JoyCiej007 schreef:KBTP: ik zie eigenlijk niet zoveel overeenkomsten, behalve dat beide personen 21 zijn en een shethengst hebben....
Maar deze TS typt ook een stukje netter en komt veel beter uit haar woorden.......
@ TS: Mocht je toch (evt. in overleg met DA) besluiten hem te laten castreren, wacht dan even af tot ná de zomer, zeg maar in de herfst, oktober. Nu is het niet zo handig om te laten doen, aangezien er nu veel vliegen etc. zijn en de kans op ontstekingen dus ook véel groter maakt.
Onze shethengst (het volle broertje van die van HotChocolat) is op 4 jarige leeftijd gecastreerd, liggend in de kliniek, ging prima. Was geen castratie vanwege hem zelf, het was als hengst ook een superlief en braaf beestje en heb hem netjes en consequent opgevoed, maar je zag uiteindelijk toch aan hem dat hij af en toe wat gefrustreerd raakte. Bovendien was het meer vanwege praktische zaken als weide-indeling; we hadden nl. ook nog wat merries staan (zijn moeder en halfzusjes van hem), hij stond wel samen met zijn volle broer (toen nog niet verkocht en hengst) en/of een andere ruin, maar het risico op uitbreken en z'n bloedverwanten dekken was ons toch te groot.
Ok dank je wel voor je advies.
Ik ga goed overleggen met de DA en dan uit eindelijk ga ik zelf nog goed na denken wat mij het beste lijkt. Want dat is wat ik uit eindelijk voor meneer wil.
Heb dan tot oktober de tijd om na te denken en te zien want ik heb hem natuurlijk ook nog maar net.
En alles is nog wennen dus misschien zie ik later pas of hij last krijgt.
Mag ik vragen waarom jullie het over hebben want ik snap niet zo goed wat jullie bedoelen met dat ik iemand anders ben of..?
Sorry misschien ben ik beetje blond hoor