Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
marjolein88 schreef:Ik zou juist niet voor een nwr kiezen in combi met paard (ivm het engels volbloed wat hier in zit) hierdoor fok je sneller E maat en te heet karakter
Molfre schreef:Dus paarden van tussen de 1.48,1 en 1.59,9 (of 1.57, ik weet de exacte maat niet) bestaan niet in andere landen?
Ik moet zeggen een D-pony is te klein voor mij, en een paard van 1.60+ trekt mij gewoon niet.
Als je met die D-pony hengst een leuk veulen uit je paard kan fokken, waarom dan niet? Er zijn altijd wel mensen te vinden die net iets tussen die twee maten in zoeken.
Ik snap die hele poeha om het fokken van maten heen niet. Op ieder potje past een dekseltje en niet iedereen wil een groot paard.
Marcella_e schreef:Molfre schreef:Dus paarden van tussen de 1.48,1 en 1.59,9 (of 1.57, ik weet de exacte maat niet) bestaan niet in andere landen?
Ik moet zeggen een D-pony is te klein voor mij, en een paard van 1.60+ trekt mij gewoon niet.
Als je met die D-pony hengst een leuk veulen uit je paard kan fokken, waarom dan niet? Er zijn altijd wel mensen te vinden die net iets tussen die twee maten in zoeken.
Ik snap die hele poeha om het fokken van maten heen niet. Op ieder potje past een dekseltje en niet iedereen wil een groot paard.
Bij 1.575 is het een paard. Daaronder een E pony.
In andere landen is een E pony gewoon een paard. Alleen Nederland onderscheid een E pony van paarden
Quir schreef:Heet maakt voor mij niets uit, als ze maar eerlijk zijn (de rest wordt grotendeels toch bepaald door opvoeding en africhting). Mijn ervaring is ook dat veel kinderen goed om kunnen gaan met hete pony's, zolang ze eerlijk zijn en niet gaan lopen springen, bokken of steigeren.
Ik heb geen flinke Gelderse merrie, ook spreken die voor mijn merrie niet genoeg aan (prachtige pony's, zeker de eerste. Daar niet van!). De Duitse rijpony is echt helemaal mijn type. De pony die ik ingedachte heb is ook grotendeels Duits gefokt geloof ik, maar dat weet ik niet zeker? Zit nog niet zo in de pony wereld.![]()
Als er uiteindelijk 1 van 1,60m uit komt, ben ik er enorm blij (geef mij maar kleine paarden!) en mag ie blijven voor de sport. Kleiner maakt ook niets uit en groter ook niet, veulen blijft sowieso tot de 3/4 jaar en dan kijk ik wel verder. De ruimte is het probleem niet en ik wil eerst zelf zien wat het veulen gaat doen en hoe die is.
Ik weet helaas niet hoe mijn merrie fokt, dat is nog een reden dat het veulen blijft tot ie sowieso 3/4 jaar is. Of er moet natuurlijk zo een mooi bod op komen, maar daar reken ik niet op. Haha.
Ik ben overigens ook wel erg benieuwd naar foto's van paarden/pony uit een paard x pony combinatie.
Marcella_e schreef:Babootje dat is dan weer ras/stamboek afhankelijk. Een halflinger, fjord en ijslanderd zijn officieel ook paarden terwijl ze een pony maat hebben. Maar even het gemiddelde genomen (uiterzonderingen daar gelaten) is een paard een paard bij 1.575 in Nederland. Daaronder is het een E-pony. Een E-pony in Nederland is in het buitenland gewoon een paard.
Je hebt ook KWPN gefokte E-ponys, maar KWPN heeft geen pony stamboek dus het is een (te) klein gebleven paard. maar nergens op het papier zal pony staan. Dat is ook zo'n uiterzondering. NRPS daar en tegen heeft wel een pony stamboek dus daar zal waarschijnlijk wel pony vermeld staan
Marcella_e schreef:Babootje dat is dan weer ras/stamboek afhankelijk. Een halflinger, fjord en ijslanderd zijn officieel ook paarden terwijl ze een pony maat hebben. Maar even het gemiddelde genomen (uiterzonderingen daar gelaten) is een paard een paard bij 1.575 in Nederland. Daaronder is het een E-pony. Een E-pony in Nederland is in het buitenland gewoon een paard.
Je hebt ook KWPN gefokte E-ponys, maar KWPN heeft geen pony stamboek dus het is een (te) klein gebleven paard. maar nergens op het papier zal pony staan. Dat is ook zo'n uiterzondering. NRPS daar en tegen heeft wel een pony stamboek dus daar zal waarschijnlijk wel pony vermeld staan