Ik denk dat de kleur zo blijft, omdat ze smokey black is namelijk. Pas op met kracht voer geven he, dat je niet te veel geeft. Een veulen dat erg hard groeit is niet goed voor de botten. Het is vooral heel belangrijk dat ie genoeg ruuwvoer/ gras krijgt.
Peterina
Geplaatst: 17-09-12 11:28
Die kleur blijft zowat als het nu is ... een diepe puur chocolat kleur zeg maar die zomers misschien een paar tinten lichter is.
Goed ruwvoer is heel belangrijk voor een jaarling zeker rond deze tijd van het jaar en tijdens de winter. Een beetje krachtvoer mag om de groeispurten op te vangen. Zelf geef ik Optigrow van Havens en Gerstenmix van Mijtens ... maar deze laatste is mijn 'wintervoer' en dan zelfs in hoog winter krijgen ze maar iets van 2x 750 gram. Hooi in overvloed!
Ze zal dan inderdaad die kleur blijven, maar dat vind ik helemaal niet erg .
Over het voer, ze staat nu nog op een grasweide , waardoor ik dus nog geen ruwvoer bijgeef ... Van krachtvoer geef ik speciaal voor jonge paarden, maar wel gewoon van Aveve ... Waar ze nu staat, is de eigenaar ervan overtuigd dat ze zeker geen ruwvoer nodig heeft door het gras dat er nog opstaat ... dus ja, ik hoop dat ze gelijk heeft . Van krachtvoer geef ik ze een grote schep, ik denk dat dat een kleine 2 kg is ...