Keur, preferent en prestatie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 08:50

De predikaten staan inderdaad in het stamboek papier. Die is geplastificeerd en in drieén gevouwen.
Dan staan er bovenin de rechterhoek een aantal rondjes waar een sticker (in het orgineel dan) zit met het predikaat.

Op dat papier staan ook de bloedlijnen van het paard.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 13:02

Sammie schreef:
Maar daar staan toch geen predikaten in?

Die staan alleen op het papier.

daarom, schreef ik ook dat ik mn twijfels had....

Djonah

Re: Keur, preferent en prestatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-12 21:28

Ik heb vandaag een goede vriendin hierover gesproken en haar de kopie-en laten zien. Het bleek dat zij alleen een stermerrie is en in het stamboek dus is opgenomen. (op zich best verdienstelijk vind ik) Verder geen predikaten. Ik dacht van wel maar die waren niet als zodanig omcirkelt. Dus uhm oeps sorry foutje..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 00:28

ach kan gebeuren :D ster is ook niet verkeerd.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 00:35

ponyparadijs schreef:
De predikaten staan inderdaad in het stamboek papier. Die is geplastificeerd en in drieén gevouwen.
Dan staan er bovenin de rechterhoek een aantal rondjes waar een sticker (in het orgineel dan) zit met het predikaat.

Op dat papier staan ook de bloedlijnen van het paard.

Klopt helemaal. . . ik heb tijdens mijn stage 100-en van die stamboek papieren moeten maken/drukken _-:(

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 08:15

Dus jij kent die papieren van binnen en van buiten Ailill.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 12:49

Djonah schreef:
Ik heb vandaag een goede vriendin hierover gesproken en haar de kopie-en laten zien. Het bleek dat zij alleen een stermerrie is en in het stamboek dus is opgenomen. (op zich best verdienstelijk vind ik) Verder geen predikaten. Ik dacht van wel maar die waren niet als zodanig omcirkelt. Dus uhm oeps sorry foutje..

maar dan heb je dus ook copie van stamboekpapier ipv copie paspoort...

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 13:16

sigrid1182 schreef:
Sammie schreef:
Maar daar staan toch geen predikaten in?

Die staan alleen op het papier.

daarom, schreef ik ook dat ik mn twijfels had....

Er is 1 jaar bij het NRPS geweest dat de predikaten in het paspoort vermeld werden en dat je papier werd ingenomen.
Ik heb bij mijn ruintje ook geen papieren meer, maar wel een paspoort met daarin 2 stikkers. Stamboek en ster en voor er gezeur komt dat een ruin geen ster kan zijn. Dat weet ik, hij is sterwaardig, maar er waren geen andere stickers denk ik bij het stamboek.

Het is volgens mij het eerste jaar van paspoort uitgifte geweest, ik heb namelijk ook de sticker ster op zijn papieren gehad.
Als mensen me niet geloven dan moet ik even kijken of ik het paspoort kan scannen zonder teveel gegevens prijs te geven.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 14:10

Sterwaardig is gewoon ster hoor Roos. Zeker voor zijn moeder kan dat heel belangrijk zijn.
Verder heeft het voor je ruin zelf geen meerwaarde!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 14:16

Weet ik, dankzij hem is zijn moeder ook preferent geworden, en daarom ben ik destijds op verzoek van de fokker naar de keuring gegaan. Zijn volle zus(je) staat trouwens in het NRPS nieuws. (iets over een manege uit friesland en hij is door destijds 1 van de betere NRPS fokkers gefokt)

Mijn pony is inmiddels 21 en ik weet dus echt niet meer uit welk jaar het paspoort is. Volgens mij is hij op zijn 6de ster(waardig) geworden en even later kwam het paspoort.

Djonah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-12 11:16

sigrid1182 schreef:
Djonah schreef:

maar dan heb je dus ook copie van stamboekpapier ipv copie paspoort...

Ik heb een kopie van het paspoort maar het beestje is al op leeftijd en waarschijnlijk als de post onder jouw post mag geloven zat er toen nog alle bij 1.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 18:08

ponyparadijs schreef:
Dus jij kent die papieren van binnen en van buiten Ailill.

Hou op, schei uit. . . ik ken 'de Beek 125' als m'n broekzak :)

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 20:22

Ze zitten nu niet meer in het woonhuis he! Ze hebben nu een kantoor in het hoofdgebouw zeg maar. Ben je daar al eens geweest?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 20:13

ponyparadijs schreef:
Ze zitten nu niet meer in het woonhuis he! Ze hebben nu een kantoor in het hoofdgebouw zeg maar. Ben je daar al eens geweest?

Ik hoorde het ja, dat oude huis was juis zo chil. . . op die afschuwelijke zolder na dan. Echt iedere kamer stond tot aan het plafond vol met dozen, met stamboek-kaarten. Mijn stage is al weer een tijdje geleden trouwens, ruim 7 jaar geleden.