Voor de liefhebbers : een Barok hengst speelt met een stier

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 21:28

Ibbel schreef:
Het is wel duidelijk dat het paard met koeien/stieren is opgegroeid, want hij speelt als een stier - met je boeg/hoofd tegen de kop van je tegenstander duwen is geen paardengedrag, wel koeiengedrag.

Frontaal, boeg tegen boeg, halzen om elkaar draaien en in de schoft bijten is typisch hengstenspelerij.
Enige verschil hier is dat de stier niet (kan) steigeren en het paard niet kan 'omhalzen' met zijn hals.

Maar ik zie niets anders als spelerij hoor, als de stier zou willen had hij het paard allang gehad en dat zou het paard ook wel aanvoelen en veel meer op afstand blijven.

MirandaMalik

Re: Voor de liefhebbers : een Barok hengst speelt met een stier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 21:41

Ja, je ziet duidelijk dat ze allebei heel vriendelijk naar elkaar zijn, onze paarden spelen nog wel feller af en toe!

elbony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 22:00

Ik blijf dit een geweldige film vinden (had hem al op facebook zien langskomen). Ik hoop dat de corrida plaats gaat maken voor dit soort vertier. Ik vind dit vele malen leuker, met dan natuurlijk een eind goed al goed einde (geen enkeltje slachthuis na de voorstelling). Nieuwe sport voor de spanjaarden. zo te horen bij het filmpje zijn ze enthousiast genoeg.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 23:12

Ik heb m ook al op Facebook langs zien komen, echt geweldig filmpje! En ik ben t eens met veel mensen hier: speel gedrag, denk dat de stier het paard anders ten minste allang had verwond!

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 23:58

Hahaha, ik vind het echt heerlijk om te zien :')

Ik ben het inderdaad ook met de rest eens, het is echt speelgedrag. Vooral omdat ze al langer samen zijn, lijkt me niet dat het echt levensbedreigend is :j