gomir schreef:Is de NRPS-hengst Kanshebber een optie?
Die heeft zelf internationaal gelopen en zijn moeder is europees kampioen springen geweest.
Kanshebber heeft zich wat nakomelingen betreft ook al ruimschoots bewezen in mijn ogen.
Ik zou Kanshebber niet gebruiken op een merrie met heel veel arabisch bloed gezien zijn afstamming, maar ik denk dat het op een NF heel mooi zou kunnen passen.
Kosmo van orchid's heeft in de internationale sport gelopen, maar daar heb ik nog niet veel nakomelingen gezien. Die is van moederszijde ook NF dus zou met jouw pony inteelt kunnen geven (ik ken de afstamming niet) en daarnaast mis je dan misschien iets bloed.
De King Kadanz zoon Kasanova van Klaverborch heeft ook internationale wedstrijden gelopen, maar hier heb ik ook nog weinig nafok van gezien.
Matchello heeft zware tour gelopen, maar daar ken ik geen nafok van (lopen wsl wel in Duitsland) en die zit wel heel erg boven in de maat. Ik weet niet of ik dat met jouw merrie zou gokken, hangt ervanaf hoeveel maat de moederlijn verder meegeeft.
King kadanz heeft zelf dan misschien 'maar' ZZ gelopen, maar ik heb daar al wel een heel aantal fijne springpony's van voorbij zien komen. Ook op het hoogste niveau. Die zou ik dus ook best durven te gebruiken.
Geen D-pony hengst, maar misschien ook een optie is Zodiak. Die heeft uit ponymerries ook relatief veel internationale sportpony's gegeven, maar niet altijd even makkelijk in de rijderij.
Ach jij komt met de goede naam. Ik verwarde Krachtpatser met Kanshebber.
Knock Out heeft echt wel veel vermogen vind ik. Er staan waarschijnlijk nog filmpjes van hem op youtube van mijn hand.