Hoeven van je haf

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mandy66

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 09:30

Onze haf, ik kan je zeggen :P Enorme hoeven. Die wil je liever
niet op je krijgen. Aangezien ze ook stevig is. Ik heb eer gister haar hoef op mijn teen gehad. Auw deed dat pijn. Ik schreeuwde het uit :x En daarna een blauwe teen gekregen. Ze heeft meer een beetje lomp voetjes. Zal het fotograferen

kinel

Re: Hoeven van je haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 09:10

de mijne heefft ook brede hoeven en is bij mij voor 2 jaar terug op mijn dikke teen gaan staan. dit is nu nog af en toe pijnlijk en gevoelig, of er toch een breukje gezeten heeft..... geen idee.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 17:13

vandaag twee uur op buitenrit geweest zonder ijzers onder de schter hoeven, maar dit vind ik echt not done. veel harde paden en grind tussen zand in bossen. ze liep ook vreselijk kort. onder het rijden gelijk gebeld om toch achter er weer ijzers onder te zetten.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 14:54

vandaag nieuwe ijzers er achter onder gezet en de oortjes staan weer vrolijk naar voren. je zag gelijk al dat ze weer ruimer liep.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 14:35

De Haf die ik verzorgde stond op blote voeten. Hij liep op een stuk grond waarin wei, zand en steen afgewisseld werden. Hij ging dan ook maar eens per jaar naar de hoefsmid (als ze droog werden en gingen splijten), dit moest volgens de smit echt niet vaker. De hoeven werden perfect natuurlijk afgesleten.

talievlietie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 20:06

Mijn paardje heeft dus wel eens last van een 'bokkepootje" heel vervelend..

xTesslove

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 20:37

mijn hafje heeft lekker blote voetjes. Zijn hoeven zijn wel een beetje zacht maar niet extreem.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 20:40

Is helaas helemaal verschillend per paardje hoor
Mijn eerste haflinger had echt enorme brokkelhoeven, we hebben er alles aan gedaan
Van natspuiten tot insmeren tot biotine voeren tot beslag bij van Nassau.
Als ze zulke voetjes hebben, hebben ze gewoon meer aandacht nodig.
Haf moest elke 7-8 weken rondom beslagen worden en als we dat net netjes bijhielden, dan ging het ook goed.

Onze huidige haflinger heeft gelukkig wel 'sterkere' hoeven en stond blootvoets.
Hij heeft alleen een stal met stenen uitloop waardoor de boel wel erg kort werd, dus hij staat nu voor op ijzers.

Klijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 20:22

Gefeliciteerd met je haf! Leuk :)

Mijne heeft super hoeven! Ze heeft geen ijzers en hoeft maar 1 x per jaar naar de hoefsmid echt mega weinig.

yv_on

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 19:07

Die van mij had steeds scheuren in haar hoef, ik laat haar natuurlijk bekappen en klaar!! geen last meer en ze loopt over de dikste stenen heen zonder auw te roepen.
Ik heb er lang over nagedacht over natuurlijk bekappen maar ben blij dat ik het heb laten doen.