Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

SuperSuup schreef:Dat alles in frankrijk word gecoupeerd is zeker niet zo, mijn ouders zijn een maand geleden naar een trekpaardmerriekeuring geweest in frankrijk en daar had vrijwel ALLES een lange staart, die waren mooi ingevlochten. Het ging hier om verschillende rassen zoals Comtois. Als je er fotos van wilt zien even kijken op http://www.imadia.nl/chatel/ en dan merriekeuring, staat ee reportage en kun je deze prachtige dieren zien, MET lange staart
Duhelo schreef:probleem is dat alle paarden die tussen dit jaar en 11 jaar geleden geboren zijn, niet meer zullen mogen meedoen aan keuringen.
De enige paarden die meedoen aan keuringen = gecoupeerde paarden
= geen opkomst meer
= geen opbrengsten meer ...
waarom zouden ze het verbod niet invoeren denk je?
Gypsylady schreef:Duhelo schreef:probleem is dat alle paarden die tussen dit jaar en 11 jaar geleden geboren zijn, niet meer zullen mogen meedoen aan keuringen.
= geen opkomst meer
Dat is tot een raar iets
Bij de honden werd gewoon gezegd gecoupeerd alleen als ze voor een bepaald jaar geboren zijn
als ze dan niet meer mogen komen
Wordt het op gegeven moment niet meer gedaan
De eigenaren willen wel voor de premies
Dus die komen wel weer
. Gypsylady schreef:Dat is tot een raar iets
Bij de honden werd gewoon gezegd gecoupeerd alleen als ze voor een bepaald jaar geboren zijn
als ze dan niet meer mogen komen
Wordt het op gegeven moment niet meer gedaan
De eigenaren willen wel voor de premies
Dus die komen wel weer
Nies_ schreef:Anoli schreef:Zo heb ik vandaag ook met verbazing zitten kijken naar de fjordenkeuring...
Wat liepen daar een hoop te zware paarden bij...
Nou inderdaad. Lijkt soms wel hoe dikker hoe beter, bij de meeste ben ik gewoon bang dat ze vandaag of morgen door hun poten zakken.
Dobel schreef:strak elastiek erom dat de bloedsomloop stopt, sterft het vanzelf af.. maar dat is bij schapen bij paarden geen idee. Heb ook een belg gehad en iedereen vroeg 'zijn ze zijn staart vergeten af te knippen' omdat die dus wel een langstaart was heb me dood geergerd aan die mensen.
Duhelo schreef:probleem is dat alle paarden die tussen dit jaar en 11 jaar geleden geboren zijn, niet meer zullen mogen meedoen aan keuringen.
= geen opkomst meer

Ashley5760 schreef:Mbt wel of niet couperen is ook een heel verhaal... Ze deden dat vroeger niet alleen voor de "mooiigheid", had ook een functie (als belz staart over de leidsels slaat (heel zwaar) is hij onbestuurbaar en dus gevaarlijk, geen staart(wortel) heb je er geen last van...)