Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Mlous schreef:Ja in deze tijd kun je je afvragen of het verstandig is om te beginnen met fokken...
De fokkers waar ik veel contact mee heb, daar heb ik absoluut vertrouwen in. Eén ervan is met zijn fokproduct kampioen geworden van CK Zuid-Holland en kampioen op de NMK in Ermelo..
Die van ons is een Vivaldi.
Heb je al enig idee wat voor hengst je zou willen gebruiken?
Mlous schreef:@pillow: ik had haar al in de verzekering staan en omdat ze nu dus afgekeurd wordt, mag ik haar alleen onder allerlei voorwaarden terugkopen, waaronder niet meer naar keuringen, wedstrijden e.d. Kan ik op zich goed begrijpen..
Bassenqua schreef:Als ik het veulen van jou zou willen kopen geef jij mij dan de garantie dat het absoluut geen erfelijke afwijking is ? Mocht het achteraf toch een erfelijke afwijking blijken te zijn , vind het namelijk nogal makkelijk gezegd dat het door trauma komt, dan sta jij ook garant voor alle komende kosten en neem je het veulen dan ook terug en geef je de aankoopsom dan ook retour ? Daar ben ik namelijk wel benieuwd naar.
Elisa2 schreef:Sjonge wat een negatief gedoe zeg..je zult ze de kost niet geven van merries die vanalles mankeren en waar gewoon mee gefokt wordt zonder dat de koper van de veulens weten wat de merrie mankeert..
TS is eerlijk over wat de merrie heeft,ataxie in de halswervels nav een val..en ik begrijp dat ze een nieuw doel zoekt voor dit paard.
Ik zou zeggen als deze merrie uit een goede moederlijn komt met genoeg predikaten/sportprestaties ik geen enkel bezwaar zie om ermee te fokken..fokken is altijd een risico maar het lijkt mij een betere toekomst voor de merrie dan de slager..
Daarom ook mijn vraag aan TS maar daar wil ze schijnbaar geen antwoord op geven? Heb het te vaak zien gebeuren dat het achteraf géén trauma bleek te zijn met alle elendige gevolgen van dien die dan vaak voor de koper van het desbetreffende dier zijn. Ik persoonlijk zou het risico als koper NIET willen nemen om een nakomeling van zo'n dier te kopen, daarbij hoeft wat mij betreft niet ieder dier die niet geschikt blijkt te zijn voor het doel waar het voor is aangeschaft ingezet te worden voor de fok, wat is daar dan de meerwaarde van en voor wie?