vraagje voor mensen met ijslander

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 19:06

Een IJslander kan juist veel méér dan een drieganger, er zal een wereld voor TS opengaan :))

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-12 19:11

ik zal nog even een updateje geven aangezien het topic ineens weer gevonden wordt :p

Het rijden met de ijslanders gaat goed :). we hebben in het midden van de kleine ovaalbaan maar onze 'bak' gemaakt waar we alleen in stappen en rustig tölten, aangezien het gras wel heel moet blijven, maar nu kunnen we wel lekker alle zijgangen doen en veel wendingen ect.

De vierganger loopt super aan de teugel en loopt alle zijgangen met gemak en ben ik het meest bezig met het zorgen dat alle tempo's mooi gelijk kunnen blijven. Soms heeft ze een dag dat ze eerst even heel hard moet draven voordat ze ook lekker een rustig tempo wil aannemen, maar dat vind ik wel mogen, daarna doet ze het super en ze gaat wel controleerbaar hard.

De vijfganger had wat meer moeite met alles (die rijd m'n moeder ook), had eigenlijk niet zo veel zin om aan het werk te gaan en als het kan doet ie ook zo min mogelijk :P. Inmiddels geeft die ook mooi na en loopt op een gewoon bitje (liep op een passoa, hebben we er vrij snel uit gehaald, paardje kon toch geen kant op behalve de ovaalbaan) en geeft inmiddels netjes na, ondanks dat ie daar niet helemaal een mooie hals voor heeft := . Z'n zijgangen begint ie ook steeds meer door te krijgen wat de bedoeling is en hij is ook flink losser geworden. Tölten was ie altijd flink lui in (bijna sloffende achterbenen) maar dat gaat nu ook beter (behalve als er een nieuw iemand op gaat zitten, dan sloft ie er vrolijk op los, lui paard := Zou zelf wrs hetzelfde doen zolang het niet hoeft, geef em groot gelijk haha!)

Zijn vorig weekend naar Horse Event geweest en hebben expres even gekeken bij de ijslanders en zagen dat we het helemaal niet zo verkeerd deden :D.

Daar zagen we ook dat ze veel meer in de tölt kunnen dan alleen maar rondjes tölten, dus dat veranderde de zaak, haha. in een langzame tölt nu dus ook ruime figuren aan het tölten :).

Voor telgang hebben we geen plek, alleen tijdens het buitenrijden, maar aangezien maar 1 van de 2 een telganger is gaat dit wat lastiger.

Love_Rosie

Re: vraagje voor mensen met ijslander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-12 19:15

Fiffill ; deze week heeft de eigenaresse weer les met een van de paarden, we gaan mee kijken en als het leuk is wil ik de keer daarna ook graag mee, maar dat moet allemaal nog overlegd worden. Maar het leek me idd heel leerzaam om ook eens een lesje mee te pakken :j .

Koper; haha het is idd heeel wat anders, en ik ga elke keer ook met plezier heen, maar ik blijf toch maar bij de 'gewone' drieganger, het blijft apart, die ijslanders en de sport... := (helemaal niet verkeerd bedoelt hoor :D)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 19:33

Ik weet niet wat jij sport noemt maar ik zou heel vreemd staan te kijken als er ooit een drieganger de T1 haalt :Y)

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-12 19:47

Ik doelde op de ijslanderwedstrijden, dat ik dat nog wel een beetje apart blijf vinden, maar ik ben ook vanaf dat ik geboren ben opgegroeid met dressuur en had tot voor kort nog maar 1 x op een ijslander gezeten, wat meteen ook een hele slechte ervaring was :P. maar wie weet, haha!

of bedoelde je dat niet :Y)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 19:50

Ow, ik dacht dat je IJslanders in driegangersport bedoelde!

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-12 20:00

haha nee, de wedstrijden voor ijslanders :p.
Ik denk trouwens dat de vierganger nog best een aardige dressuurproef kan lopen als z'n galop wat beter zou zijn (gaat nu bijna schuin door de bochten, paard heeft nog te weinig evenwicht er in :P). Niet het in de dressuur zo gewenste lichaam, maar ze zal zich er best een eindje in redden :j .

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 20:15

Leuk dat het zo goed gaat! Ik rij ook erg veel dressuur, wat ook zeker helpt om de tölt te verbeteren. Woon je toevallig bij mij in de buurt? Ik kan nog wel een bijrijder gebruiken die dressuurmatig met mijn IJslander aan de slag gaat. O:)

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-12 20:18

haha Eelde is nog wel een eindje fietsen als je geen rijbewijs hebt :P. Ik woon vlak bij Assen :p

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 20:21

Is best te doen toch?! O:) De paarden staan trouwens in Glimmen, niet dat dat heel erg helpt. :')

Er is een meisje op bokt dat het aardig ver geschopt heeft in de dressuur met haar IJslander, ik geloof dat ze in de M heeft gereden met hem. Niets is onmogelijk!

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-12 20:28

hahaha nee dat scheelt he-le-maal niets _O- .
En dat is slechts 5 kwartier fietsen :p.

Oh dat is netjes!

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 20:34

Als je je rijbewijs hebt, dan hoor ik het wel. :))

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 20:37

Er lioopt en ergens een mooi tolt topic discussie staan veel tips in maar zag niet aandrijven en strakker nemen