Wie rijden er hier boomloos?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Britt

Re: Wie rijden er hier boomloos?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 10:05

Bij mij blijft boomloos juist veel beter liggen dan boom :+
Ik rij met een Startrekk Dressuur, voorheen ook de ghost gehad en een barefoot. De barefoot vond en vind ik niks. Schoof ontzettend en ik kan er niet lekker in zitten :n de ghost is geweldig, heerlijk zadel en heel veelzijdig met veel aanpassingsmogelijkheden. Maar uiteindelijk heb ik hem toch ingeruild voor een startrekk, ook een superfijn zadel en voor mijn pony iets geschikter (heel gevoelig op de buik).

Ze loopt niet lekker onder een boomzadel, ze kan er niet goed onder buigen. Bovendien is ze elk seizoen weer anders qua gewicht en bespiering, waardoor we constant bezig blijven met aanpassen. Dit bevalt ons heel goed!

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 10:20

Britt: Ik heb(staat te koop) ook een Startrekk, maar die werd al snel te smal voor mijn brede tante. Hij was al aangepast, maar aanpassing bleef nodig. Nu heb ik een Massimo die kan tot 40. De startrekkboom kon maar tot 32/34. Fralla heeft nu 36/37

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 10:25

Welke Startrekk heb je dan? :?
Mijn pomy heeft van Massimo maat 40 en was daar uit gegroeid. Ik heb bij Startrekk kopijzer 5 er in zitten en ik zou er zelfs nog een 6 in kunnen zetten, die ligt bijna horizontaal.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 10:29

Ik rij ook boomloos en heb een Barefoot Cherokee, Barefoot Barrydale een Missoula Nut en een Libra.

Omdat ik hele rond geribte paarden heb en twee nog jong dus goed kan aanpassen aan de veranderingen, nadeel vind ik dat hij bij mijn wel erg rond geripte tinkerdame schuift, verder zit het heerlijk en wil ik niet meer anders!

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 10:32

Britt schreef:
Welke Startrekk heb je dan? :?
Mijn pomy heeft van Massimo maat 40 en was daar uit gegroeid. Ik heb bij Startrekk kopijzer 5 er in zitten en ik zou er zelfs nog een 6 in kunnen zetten, die ligt bijna horizontaal.

Comfort.
Heb er ook een 5 inzitten. En ze was toen nog maar 6 toen ze aangaf dat het te smal was. Niet alleen dat; er kwamen ook witte haartjes; je kon de afdruk van het zadel gewoon terug vinden in haar vacht. Dat geeft voor mij aan dat het te smal is. Nu met de Massimo geen witte haren of rare fratsen meer.
Hoeft natuurlijk niet alleen aan de maat te liggen; kan ook de vorm van het zadel zijn dat niet lekker lag.
Uit de Massimo gegroeid? HUH?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 11:03

Nou mijn kopijzer 5 is net zo groot, of groter dan de maat 40 van massimo := Maar ik denk dat bij jou idd het hele zadel niet goed lag. Witte haren over de hele lengte zijn nooit goed natuurlijk.

Maat 40 werd te klein voor haar, maar omdat het zadel in zijn geheel al niet ideaal lag en ik er vanaf wilde heb ik er nooit moeite voor gedaan om te verbreden oid.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 11:25

Britt schreef:
Nou mijn kopijzer 5 is net zo groot, of groter dan de maat 40 van massimo := Maar ik denk dat bij jou idd het hele zadel niet goed lag. Witte haren over de hele lengte zijn nooit goed natuurlijk.

Maat 40 werd te klein voor haar, maar omdat het zadel in zijn geheel al niet ideaal lag en ik er vanaf wilde heb ik er nooit moeite voor gedaan om te verbreden oid.

Om diezelfde reden wilde ik veranderen van Startrekk--> Massimo. Ook vanwege de witte haren of juist vanwege de witte haren.
Wou nog kijken of ik een foto met zadel kon vinden, maar alle foto's zijn aangespannen.

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 12:11

Oud topic, maar wellicht toch leuk om weer op te starten!

Ik ben sinds vorige week eigenaresse van een barefoot barrydale :D Die komt tzt op mijn haf van nu 2,9 maand oud, maar kan ik nu al gebruiken voor mijn bijrijdfries :) Vind het heerlijk zitten!

xTesslove

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 13:11

Ik heb zelf laatst een goedkoop funrider zadeltje gekocht om het eens uit te proberen. Het is zo relaxt! Mijn pony loopt lekker ontspannen en zeker voor buitenritten is het ideaal. Voor dressuur en springen gebruik ik liever een boomzadel.