Eindelijk besloten.... #TIPS!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 12:32

Tja ik weet de teorie........

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 08:45

FeeY schreef:
R.X. schreef:
FeeY is dat alleen als het paard gekeurd is?
Bedenk wel dat het dier binnen een jaar een blessure krijgt wat hij voor de verkoop al had, deze altijd terug genomen moet worden door de oude eigenaar.

Ik vraag dat hierom.
R.X. @ [VVDD] Ben zo stom geweest, weer niet naar mijn verstand geluisterd

De beste tip: Keur altijd je paard bij aanschaf, regel het met de verkoper zo. Indien het paard is goed gekeurd zijn de kosten voor jou.
Mocht het worden afgekeurd zijn de kosten voor de verkoper.Door zo'n keuring kan je inderdaad een hoop narigheid voorkomen!

Dat had je gedroomd! Dat is een ongeschreven regel en moet je eerst bespreken met de verkoper!
MIjn tip: als verkoper zegt als VA het paard geen aankoopadvies geeft (want DAT is het) hij de kosten van de keuring niet wil betalen; PAARD LATEN STAAN!!!!
Dan weet ie al dat er iets niet goed is aan 't paard.
Is verkoper bereid de kosten te betalen, kan je doorgaan in het keuren. Dan zullen er een geen rare dingen uit de keuring te komen

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 08:51

Sandrina schreef:
FeeY schreef:
De beste tip: Keur altijd je paard bij aanschaf, regel het met de verkoper zo. Indien het paard is goed gekeurd zijn de kosten voor jou.
Mocht het worden afgekeurd zijn de kosten voor de verkoper.Door zo'n keuring kan je inderdaad een hoop narigheid voorkomen!

Dat had je gedroomd! Dat is een ongeschreven regel en moet je eerst bespreken met de verkoper!
MIjn tip: als verkoper zegt als VA het paard geen aankoopadvies geeft (want DAT is het) hij de kosten van de keuring niet wil betalen; PAARD LATEN STAAN!!!!
Dan weet ie al dat er iets niet goed is aan 't paard.
Is verkoper bereid de kosten te betalen, kan je doorgaan in het keuren. Dan zullen er een geen rare dingen uit de keuring te komen

Daar ben ik het niet mee eens. Ik heb mijn Haflinger ook klinisch laten keuren en bij afkeuren zouden de kosten voor mij zijn. Eigenaar wilde dit niet betalen omdat hij zeker was dat ze wél goed zou zijn.. ;) Dus dat is echt niet in alle gevallen zo. Zij is trouwens goedgekeurd.

@ TS: leuk dat je een paard gaat kopen. En of het nu wel of geen Haflinger wordt: heel veel plezier er mee en succes met je zoektocht naar hét paard!