in de basis omdat ik niet met een jong ding ga beginnen. Mijn paarden zijn altijd braaf opgevoed. Alleen zal hem niet alleen gaan doen omdat dat niet kan en wil ook geen onnodige ongelukken.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Simone_97 schreef:Ik ben het eens met TS dat Shetlanders vaak een hevig karakter hebben.
Natuurlijk zijn hier veel mensen die een shet hebben die niet bijt ect.
Ik heb ook de ervaring dat Shetlanders
over het algemeen sneller zullen bijten, schoppen enz.
Balou_k schreef:Simone_97 schreef:Ik ben het eens met TS dat Shetlanders vaak een hevig karakter hebben.
Zou dat niet komen omdat Shetlanders er in grote aantallen zijn? Vaak worden aangekocht als 'leuk voor de kinderen' niet opgevoed worden en weer ergens anders terecht komen? Zo krijg je onopgevoede shetlanders, en omdat het er zoveel zijn en iedereen weet wat een Shetlander is valt het meer op dan een paar KWPN'ers die eens vervelend zijn.
Simone_97 schreef:Ik ben het eens met TS dat Shetlanders vaak een hevig karakter hebben.
Prisca schreef:Simone_97 schreef:Ik ben het eens met TS dat Shetlanders vaak een hevig karakter hebben.
Shets staan ook vaak buiten dus makkelijk bereikbaar voor iedereen dus omdat ze zo leuk zijn krijgen ze veeeel te veeel. Misschien weer zo'n vooroordeel maar wat ik hier ook zie is dat het vaak de penny meisjes zijn die shets hebben en allerlei kunstjes met doen voor snoepjes. Modderver en oervervelend.
Vaak zijn ze toch al te dik.
Ik heb toch al een hekel aan al die paarden die kunstjes moeten doen als honden. Ze leren hier vaak vervelende gewoontes aan. Zoals toen een veulen die zijn been brak omdat de eigenaar (stond niet op te letten/kletsen) niet snel genoeg kwam met snoepje en hij bleef maar pootje geven.