Zeoliet afstammelingen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MiniMaxi

Re: Zeoliet afstammelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 20:19

Ik kan het me ook echt niet voorstellen hoor dat een Zeoliet verdriet geeft. Ik heb er zelf 1 op stal staan en heb er ook nog eentje gereden voor iemand anders beide hele fijne paarden. :)

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 21:49

Misschien moeten we een topic openen: Zeoliet geeft geen verdriet :)

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 21:51

Indomitable schreef:

Goed plan!!

petra1970181

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 09:11

MiniMaxi schreef:
Indomitable schreef:

Goed plan!!

mee eens

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 02:27

Ik heb een kleinzoon van Zeoliet, nog niet heel lang dus ik vind het nog moeilijk om iets over het karakter te zeggen. In principe is het een super braaf paard, tikje flegmatiek zelfs, maar aan de andere kant heeft hij mij er al wel twee keer af gebokt haha.

Zeoliet geeft verdriet; haha ik had er nog nooit van gehoord :P

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 17:08

jameyskatje schreef:
Zeoliet geeft verdriet; haha ik had er nog nooit van gehoord :P

ik zeg al, ik hoor dit vaker, maar weet zelf niet of het zo is hoor :)

petra1970181

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 10:52

op weg naar t paard zag ik mooie friese veulens ik raakte aan de praat met de eigenaar dus hij zei ze zijn te koop hoor zeg ja maar een paard is genoeg vraagt ie wat ik heb nou bla bla bla ow zegt ie van wie stamt ie af nou van zeoliet kijkt me aan en zegt ken je t spreekwoord?zeoliet geef verdriet zeg ja(denk o nee weer een haha) zegt ie.............die zijn trouw en woorden heel oud dus je kan nog ff flink spaaren om bij mij n veulen te kopen hahahaha

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 10:58

Wat ik wel merk is dat ze wat eenkennig zijn. Maar dat schijnt ook een eigenschap te zijn van de andere bloedlijn van mijn merrie.

sliert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 11:02

ik heb vroeger een hele grote {over de 1.80m} 4 jarige Zeoliet gereden. Verschrikkelijk leuk en vriendelijk dier.
20 jaar later {nu 3 jaar geleden} verhuizen we naar het noorden, waar Zeoliet veel gebruikt is en toen hoorde ik voor het eerst de uitspraak "Zeoliet geeft verdriet". Ik wist echt niet wat ik hoorde, was helemaal verbaast. Maar verder heb ik geen ervaringen met direkte nakomelingen van Zeoliet, dus ook geen negatieve. Maar eh...Elcaro, dat is toch een Zeoiiet? Daar ken ik dan wel weer zat "asbakken" van.

petra1970181

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 11:05

dat klopt wel mini max
heb hem nog niet zo lang paar weeken maar iedereen kan hem uit de wei halen ect maar hij trekt meer naar me kid(8) heb gehoord dat ze dat vaker doen bij haar doet ie alles loopt bv los mee naar de stal bij mij nie
als zij hem borsteld staat ie stil als ik het doe nie ect kan ook zijn omdat ie kids leuk vind dacht ik maar heb het nu 4x gehoord dat ze heel erg om kinderen gericht zijn als ik hem zo zie denk ik wel dat dat klopt maar of het door t ras komt?

180 cm??pffffffffff das hoog sliert (blij dat de mijne kleiner is :D )

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 11:05

Ja Elcaro is er ook een van Zeoliet. Ikzelf blijf er bij dat ieder paard uniek is en ongeacht de afstamming of het fijne paarden zijn of niet. De ruiter/eigenaar brengt er zelf ook een aandeel in mee. En natuurlijk het ene bloed geeft makkelijkere karakters dan net andere. En hoe 'hoger' het bloed hoe gevoeliger vaak. Maar uitzonderingen daar gelaten als ik iig naar mijn eigen merrie kijk.

