)+