Wat hebben mensen ..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 14:16

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 14:17

Je laten flitsen :D zou wel stoer zijn haha :D

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 14:18

Ik heb geen hékel aan shetlanders, maar mij zouden ze er zelfs niet eentje gratis mogen geven...

Heb er zoooo slechte ervaringen mee! Hier staan er 5 in de ruime omgeving en alle 5 even koppig en meesters in uitbreken! Stroom of geen stroom ze gaan er door.

Ik vind ze schattig en (sommigen) mooi om te zien, maar nee dank u.

xSCWx

Re: Wat hebben mensen ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 14:21

70km/h voor een shet is wel heel snel...
Mijn proppen shettie haalt voor de kar 35km/h.

Tovie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 14:24

Dat barelrace ziet er ook heel stoer uit. Misschien ga ik het wel een keer met de wagen proberen. Alleen dan met pionen.

Maar een kar weegt ook nog hé.
Laatst bijgewerkt door Tovie op 19-09-12 14:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Tos240

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 14:24

Is inderdaad uitermate irritant hoe sommige mensen over shetlanders denken :(
Heb er zelf 7 en allemaal super ponys en zeer braaf (zijn ook erg goed opgevoed al zeg ik t zelf :) )
Mijn kleinste shet is 1.05 cm en mijn grootste shet is 1.15 cm. (volledig papier maar NIET in stamboek opgenomen. Er wordt mee gereden, gemend en gefokt. Geef les aan kinderen vanaf 4 jaar en die rijden er zelfstandig mee in de les dus niet iemand die er naast loopt. De jongste shet is 3 die is dit jaar beleerd en daar rijden ook al kindjes van 6 jaar op!
En dat bijten dat ze zouden doen ligt geheel aan de eigenaar zelf. Bij mij krijgen ze NA de les een paarden snoepje en verder niets. Geen brood of wortels tussendoor en vooral geen suikerklontjes.

LibertyLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 14:27

ik moet zeggen dat ik zelf nooit een shetlander zou willen,gewoon omdat het een te klein "paardje"zou zijn.
Ik heb dan liever een groter paard ,waar je ook wel vrijheidsdressuur mee kan gaan doen/en of mennen.
Daarnaast kost het gewoon (bijna)evenveel als een groter ras
Als mijn zoontje later graag een pony zou willen en het financieel gezien kan ,zou het hoogstwaarschijnlijk een grote epony/paard worden,zodat hij hem niet ontgroeid en evt moet verkopen en dat ik hem ook evt kan rijden :)

Dat neemt niet weg dat ik shetties niet leuk vind al is het niet mijn favoriete ras ;)

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 14:32

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 14:35

liespower94 schreef:
Iedereen heeft zijn eigen smaak, er zijn ook genoeg mensen die niks aan een tinker vinden of een arabisch volbloed, oid.
Daar ga ik mij ook niet druk om maken.
Ik heb zelf 2 shetjes voor de kar staan maar rijd daar ook een fries bij.
Ik vind het jammer dat je zo kortzichtig doet, er zijn genoeg liefhebbers die wel van shets houden ;)

Hihi, je noemt net de rassen die ik heb, de tink is hier nu niet meer maar vond het wel grappig!

Als je een rijpaard wil heb je niks aan een shet.
Ook is het zo dat mensen vaak denken dat shetjes speelpoppetjes zijn, haha, daar komen ze wel van terug!
Daarom zijn er veel onopgevoede shets en daardoor krijgen ze een slechte naam.
Mijn shet is niet persé een uitbreker, tenminste, niet erger dan de tinker.
Wel is hij heel slim en als de afrastering niet in orde is zal hij daar dankbaar gebruik van maken.
Heel vaak worden ze gebruikt voor erbij, als grasmaaiers/gezelschapspoowny.
Dus krijgen ze zo'n reputatie, 'ze zijn nergens goed voor', dat is wel jammer.
Maar de sheteigenaar weet wel beter! :))
Ik ben in ieder geval dol op mijn veelzijdige shettevriendje!

Een renpaard die langere benen heeft en ervoor getrained heeft haalt 60 km, dus een shet die 70 kan lijkt mij stug, haha!
En sinds wanneer is de arab niet de uitgesproken beinvloeder van alle rassen maar de shet, haha, iemand is té shet fettish geworden denk ik.. :D

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 14:37

Haha echt een shet he, in dat 1e filmpje op die rots nog meer pas doen voor een snoepje :')

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 14:44

liljebo

Re: Wat hebben mensen ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 14:59

haha, grappig.

Scw... ja, hij wil soms wel een beetje overdrijven. Maar hij laat toch wel aardig wat grotere paarden achter zich in gehoorzaamheid. Maar het blijft natuurlijk evengoed een shet. Gelukkig wel. Ik vind ze geweldig.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 15:15

Ach, soms hou ik van hem, soms kan ik hem wel schieten.. O:) :Y)
Hou toch altijd een speciaal plaatsje in mijn hart voor shetties omdat m'n eerste verzorgpony's shetjes waren waarmee ik heel veel plezier heb beleeft!

kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 16:07

liljebo schreef:
Eigenwijs of gewoon een veel paard in een klein lijf? Ik denk het laatste. Ze kunnen prima leren luisteren. Ligt aan het baasje

Mijn billy in de agility-online-wedstrijden
Alles draait daar om gehoorzaamheid
http://www.youtube.com/watch?v=NoNsQzMZjQ8
http://www.youtube.com/watch?v=BhhLmIwmSaU

Ben ik met je eens. Je hebt er natuurlijk ook pony's tussen zitten die écht eigenwijs zijn. Net als dat er grote paarden zijn die eigenwijs zijn, maar ik denk dat mensen daar liever hun tijd in steken omdat je daar op kan rijden e.d. en die Shetlanders die echt eigenwijs zijn dan maar als weidepony gebruikt worden (omdat ze daar verder 'niks' mee kunnen), waardoor ze ook nooit leren wat ze wel en niet mogen.
Bedoel ik trouwens niet mee dat iedereen dat doet hoor, maar denk wel dat veel Shetlanders hierdoor als eigenwijs bestempeld worden. Maar ook deze pony's kunnen leuke pony's worden, als je maar de tijd neemt om ze te leren waar de grenzen liggen. :)

donniedepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 15:29

Shetlanders zijn echt vet lief!! <3 <3 <3
ok, je kunt er niet op rijden, nou en?
er zijn zoveel dingen die je er WEL mee kunt!!

ik ben het met kasiderambo eens!!!
shetjes zijn zo lief!! <3 <3 <3

ok, misschien is dit een beetje fel, maar zo bedoel ik het niet! := :=