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 11:08

1.80 is een mooie hoogte. Die van mijis 1.76 maar had die extra cm mogen hebben van mij. Vorige paard was 1.81 en ik vind deze dus aan de kleine kant ;)

sliert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 11:16

Minimaxi, je hebt gelijk hoor. Ik weet van mezelf dat ik vroeger absoluut niet met zulke karakters overweg kon { die van die elcaro's die ik toen kende}. Ik ging gewoon veel te snel de confrontatie aan en dacht gewoon nergens over na. Inmiddels 20 jaar aan ervaring er bij. Heb twee rechtstreeks Jazz-en en een aantal met Jazz als opa. 20 jaar geleden zouden deze paarden in combinatie met mij echt hopeloos zijn. Nu niks meer aan de hand, gewoon meer je verstand gebruiken {en uit je ervaring putten}. Waarschijnlijk zou ik nu wel gewoon met die Elcaro's door 1 bocht kunnen.

sliert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 11:18

Ik heb ook zelf zo'n kasteel gehad, een Burggraaf van 1.83m. En dan ook nog vrij lang en horizontaal gebouwd. Wel sensibel gelukkig. Mijn grootste van nu is 1.78m, een ruin van Johnson. Is gelijk een stuk kleiner inderdaad {gelukkig heeft ie wel heel veel front en massa, aangezien ik zelf ook nogal lang ben en anders mijn benen niet kwijt kan....}.

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 11:22

Dat zelfde is bij mij ook hoor. De eerste reactie die ik kreeg van iemand ( en dat is echt iemand die al jaren in de paarden zit, fokt en op hoog niveau paarden traint en verkoopt) was toen ik vertelde dat wordt mn paard: wil je dood? Die bloed combie is nog erger dan een Jazz. Nou ik kan me geen braver werkwilliger en trouwer paard bedenken. En heb al heel veel paarden onder mn kont gehad.

sliert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 12:02

maar doelde die persoon dan op je Sir Sinclair x Zeoliet? In Sir Sinclair zit toch weer Flemming? Flemmings geven juist weer hele fijne meewerkende karakters en dat nuanceert de boel juist weer een hoop {zo ook bij de meeste Johnson's, daar herken je echt wel de invloed van Flemmingh uit}.

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 12:07

Ja er werd echt op die combinatie gemikt. Er zit idd in de moederlijn van de Sir kant Flemming. Heb daar zelf gen ervaring mee met Flemmings.

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 13:35

Haha MiniMaxi dat was precies de opmerking die ik ook kreeg bij mijn merrie: 'Heb je zelfmoordneigingen ofzo'. Mijn andere merrie was overigens een Amor, wat ook al niet al te best in karakter zou zijn. Zelf nooit wat van gemerkt, ik kon er bij wijze van spreken op de kop op gaan zitten, niets aan de hand. Ik moest niet proberen om er een ander op te zetten dan werd het een heel ander paard :)

Je moet er inderdaad mee om weten te gaan en over elke bloedlijn valt wel wat te zeggen. Zie de Jazz of Krack C daar gaan ook de meest spannende verhalen van in de rondte.

Ik had trouwens nog leuke foto's laten maken :)

Januari 2011
Afbeelding

Augustus 2012
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 17:03

Mooi paard hoor!

Ik heb van mijn merrie even een foto in m'n profiel geplaatst voor de nieuwsgierigen.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 17:42

ik las (volgens mij in een ander topic) ook iets over witte achtervoetjes en dat zie ik ook wel terugkomen in dit topic.

Die van mij heeft ook twee witte voetjes achter :D (1 witvoet en 1 half witbeen)

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 18:00

Die van mij heeft 3 witte voeten maar of dat bij Zeoliet wegkomt weet ik niet ik heb ook al veel Tolando's (zijn papa) gezien met witte voeten.

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 18:05

Bij van mij kan het ook van de sir sinclair kant komen die hebben het okk allemaal

_Joyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 23:09

Hier een Ovidius*Zeoliet, heel erg fijn paard en heel meewerkend.
Absoluut geen verdriet :D

Ook 2 witte voetjes achter!
Afbeelding

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 10:48

die van mij heeft ook 2 witte voetjes achter
ik heb een zeoliet x triton ook niet zo'n lekkere combi