Woogy schreef:Zaraar is dus EB? Met minimaal 75% Egyptisch bloed?
Je zei eerder dat Russen 87,5% pools en 12,5% crabbet zijn, hoe wordt dit bevestigd?
Klopt Zaraar is EB door zijn SE vader.
In het voorbeeld van 87,5% pools en 12,5% crabbet heb ik het over Porsche zijn vader TAMERLAN.
In het begin van dit topic heb ik de gobale verdeling gegeven van de huidige russen zoals wij ze nu kennen.
TAMERLAN is gefokt door Tersk arabian stud (rusland)
Door de fokker weten we dus dat TAMERLAN een rus is.
Hij is in 1973 naar nederland geexporteerd, in 1976 naar belgie en vanuit beldie naar Amerika.
Tamarlan zijn vader is Arax
Arax is gefokt door POLISH STATE STUD MICHALOW en is in 1958 naar rusland geexpoorteerd, wat hem dus naast een pool ook nog eens een rus maakt, maar dat geldt alleen voor de paarden die geboren zijn na zijn exportdatum.
Arax heeft, even snel gezien, 6 kinderen gekregen in polen, deze kinderen zijn weer polen en geen halve russen.
Nu weten we dus dat Tamerlan russisch is en dat zijn vader een geimporteerde poolse hengst is.
Dan nu naar Tamerlan zijn moeder TRAPECIA:
TRAPECIA is een geboren russische merrie.
Haar voorouders zijn door de russen geimporteerde paarden, gedeelte komt uit polen ander gedeelte is door de russen gekocht van de Crabbet stud.
TRAPECIA haar vader is POMERANETS (PRIBOJ x MAMMONA)
PRIBOJ komt van een geimporteerd poolse hengst en een geimporteerde Crabbet meer.
Priboj is dus 100% russisch 50% pools en 50% crabbet.
MAMMONA komt weer uit poolse ouders, haar moeder: KRUCICA is in 1939 geimporteerd door de russen, dit zelfde jaar is MAMMONA geboren in rusland.
MAMMONA is dus 100% russisch maar ook 100% pools.
TRAPECIA haar moeder is KRUCICA ( TAKI PAN x KRONA)
TAKI PAN is in 1939 geimporteerd uit polen en is dus 100% russische en 100% pools
KRONA (KANN X STAR OF THE HILLS) is geboren in rusland
KANN is in 1930 geimporteerd uit frankrijk en de hengst is oud frans gefokt (nu ik dieper in de lijnen ga kijken kom ik ook nog dingen tegen die me niet eerder zijn opgevallen, KANN is daar eentje van)
STAR OF THE HILLS is in 1936 geimporteerd van Crabbet naar rusland, wij is dan ook 100% russisch, 100% crabbet, 75% egyptisch.
Door al deze bovenstaande gegevens weten kunnen we een berekening maken van de percentages bloed van TAMERLAN.
TAMERLAN is 100% russisch, 81.25 pools, 12.50 crabbet (waarvan zo'n 9 % SE is), 6.25 frans.