Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Wie interesse heeft in het ras, hier een heel topic erover met veel info en foto's: [RPA] Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor... 

JoSav schreef:

En bedankt Jorieke, nu weet ik ook wie dit paard is.
Hij is zeker niet de enige metallic AT en ook niet de enige metallic double dilute AT, maar hij is populair op internet, dat zeker.
Heb de foto al diverse keren toegestuurd gekregen (o.a. met de vraag of dit paard echt is).
http://d24w6bsrhbeh9d.cloudfront.net/ph ... 60s_v1.jpg
Ik kreeg meestal alleen de bovenste (in groter formaat) toegestuurd, maar allemaal met de vage vierkantige photoshop waas eroverheen die de glans nog meer overdreef. Is volgens mij ook het uitgangspunt van 9Gag: o.a. bewerkingen maken, veelal van grappige, gekke of interessante afbeeldingen, en meestal een grapje erbij bedenken.
Vreemde combinatie. JoSav schreef:Ik quote mezelf even uit het hier al genoemde topic:JoSav schreef:
Inclusief niet zulke enorm bewerkte foto's.
Er is geen glansspray aan te pas gekomen. AT staan erom bekend metallic te zijn/goudglans te hebben (iets minder dan de helft is metallic). Het komt doordat de haren anders zijn dan bij andere paardenrassen (haar is hol en reflecteert daardoor meer licht).
Ze hebben dit kenmerk ook doorgegeven aan rassen aan wiens basis ze gestaan hebben, zoals bijvoorbeeld de Don en Budjonny.
Dit exemplaar is dus de hengst Akgez-Geli, gefokt door Geli Stud, wat trouwens ook de standplaats is van de bijzondere AT dekhengst Tokhtamysh.
zo te zien geeft hij die ogen wel door geloof ik? Zag het ook al bij een andere nakomeling.