Te dikke mini, tips?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 12:47

jebuurmeisje schreef:
nou dat wordt veel fietsen :D

Pluttersput: ze zegt dat ze dan meestal helemaal niks kunnen eten en drinken, omdat dat gaatje te klein is..

Hij staat voor inderdaad te kort op zn hoeven, achter is langer, maar hij is verder voordatie bij mij kwam ook niet bekapt geweest.. wordt nu wel door de hoefsmid gedaan.

Flauwekul. Er zijn talloze paarden die een graaskorf ophebben en echt niet dood gaan van de honger.
Heb zelf ook 3 paarden die een graaskorf dragen, waaronder een AMH. Ook hier staat, dacht ik zelf, niet veel gras, maar zelfs op een schrale wei worden ze hier ook vet. Dus heb ze (op de twenter na) allen een graaskorf.
Onze Haflinger had hem al op toen ze nog geen twee jaar oud was. En die leeft nog steeds ;)

Zeker voor zo'n jong dier is te vet zijn erg slecht.

jebuurmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-12 21:51

Opbouwen is vrij logisch, dat ben ik ook van plan.

Graasmasker kopen dus? :)

Hahaha hij is al 100% bomproof, dat scheelt wel :j

Mandy66

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 22:54

jebuurmeisje schreef:
Opbouwen is vrij logisch, dat ben ik ook van plan.

Graasmasker kopen dus? :)

Hahaha hij is al 100% bomproof, dat scheelt wel :j

Als je moeder of vader nog een snijding heeft ( Geen idee hoe dat heet) dan kan je moeder of vader of wie dan ook dat maaien en dan heb je gras op dat moment en dan is de weide ook wel weer opgeknapt. wij zelf gebruiken dat en dan krijgen ze meestal s,avonds wat gras om te smikkelen.

Verder is wandelen nog goed of eventueel kan je ook springen met je pony :) Dat doe ik ook nog steeds voor een slanke lijn :D

lailapri

Re: Te dikke mini, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 23:43

je hebt verschillende graasmaskers. De muilkort modellen kunnen ze nog wel aardig wat hooi mee wegwerken, zo'n hard kunstof staat het paard hiet te verhongeren.

jebuurmeisje

Re: Te dikke mini, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-12 18:46

Ik heb nu een paar x met m gefietst en ben het rustig aan het opbouwen. Ik had het echt niet verwacht, maar hij vind het geweldig leuk! terwijl als we gewoon gaan wandelen hij niet vooruit te branden is.. ik zal van de week eens zn omvang opmeten haha.