Fjorden op wedstrijd tussen de paarden...?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

Re: Fjorden op wedstrijd tussen de paarden...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 08:50

Heeft t zin? natuurlijk heeft t zin! Het hangt ook van de combinatie af,bij de een gaat het nu eenmaal wat gemakkelijker als bij de ander.
Mijn fjord Ravina en ik zijn beiden niet zulke getalenteerde dressuurwonders,maar wij hebben toch mooi 9 WP in de B tussen de paarden gehaald,zelfs 2x prijs gehad. Daarbij komt ook nog eens dat ze vrij klein is,rond de 1m40,en onze verruimde gangen zijn ook niet al te geweldig. Toch,als we een strakke proef neerzetten,lukt het ook ons wel. En je hebt nu eenmaal met een jurysport te maken,dat weet je! Soms krijg je niet de punten die je verdiend,in positief en negatief opzicht.

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 20:45

Het heeft zeker zin! Ik had het weekend weer met fjordsel wedstrijd en had 180 en 186 tussen de paarden, met 2x een 8 op halsstrekken en 2x een 7 op middendraf en middengalop, dus die korte nekkies kunnen het prima! en veruimen is dus bij die van mij geen probleem, maar bij een ander wel, maar zo heeft elke kwpn, fries, shetlander etc wel iets wat niet goed gaat.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 20:49

Wat je in je openingspost zegt over friezen, dat ze opvallen, vind ik meevallen hoor! Tuurlijk vallen ze op omdat ze prachtig zijn, maar niet omdat het uitzonderingen zijn :)

Bij fjorden zal dat, helemaal als je bij de paarden start, natuurlijk veel meer het geval zijn. Maar het kan zeker wel hoor! Ken er genoeg die Z rijden met een fjord of Z gereden hebben, met haflingers idem dito, heb zelf ook Z1 gereden met mijn hafje tussen de paarden :j

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 12:50

ik heb met mijn toen 15jarige fjorden merrie met atrose in de B gestart mee voor de fun ( ookal werd ik er erg fanatiek door ) heb mijn punten behaald in 11wedstrijden en mag naar de L1 viel ook 9 van de 10 keer in de prijzen.. en dit niet bij kleine wedstrijden hoor.. die kwpn`r prikkers keken dan vol afgunst..
nu is mn merrie 18 en mag ze iets rustiger aan doen, al word ik wel weer fanatiek van het dressuren..

patbelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 17:36

Hier in de buurt verschilt het per jury. Ik heb 1 jury gehad waarvan ik destijds samen met een vriendin lage punten (onder in de 160) hadden gekregen. Dan vraagt een vriendin aan haar, wat moeten we doen om hogere punten rijden. Krijgen we antwoord: Tja, andere paard kopen, want zo gaat het niet lukken. Ze rijdt zelf ook een koudbloed, een fries. Haar wil ik niet als jury hebben meer.
Er zijn gelukkig ook andere jury's die wel positieve op- en aanmerkingen geven.